חיפוש

במה תדע לטפל לאחר קורס עזרה ראשונה

קורס עזרה ראשונה הוא אחד הקורסים החשובים והנפוצים כהשלמת הכשרה למקצועות רבים כמו מדריכי טיולים, מאמני ספורט, ממוני בטיחות בחברות שונות ועוד.

מי שעברו קורס עזרה ראשונה בהצלחה יוכלו לסייע בהצלת חיי אדם במקרה הצורך ובטיפול עד הגעת הצוותים הרפואיים, מה לומדים בקורס ובמה בוגריו יוכלו לטפל?

 

למי כדאי לקחת קורס עזרה ראשונה?

קורס עזרה ראשונה ניתן בצורות שונות המשתנות על פי שעות הקורס – מקורס מקוצר ובסיסי של 4 שעות ועד 88 שעות. הקורסים השונים מותאמים לכל מטרה, למשל קורס עזרה ראשונה למדריכי ספורט יהיה כ – 28 שעות ותכניו יהיו מותאמים לצרכים והדגשים מעולם הספורט והאימון. חוץ ממדריכי ספורט קורס עזרה ראשונה מומלץ ואף חובה בחלק מהמקרים לכל מי שעובדים בתחום החינוך – מהגן ועד בית ספר תיכון, תחום הדרכת הטיולים, צוותים סיעודיים, עוסקים בקוסמטיקה ועוד.

 

מה לומדים בקורס עזרה ראשונה הבסיסי?

גם קורס של 4 שעות הוא מעשיר ומרחיב את ארגז הכלים של מי שיעמוד מול סיטואציה בה אדם זקוק לעזרה. קורס עזרה ראשונה הקצר ביותר הוא באורך 4 שעות והוא מיועד לצוותי רפואה משלימה, סיעוד, שיניים  ואף לכלל האוכולוסייה – הורים לתינוקות, או פשוט כל מי שמעוניין להרחיב את הידע ולהיות מוכן יותר לכל סיטואציה. נושאי הלימוד הם – סמכויות המע"ר, ידע בסיסי במבנה הגוף ותהליכים חיוניים, מהו מצב חירום ואיך מתפעלים אותו, החייאה למבוגרים, ילדים ותינוקות, איך ניתן לזהות אירוע מוחי, אפילפסיה, התקף לב וטרשת עורקים ועוד מקרים נפוצים בהם יש להגיש עזרה ראשונה.

 

במה בוגר הקורס ידע לטפל?

כל קורס בעל אורך שונה מציע את הידע הבסיסי על גוף האדם, מקרי חירום ואיך מתמודדים עם מקרים שונים. ככל שהקורס שילמד יהיה ארוך יותר לתלמידיו יהיה זמן להבין ולהפנים את החומר ובנוסף החלק החשוב ביותר – תרגול המצבים השונים בצורה יבשה. לבוגרי הקורסים תינתן תעודת מע"ר – מגישי עזרה ראשונה והם ידעו לטפל בפגיעות שגרתיות ולהחזיק את הנפגעים בצורה טובה עד הגעת הצוותים הרפואיים.

 

השלמות ורענונים

כל מי שעליו לעבור קורס עזרה ראשונה כחלק מתפקידו בעבודה מחויב לעבור ריענון של חומרי הקורס ותרגול יבש אחת לשנתיים. הסיבה לכך היא ברורה לחלוטין, לשמחתנו רוב מגישי עזרה ראשונה אינם נתקלים בסיטואציות בהם הם נדרשים להפעיל את כישוריהם יותר מדי ולכן החומר לא תמיד יושב ממש במקומות הנכונים. אחת הפרמטרים החשובים בהגשת עזרה ראשונה הוא השליפה והזיהוי המהיר של המצב ולכן חשוב לרענן את הנקודות השונות.

 

לסיכום

קורס עזרה ראשונה הינו אחד הקורסים החשובים שמומלץ לכל אחד לעבור גם אם אינו מחויב מתוקף תפקידו, תוכלו להחשף לכמה נקודות חשובות שיעזרו לכם מול כל סיטואציה שעלולה להגיע אם זה בני משפחה, קולגות לעבודה או כל אדם ברחוב, חשוב שנשמור אחד על השנייה.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא