חיפוש

האם מנגל גז יותר בריא ממנגל פחמים

בשנים האחרונות אנחנו רואים פיתוחים אדירים בתחום המנגל, זאת בעקבות ההבנה הברורה שכולנו אוהבים לעשות ברביקיו בחצר או בפארק עם בני המשפחה והחברים שלנו. קיימת תחרות בולטת בין שני סוגי גריל עיקריים, בהרבה מישורים כמו המישור הכלכלי, מישור הנוחות ועוד. במאמר הקרוב נבדוק האם מנגל גז יותר בריא ממנגל פחמים?

 

בריאות זה עניין בעייתי ומסווג

מכירים את זה שבכל שני וחמישי יוצאים מחקרים שונים על אותו המוצר? מחקר אחד אומר ששתי כוסות קפה ביום תורמות ללחץ הדם ולפעילות הלב, ומחקר שני אומר ששתי כוסות קפה ביום עלולות להוריד לכם שנים מהחיים. בדיוק אותו הדבר קורה גם כשמדברים על בריאות בהקשר של מנגלים.

יש שיגידו שאכילת בשר על האש שנעשה על מנגל גז היא הדבר הכי בריא שיכול להיות, ויש שיגידו שהוא דווקא עלול להזיק לבריאות. אותו הדבר קורה גם כשמדברים על מנגל פחמים, כאשר חלק יגידו שהבישול עליו הוא בריא יותר ויש את אלו שדווקא יתנגדו לכך נמרצות. אז חשוב לקחת את כל המחקרים בערבון מוגבל, ופשוט לדעת לעשות כל דבר במינון הנכון כדי להפחית את הסיכון.

 

האם מנגל גז יותר בריא ממנגל פחמים?

אז בואו ניגש לעניינינו. כשמשווים בין מנגל גז לבין מנגל פחמים, חשוב לדבר קודם כל על הבשר עצמו. עוד לפני שהוא מונח על הגריל, חשוב לבחור בבשר איכותי. ככל שהבשר איכותי יותר, ככה איכות צלייתו תהיה תלויה פחות בסוג המנגל, אלא בעצמו בלבד. אבל אי אפשר להתעלם מזה שיש גם לסוג המנגל את ההשפעות הבריאותיות.

כשמדברים על מנגל פחמים מדברים בעצם על משטח צלייה שמופעל על ידי אש שיוצאת מן הפחמים. היות והפחם הוא אינו חומר בריא, גם האש שיוצאת ממנו מכילה כל מיני חומרים שעלולים לפגוע בבריאות. גם העשן שיוצא מאותה האש נושא איתו חומרים פחות בריאים, ולכן מנגל פחמים הוא בריא פחות ממנגל גז.

 

מנגל גז – הפתרון הכי טוב

לעומת זאת, מנגל גז עובד, כמובן, על גז. עצם החיבור שלו אל בלון הגז הביתי הופך את העשן שלו לבריא יותר, כזה שנושא איתו הרבה פחות חומרים מסוכנים. בהתאם, ה"אש" של מנגל גז גם היא בריאה יותר לצליית הבשר.

בשנים האחרונות רבים עוברים לצלייה באמצעות מנגל גז, דבר שמאפשר להם גם לעשות אירועי על האש בבית מבלי הצורך לצאת לפארקים וכו', וגם הופך את הצלייה לבריאה יותר. בנוסף, מדובר כאן על מנגל רב פעמי שניתן לנקות אותו בקלות, והוא בעל מנגנונים חכמים לצלייה ולניקיון עצמי. בנוסף, שיטות הבישול כאן נשלטות בלחיצת כפתור, כך שניתן גם לאדות, גם לצלות וגם לבשל. לסיכום, מנגל גז – הפתרון המושלם! תהנו ושיהיה בתאבון.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא