חיפוש

הפרעת דחק פוסט-טראומטית – אבחון וטיפול בפוסט טראומה

הפרעת דחק פוסט-טראומתית, ה"פוסט טראומה" נחשבת לתופעה מורכבת וקשה לאבחון, היא מתבססת על תיאור מילולי של הנפגע, מה שמחייב אותו לחזור ולדבר על החוויות או המקרה הטראומטי שחווה, שזוהי משימה קשה העלולה לעורר טריגרים. נפגעי הפוסט טראומה מתבקשים לתאר את הסימפטומים שהם חווים, את עוצמתם ואף לעבור סדרת בדיקות רפואיות. 

הפרעת דחק פוסט-טראומטית

3 מאפיינים פוסט טראומטיים הנבדקים במהלך אבחון פוסט טראומה

 

תופעת חזרתיות של הטראומה

הנפגע חווה את הזיכרונות הקשים כ"פלאשבקים" הולכים וחוזרים, המורגשים בשיא עוצמתם.

 

הימנעות פיזית או רגשית

הנפגע נמנע מכל דבר אותו הוא מקשר לאירוע הטראומטי שחווה, החל מקשר פיזי ועד רגשי.

 

עוררות פיזית

מצב של "דריכות יתר", היכול לבוא בצורת הפרעות שינה, תגובה קיצונית לרעשים או תנועות קיצוניות ואף קושי רב בריכוז ולמידה.

 

הכירו את דרכי הטיפול

טיפול תרופתי

ישנן מגוון תרופות הרגעה ונוגדי דיכאון העשויים להקל על הסימפטומים הרבים של הסובלים מפוסט טראומה. המוצא הראשון לטיפול בפוסט טראומה הינו טיפול תרופתי, שמטרתו להקל על יכולת התפקוד של הנפגע/ת ולעזור לו/ה להגיע לאיזון נפשי. הטיפול התרופתי ילווה כמובן בטיפול פסיכולוגי אשר יאפשר לו לדבר ולעבד את החוויה או האירוע הטראומטי אותו חווה/חוותה.

 

פסיכותרפיה

הכוונה היא לטיפול בפוסט-טראומה בחשיפה מבוקרת, אשר מבוססת על הניסיון לעבד מחדש את החוויה הטראומתית, תוך כדי היחשפות לגירויים וטריגרים. מטרת הטיפול הפסיכותרפי לאפשר לנפגע/ת להתמקד באירוע הטראומטי ולהצליח להפריד בין האירוע עצמו לבין חווית הפחד אשר מתעוררת בעקבות גירויים שונים אליהם הוא/היא נחשפים ביום-יום. האפשרות להיחשף לטריגרים באזור מוכן ובטוח, עוזרת למטופל/ת להתמודד עם התחושות הקשות והחרדה, ותורמת להחזרת תחושת השליטה בחזרה לחייו/ה.

 

טיפול בקנאביס רפואי

הפרעת הפוסט טראומה מלווה במספר תסמינים הגורעים מאיכות חייו של המטופל/ת, כמו: סיוטי לילה, דריכות יתר, מחשבות אובדניות, חרדות, דיכאון, ריחוק חברתי, עצבים ועוד. כיום ידוע כי השימוש בקנאביס רפואי תורם רבות למטופלים להתמודד עם התסמינים הקשים העולים מהפרעת ה-PTSD, ניתן לומר כי החומרים הפעילים שנמצאים בצמחי הקנאביס יכולים להפחית בצורה משמעותית את רמת החרדות והופעתן, לשפר את איכות השינה ולהפחית כאבים כרוניים ותחושות לחץ.

בשנים האחרונות חברת מד-טק ישראלית העונה לשם "Syqe" יצאה עם פטנט מהפכני המסתמך על טכנולוגיה פורצת דרך – משאף קנאביס מדיד ראשון מסוגו, ה-"SyqeAir". המשאף של סאיקי מאפשר ליצור אחידות, יציבות ורציפות טיפולית, השפעה עקבית ומדודה בכל שאיפה וכל זאת תוך כדי מינימום תופעות לוואי.

הפרעת דחק פוסט-טראומטית

כל אלו מאפשרים לסובלים מפוסט טראומה לנהל חיי שגרה מאוזנים ותקינים, לשמר את הקשרים החברתיים והזוגיים ולחיות לצד ההפרעה. בנוסף, הטיפול מלווה על ידי אח/ות מטעם הצוות המקצועי של Syqe ללא עלות במטרה לעזור למטופלים להסתגל לטיפול ב-PTSD  בהצלחה.

בנוסף, נפגעי פוסט טראומה המוכרים מטעם הצבא, נפגעי פעולות האיבה ומשרד הבטחון זכאים לסבסוד מלא (של כ- 100% מימון) בכל הקשור לרכישת המשאף, רכישת המחסניות והליווי המקצועי. המימון כולל גם את ההוצאות על משלוח ישיר של הקנאביס הרפואי מבית המרקחת ועד לבית המטופל/ת.

בקנאביס רפואי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קנאביס רפואי
שיטות שונות של צריכת קנאביס למטרות רפואיות: יתרונות, חסרונות והנחיות מינון

בשנים האחרונות, השימוש בקנאביס רפואי זכה להכרה משמעותית ביתרונות הטיפוליים הפוטנציאליים שלו. ישראל עומדת כמדינה מובילה בתחום, עם מסגרת מוסדרת היטב המאפשרת למטופלים לקבל רישיון

קרא עוד »