חיפוש

גריל גז או גריל פחמים: מה יותר בריא

בשנת 2020, להבדיל משנים עברו, קיימים הרבה יותר מסוג של גריל אחד. בתור ישראלים שאוהבים לנפנף גם בתור מקצוענים וגם בתור חובבנים, אנחנו מחפשים כל הזמן אחרי החידוש הבא. היום יש לנו כבר אפשרות לבחור, ובמאמר הקרוב נעמיד את השאלה: גריל גז או גריל פחמים: מה יותר בריא?

 

בואו נעשה היכרות קצרה

אז לפני שנבחר מבין השניים גריל גז או גריל פחמים, בואו נבין קודם מיהם שני המוצרים הללו ומה מציע לנו בעצם כל אחד מהם. גריל גז הוא מוצר מהפכני שהופך את כל חווית צליית הבשרים והירקות לפשוטה הרבה יותר. עם גריל גז אין צורך להתעסק עם פחמים, אש ולכלוך – פשוט מדליקים, בוחרים תכנית בישול ונהנים מיופי של אוכל.

גריל פחמים לעומת זאת שומר על הדרך המסורתית של המנגולים הישראליים. אותם הפחמים, אותה האש, אותו הטעם המעושן לבשרים ולירקות (וכן, גם למרשמלו), כל זה בעיצוב אופנתי יותר ובגודל שמאפשר צלייה של הרבה בשר וירקות ביחד, בו זמנית.

 

גריל גז או גריל פחמים: מה יותר בריא

כשמעמידים גריל גז אל מול גריל פחמים מגלים שיש כמה דברים ששונים ביניהם, שבין היתר הופכים אותם לבריאים יותר או פחות. אז בואו נתחיל מלדבר על גריל גז. גריל גז הוא בראש ובראשונה נקי יותר ונותן חווית צליה נקיה, פשוטה ולא מסורבלת. מעבר לכל אלו, גריל גז הוא בהחלט בריא יותר מהסיבה הפשוטה שאין כאן התעסקות עם אש פתוחה, חום גבוה והתעסקות עם פחמים שמפרישים חומרים שנדבקים לאוכל ועלולים להפוך אותו ללא ראוי לאכילה.

גריל פחמים, לעומת זאת, מיושן יותר מבחינת התפעול – הוא גם מלכלך יותר, גם המנפנף יצטרך לעבוד קשה יותר וגם עלול להפריש חומרים שעלולים להזיק לבשר.

 

גריל גז – לא לעשירים בלבד

יש מי שחושבים שגריל גז הוא פריווילגיה ששייכת לבעלי יכולת כלכלית בלבד, אך חשוב שתדעו שהדבר הוא כלל לא נכון. מי שהבין שהבחירה בין גריל גז או גריל פחמים נוטה לכיוון גריל גז, יכול בהחלט להרשות לעצמו גריל גז מומלץ במחירים טובים.

אין ספק שגריל גז יכול להגיע גם בעיצובים היוקרתיים ביותר, עם משטח עבודה גדול יותר ומערכת ניקוז שומנים איכותית יותר, אולם גריל גז שכזה יעלה בסביבות ה-12,500 ש"ח. לעומת זאת גריל גז קטן יותר עם פחות תכניות צלייה שמתפקד בצורה מעולה, יכול לעלות גם 2,900 ש"ח ואפילו פחות. אז אל חשש, כל אחד היום יכול להרשות לעצמו גריל גז.

 

איפה קונים?

קיימות מבחר רשתות וחנויות שמציעות גריל גז לקנייה, אולם כדאי לבדוק היטב שמדובר במוצר איכותי ממותג מוכר ומומלץ כדי לבחור את המוצר הטוב ביותר עבורכם. תהנו ושיהיה בתאבון!

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא