חיפוש

האם סיגריות אלקטרוניות עדיפות על רגילות

הסיגריה האלקטרונית הומצאה בתחילת שנות ה-2000 ומאז הפכה לחלק מרכזי בתרבות העישון בארץ ובעולם. כיום ניתן לראות סיגריות אלקטרוניות כמעט בכל פינה, והן הפכו  למתחרות כמעט שוות ערך לסיגריות רגילות. אך לפני שאנו ממהרים לקנות סיגריה כלשהי, בואו נברר איזה סוג סיגריה מתאים יותר לנו?

 

מחיר

אין ספק שהתחום הכלכלי הוא גורם מרכזי בכל מה שקשור לעישון סיגריות. המעשן הממוצע מעשן שתי סיגריות ביום, מה שעלול להפוך את ההנאה לנטל לא קטן על הכיס שלנו. בעוד שסיגריות רגילות אנו נדרשים לקנות אחת לזמן קצר מאוד, בכל פעם שהחפיסה נגמרת, מעשני סיגריות אלקטרוניות יכולים ליהנות מהן ללא הוצאות לאורך זמן רב הרבה יותר, היות ולנוזל הסיגריה לוקח זמן רב להיגמר. אין ספק שמדובר גם באופי של הרגלי העישון שלנו, היות וקשה לבצע מעקב אחר העישון בסיגריה אלקטרונית, אך ככלל השימוש בה נחשב ליעיל ונוח.

סיגריות אלקטרוניות

ריח רע

אין אדם שלא מכיר את ריח העשן העולה מסיגריות רגילות. בכל פעם שחבר יוצא ל"הפסקת סיגריה" וחוזר לאחר כמה דקות, הוא מביא עמו ענן של ריח שעלול להידבק לסובבים גם במידה והם לא עישנו כלל. בנוסף לכך, המעשן עלול לסבול מריח רע מהפה, דבר אשר נחשב למטריד במיוחד בקרב בני או בנות זוג. לעומת הסיגריה הרגילה, בסיגריה אלקטרונית ריח הסיגריה פחות סמיך ומורגש, ונוטה להידבק פחות לבגדים ולסביבה, מה שהופך את העישון לנעים יותר בעיני הסובבים.

 

טעם

כל מעשן מכיר את סוג הסיגריות האהוב עליו ובמקרים רבים סוג הסיגריות הופך להיות ממש חלק מהאופי והדמות של המעשן. כשמדובר בסיגריות רגילות הטווח נע בין סיגריות "חזקות", בהן כל שאיפה מורגשת באופן מובהק ובין סיגריות "חלשות" הנחשבות לעדינות יותר.

בסיגריות אלקטרוניות לעומת זאת, מגוון האפשרויות גדול בהרבה וניתן לרכוש ולהזמין סוגי טעמים שונים ולהחליף בכל פעם. ככלל, הטעמים נחשבים לטבעיים יותר, כמו טעמי פירות או טעמים רוויים, והיכולת של המעשן למצוא את הטעם שמתאים לו גבוהה בהרבה.

סיגריות אלקטרוניות

אופן השימוש

בשני סוגי הסיגריות אופן העישון מתבצע בדרך שונה. בסיגריה רגילה המעשן מצית את קצה הסיגריה ואת החומר שבתוכה, ושואף את העשן העולה ממנה ועובר דרך הפילטר. לצורך עישון סיגריה רגילה אנחנו זקוקים לפחות לשני מרכיבים – סיגריה ומצית, מה שעלול להפוך את העישון למסורבל יותר.

בנוסף, סיגריה רגילה יוצרת לכלוך, דבר אשר מוסיף לקושי. בסיגריה אלקטרונית מדובר בתהליך פשוט בהרבה – בשאיפה פשוטה יוצר המעשן בעבוע ואידוי של חומר העישון, וכך, ללא היעזרות באש, יכול המעשן לעשן בנוחות.

 

סיכום

קיימים מספר הבדלים אשר יוצרים את השוני בין סיגריה אלקטרונית וסיגריה רגילה. סיגריה אלקטרונית היא קנייה חד פעמית, מה שהופך אותה ליעילה ונוחה עבור המעשן. בכל הקשור לריח העולה לאחר העישון, בעוד שבסיגריה רגילה הריח נדבק בבגדי המעשן ועולה מפיו גם לאחר העישון, סיגריה אלקטרונית כמעט ולא משאירה ריח. בנוסף, סיגריה אלקטרונית היא נוחה ופשוטה לשימוש, והמעשן יכול לבחור איזה טעם הוא מעדיף לעשן.

סיגריות אלקטרוניות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא