חיפוש

ביטוח חיים כיצד הכי משתלם לעשות

ביטוח חיים הוא למעשה חוזה שנחתם בין שני הצדדים – המבוטח מצד אחד וחברת הביטוח מצד שני. החוזה מפרט את כל המצבים השונים שבהם יהיה זכאי המבוטח לקבלת פיצויים מחברת הביטוח. זה המקום לציין כי סעיף שלא נכלל בחוזה, לא יכובד על ידי חברת הביטוח ולא ישולמו פיצויים עבורו. לפיכך, כאשר רוכשים פוליסת ביטוח חיים, חשוב לקרוא היטב את השורות הקטנות ולהבין בדיוק הרב ביותר אילו סעיפים נכללים בו ואילו סעיפים הוחרגו ממנו או אינם נכללים בו כלל ועיקר. מה כוללת פוליסת ביטוח חיים סטנדרטית? מהם התנאים שבהם יכול המבוטח לממש את הפוליסה כאמור? איך הכי משתלם לעשות ביטוח חיים? בשורות להלן נרחיב את היריעה בנושא.

 

פוליסת ביטוח חיים ומה היא כוללת

פוליסת ביטוח חיים סטנדרטית כוללת מרכיב ביטוחי, המשולב עם מרכיב של חיסכון. המשמעות היא שחלק מהפרמיה המופקדת לטובת חברת הביטוח, נזקפת לזכות ביטוח החיים ואילו חלק אחר מועבר לחיסכון, שאותו מקבל המבוטח עם הגיעו לגיל המתאים או בהיווצר התנאים המאפשרים לו לקבל את כספי החיסכון. פוליסת ריסק היא הפוליסה שאליה מופקדים הכספים, שאותם יקבל המבוטח, או ליתר דיוק המוטבים שלו, במקרה מוות בלבד.  למעשה, המושג ביטוח חיים נגזר מעצם האפשרות לקבלת לשלום במקרה של מותו של המבוטח. אחד הסוגים המוכרים ביותר של ביטוח חיים הוא ביטוח המשכנתא, המאפשר למוטבים לקבל תשלום עם מותו של משלם המשכנתא. המוטבים, במקרה הזה, הן חברות המשכנתא כשהתשלום מכסה את חלקו של המבוטח במשכנתא.

לעיתים מזומנות בוחרים המבוטחים רק סוג אחד של ביטוח, כשבמרבית המקרים מדובר בביטוח ריסק. אבל במרבית המקרים, ביטוח החיים משלב בין שני הדברים ומעניק למבוטח גם פיצוי הולם במקרה מוות וגם חיסכון שאותו הוא יקבל עם הגיעו לגיל הפנסיה. בנוסף, סוגים מסוימים של ביטוח חיים כוללים פיצוי גם במקרה של נכות או חוסר יכולת של המבוטח להתפרנס.

 

 

איך הכי משתלם לעשות ביטוח חיים

למעשה, אין דרך משתלמת יותר או פחות לעשות ביטוח חיים. הדרך הנכונה היא הדרך שאותה יבחר המבוטח, והמביאה לידי ביטוי את הצרכים וההעדפות הייחודיים שלו. עם זאת, המבוטח חייב להגדיר בצורה המדויקת מאד את הצרכים שלו ואת הסכום שיש ביכולתו להפריש לצרכי הביטוח. ביטוח המשכנתא, למשל, הגדיר במדויק את מהות הביטוח ואת הסכום שאותו יקבלו המוטבים עם מותו, חלילה, של המבוטח. באותה המידה ניתן לגדיר צרכים אחרים ולהתאים אליהם את הביטוח. במרבית המקרים, בוחרים המבוטחים מסלול המשלב גם חיסכון וגם ביטוח חיים הכולל ביטוח נכות או העדר יכולת השתכרות. לפעמים רוכש המבוטח פוליסת אריכות ימים, האמורה לבטח אותו במקרה שבו החסכונות שלו ייגמרו לפני שהוא עצמו יעבור מהעולם. זהו סוג של ירייה באפלה, אבל העלייה בתוחלת החיים בעולם ובכלל זה בישראל, מוכיחה שרכישת ביטוח מהסוג הזה היא בהחלט חשובה.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »