חיפוש

איך מזהים תולעים במערכת העיכול

כולנו מכירים את זה. כילד היינו נפגשים במסיבת יום הולדת של חבר שלנו, משחקים, שרים יום הולדת, אוכלים עוגה ומפריכים בלונים. תמיד הזהירו אותנו להיזהר במקומות בהם יש הרבה ילדים כדי לא לחטוף תולעים בגלל הלכלוך הקיים במקומות אלו. אך למעשה, הדבר אינו נכון.
ניתן לקבל תולעים במערכת העיכול, לא משנה באיזו תדירות אתה מתרחץ. אך לרוב קל להיפטר מטפילים אלה. תולעים במעיים הן הסוג השכיח ביותר של זיהום תולעי מעיים בעולם בעיקר בקרב ילדים אך יתכן ויופיע גם אצל מבוגרים ללא קשר לרמת ההיגיינה שלהם או על בעיה אחרת. תולעים אלו הם דקים ולבנים, ואורכם של בערך רבע עד חצי סנטימטר.

איך מקבלים אותם ?

ההדבקות בתולעים אלו יכולה להתרחש באופן ישיר – כמו כאשר האצבעות המלוכלכות שלנו נוגעות בפה או באוכל ויכול להתרחש באופן עקיף – ביצי התולעים נמצאות של משטחים שונים שבהם אנו נוגעים ביום יום: מגבות, מצעי המיטה, השולחן עליו אנו אוכלים ויתכן אפילו גם על הידיים ומתחת לציפורניים שלנו. ביצי תולעת זעירות יכולות לחיות על משטחים עד 3 שבועות.
כאשר התולעים בנות חודש הן מתחילות לנדוד מאזור המעי הגס לאזור פי הטבעת. שם, התולעים מטילות ביצים זעירות סביב פי הטבעת. כאשר התולעים מגיעות לפי הטבעת, מרגישים גרד באזור, דגדוג או גירוי מסיבי.
תולעים אלו יכולות לחיות בחוץ במשך חודשים, ומחכות לאורח שיגיע. אתה בסיכון ביותר אם אתה עובד סביב בעלי חיים או נוסע למדינה בה ההיגיינה לקויה. אתה יכול להידבק גם אם אתה אוכל או שותה משהו שמכיל ביצי תולעים או זחלים, כמו בקר או בשר חזיר מבושל.

תולעת
איך מזהים תולעים במערכת העיכול ?

רוב הזמן, לא ניתן לזהות תולעים במערכת העיכול. יתכן שיש לך גירוד אנאלי, במיוחד בלילה. אתה יכול גם לסבול מכאבי בטן, בחילה או גירוד בנרתיק. לפעמים ניתן לראות תולעים סביב פי הטבעת שלך או על התחתונים או על המצעים בערך שעתיים עד שלוש אחרי ששכבת לישון.
לרוב, תולעי סיכה לא גורמות לבעיות גדולות. אך במקרים נדירים הם יכולים לגרום אצל נשים לזיהומים בנרתיק ולרחם.
יש אנשים הסובלים מבחילות, כאבי בטן, חולשה או שלשול. יתכן ותבחין בשינוי התיאבון (אכילה פחות או יותר מהרגיל). ומכיוון שהתולעים מונעות מגופכם לספוג חומרים מזינים ממזון, אתם עלולים לרדת במשקל.
אם הרופא שלך חושד שיש לך תולעים במערכת העיכול, בקש ממנו את הבדיקה המתאימה לוודא כי אכן קיימת בעיה. הרופא שלך עשוי לבקש מכם לתת דגימות כדי שמעבדה תוכל לחפש קטעי ביצים, זחלים או תולעים. בדיקת דם יכולה לזהות אנטיגנים, חומרים מזיקים המאפשרים לרופא לדעת שגופך מנסה להילחם בזיהום. ישנו גם טיפול טבעי בתולעים המאפשר התמודדות עם התולעים בצורה טבעית ויעילה.
אז מסיבת יום ההולדת של החבר שלכם אינה בהכרח הסיבה העיקרית להידבקות בתולעים במערכת העיכול. אז אפשר לחזור לחגוג. לא לשכוח להביא בלונים למסיבה בעזרת משלוחי בלונים בני ברק.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא