חיפוש

הראש כואב והעיניים פוזלות? כך תדעו האם אתם צריכים משקפי ראייה

הרגשה של הופעת כאב ראש, קירוב של טלפון נייד לעיניים כדי לקרוא הודעות טקסט או ניסיון להתמקד באובייקטים מרוחקים – כל אלה הם אירועים שכיחים שאנשים רבים חווים בשלב מסוים בחייהם. אם גם אתם חווים חלק מבעיות אלו, יכו להיות שמדובר באינדיקטורים מוקדמים לכך שהראייה שלכם כבר אינה מספיק טובה. אספנו כאן עבורכם כמה סימנים מהם אסור לכם להתעלם ושיכולים להעיד על הצורך במשקפי ראיה.

 

ראייה מטושטשת

אחד הסימנים הברורים ביותר לכך שאתם עשויים להזדקק למשקפיים הוא חווית ראייה מטושטשת, בין אם זה מקרוב או רחוק. אם אתם מוצאים את עצמכם פוזלים כל הזמן כדי לראות בבירור, במיוחד בעת קריאה או צפייה בטלוויזיה, זה יכול להיות סימן לכך שהעיניים שלכם מתקשות להתמקד כראוי. טשטוש בראייה יכול להיות תוצאה של קוצר ראייה, רוחק ראייה או אסטיגמציה. כל הליקויים האלה ניתן לתקן ביעילות בעזרת משקפי ראייה אותם ניתן לרכוש באתר של אופטיסטור.

בעיה בעיניים

 

הרגשת מתח בעיניים וכאבי ראש

עומס עיניים מתמשך וכאבי ראש תכופים לאחר קריאה או שימוש במסכים דיגיטליים הם תסמינים שכיחים שאנשים רבים מתעלמים מהם. מאמץ של העיניים כדי לפצות על ראייה לקויה יכול להוביל לאי נוחות, עייפות וכאבי ראש. אם אתם מוצאים את עצמכם משפשפים את העיניים לעיתים קרובות או חווים כאבי ראש עמומים שמקורם באזור העיניים או המצח, ייתכן שהגיע הזמן לקבוע בדיקת עיניים.

 

קושי לראות בלילה

נהיגה בלילה או בתנאי תאורה חלשים עלולה להפוך למאתגרת אם אתם מתקשים לראות בבירור. אם אתם מבחינים כי שלטי רחוב, פנסים או חפצים מרחוק נראים מטושטשים או מעוותים יותר מהרגיל במהלך נהיגה לילית, אולי יש לכם צורך במשקפיים. ראיית לילה ירודה יכולה להיות סימן לקוצר ראייה או קטרקט וחשוב לבחון את צורך במשקפיים.

 

פזילה בניסיון להתמקד

פזילה היא רפלקס טבעי שאנשים רבים משתמשים בו כדי לשפר זמנית את הראייה שלהם על ידי הפחתת כמות האור הנכנסת לעיניים. עם זאת, אם אתם מוצאים את עצכם פוזלים לעתים קרובות כדי לראות דברים בבירור, במיוחד בעת קריאת אותיות קטנות או זיהוי פנים מרחוק, יתכן ויש לכם בעיית ראייה שזקוקה לתיקון באמצעות משקפיים.

 

שינויים בראיה גם לאחר הרכבת משקפיים

אם אתם כבר מרכיבים משקפיים או עדשות מגע ושמתם לב שהראיה שלכם כבר אינה חדה כבעבר, יתכן ויש צורך בהחלפת משקפי ראיה למשקפיים עם מספר גדול יותר. הראיה שלנו משתנה באופן טבעי עם הזמן, וגורמים כמו גיל, גנטיקה והרגלי חיים יכולים לגרום לתנודות בראייה.

 

היסטוריה משפחתית

אינדיקטור משמעותי נוסף לכך שאתם עלולים להזדקק למשקפיים הוא היסטוריה משפחתית של מחלות עיניים שונות. לגנטיקה יש תפקיד משמעותי בחדות הראייה והסבירות לפתח בעיות ראייה. אם להורים או לאחים יש היסטוריה של הרכבת משקפיים והם אובחנו עם בעיות ראייה, ייתכן שיש לכם סיכון גבוה יותר לחוות בעיות דומות במהלך החיים.

 

סיכום

תשומת לב לסימנים כמו ראייה מטושטשת, מאמץ בעיניים, קשיי ראייה בלילה, פזילה, שינויים תכופים במספר של העדשות והיסטוריה משפחתית יכולים לעזור לכם לזהות אם אתם זקוקים למשקפיים. בדיקות עיניים סדירות הכרחיות לשמירה על בריאות עיניים וזיהוי כל בעיה ראייה בשלב מוקדם. תהיו עם יד על הדופק ובמקרה ואכן מגלים שיש צורך במשקפי ראייה, השקיעו בזוג משקפיים המותאמים נכון לצרכים האישיים שלכם. רק משקפיים איכותיים יכולים לשפר משמעותית את הראייה ואת איכות החיים שלכם.

משקפיים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח עין
קטרקט בלייזר

קטרקט, עכירות העדשה הטבעית של העין, הוא מצב שכיח הקשור לגיל, שיכול להשפיע באופן משמעותי על איכות הראייה ואיכות החיים הכללית. בגישה המקובלת, ניתוח קטרקט

קרא עוד »
ניתוח לייזר PTK
ניתוח לייזר PTK

ניתוחי עיניים בלייזר נחשבים לאחד הפיתוחים המשמעותיים ביותר בעולם רפואת העיניים, אשר מאפשר כיום לרופאים לטפל בלקויות ראייה שונות ואף לעזור למטופלים להיפטר מהתלות במשקפיים.

קרא עוד »