חיפוש

האם מכשיר אידוי קנאביס מזיק לריאות?

הפופולריות ההולכת וגוברת של מכשירי אידוי קנאביס מעוררת ויכוחים ומחלוקות בכל הנוגע להשפעה שלהם על הבריאות של הריאות. בתור אלטרנטיבה לשיטות עישון אחרות כמו סיגריות ומקטרות, יצרני מכשירי האידוי טוענים כי הוופורייזרים מפחיתים את הנזק הפוטנציאלי הקשור בשאיפה של קנאביס. אם אתם רוצים לדעת עוד על הנושא, במאמר זה נחקור את כל ההשפעות של עישון וופורייזרים על הריאות.

 

אידוי לעומת בעירה

כדי להעריך את ההשפעות הפוטנציאליות על בריאות הריאות של מכשירי אידוי של קנאביס כמו אלה שניתן לרכוש באתר https://www.vaporiza.co.il, חיוני שתכירו את ההבדל בין תהליך האידוי לתהליך הבעירה. בעירה, כמו מה שמתרחש בעת עישון סיגריות רגילות, כרוכה בהצתת החומר באמצעות מצית, גפרורים וכדומה.

כתוצאה מכך נוצרים חומרים מזיקים, שיכולים אף להיות מסרטנים.לעומת זאת, אידוי מחמם את הקנאביס לטמפרטורה שמשחררת את התרכובת הפעילה שלו בתור אדים שניתנים לשאיפה, ללא צורך בתהליך הבעירה.

אידוי לעומת בעירה

פחות תוצרי לוואי מזיקים

אחד הטיעונים העיקריים בעד מכשירי האידוי הוא העובדה שהם מפחיתים את החשיפה של המעשנים לכל תוצרי הלוואי המזיקים שנוצרים בבעירה. מחקרים מראים כי אידוי מייצר פחות רעלים בהשוואה לעישון. דבר זה אומר שאתם שואפים פחות מהחומרים האלה פנימה, על כן הריאות שלכם נפגעות פחות.

 

השפעה על דרכי הנשימה

מספר מחקרים חקרו את ההשפעה של מכשירי אידוי קנאביס על בריאות דרכי הנשימה. מחקר אחד מצא כי אידוי הוביל לפחות תסמינים נשימתיים בהשוואה לעישון רגיל. המשתתפים במחקר שהשתמשו בוופורייזרים דיווחו על פחות שיעול, ליחה ולחץ בחזה לעומת אלה שעישנו. מדובר בסימפטומים לא נעימים שאנשים מעשנים נוטים לחוות, על כן כאשר אין אותם ניתן להרגיש שהבריאות הכללית היא טובה יותר.

השפעה על דרכי הנשימה

השפעות האידוי

בעוד שנראה שמכשירי אידוי אכן בריאים יותר מאמצעי עישון אחרים, חשוב לציין שזה גם תלוי בחומרים שאותם אתם בוחרים לאדות. אם אתם משלבים טבק עם קנאביס הוא עדיין מכיל ניקוטין דבר שאינו בריא לגוף. גם קנאביס עלול להיות בעל השפעות שליליות על אנשים מסוימים, ויש לקחת את זה בחשבון לפני עישון. בנוסף, חשוב לדעת שהריאות של כל אחד מאיתנו הן שונות. גורמים כגון מצבי ריאות קיימים וגנטיקה יכולים להשפיע על האופן שבו אדם מגיב לאידוי.

 

לסיכומו של דבר

ראיות שונות נאספו בנוגע לכך שמכשירי אידוי קנאביס, בשימוש נכון ואחראי, הם בעלי פוטנציאל מופחת יותר להזיק לבריאות הריאות שלנו וזאת בהשוואה לשיטות העישון האחרות שזמינות לנו. אידוי ממזער את החשיפה לחומרים מסוכנים ומייצר פחות תסמינים נשימתיים שנפוצים אצל מעשנים. אך כמו בכל דבר, ההשפעות מאדם לאדם עלולות להשתנות ויש להיות עם יד על הדופק בנוגע להשפעות האישיות של מכשיר אידוי קנאביס עליכם- ולהיוועץ ברופא או איש מקצוע במידת הצורך.

מאדה קנאביס מזיק לריאות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קנאביס רפואי
שיטות שונות של צריכת קנאביס למטרות רפואיות: יתרונות, חסרונות והנחיות מינון

בשנים האחרונות, השימוש בקנאביס רפואי זכה להכרה משמעותית ביתרונות הטיפוליים הפוטנציאליים שלו. ישראל עומדת כמדינה מובילה בתחום, עם מסגרת מוסדרת היטב המאפשרת למטופלים לקבל רישיון

קרא עוד »