חיפוש

טיפול בהתקפי חרדה – מה חשוב לדעת

מתמודדים עם התקפי חרדה או בני המשפחה? במאמר הבא נבצע סקירה מעמיקה של הנושא ונעניק לכם את כל המידע החשוב ביותר לצורך התמודדות עם התקפי חרדה.

 

התקף חרדה – מהו?

התקף חרדה הינו התקף אשר עשוי להופיע ללא כל סיבה, ובאופן מפתיע לחלוטין. הסובלים מהתקפי חרדה מדווחים על תחושות אימה אשר תוקפות אותם ואשר כוללות בין היתר תסמינים קשים: קוצר נשימה, תחושה של מועקה ודפיקות לב מואצות. חדרי המיון מוצפים מדי שבוע באנשים אשר מדווחים על תחושות גופניות קשות מאוד, אולם בפועל מדובר בהתקף חרדה אשר נדמה להם כהתקף לב. מדובר בסיטואציה אחת מיני רבות, ולכן ניתן ואף רצוי במידה והנכם או בן המשפחה שלכם סובל מהתקפי חרדה לפנות לאנשי מקצוע (רופא משפחה, פסיכולוג או פסיכאטר) לצרוך קבלת אבחון וכן קבלת טיפול בחרדות מותאם מהר ככל האפשר , וזאת בשל ההשפעות ארוכות הטווח של התקפי החרדה, על התפקוד היום יומי.

 

כיצד משפיעים התקפי החרדה בחיי היום יום?

כאמור, התקף חרדה יכול להופיע באופן פתאומי או באופן תדיר, לרוב למשך 2-5 דקות. לעיתים ישנם מקרים חמורים יותר בהם ההתקף הוא ארוך, אולם בפועל מדובר בהתקף קצר יחסית אשר משפיע מאוד על האדם. רוב מאלו אשר סובלים מחרדה מדווחים כי לאחר ההתקף הם מרגישים עייפות כמו גם בושה הנלוות, ולכן פוחדים מאוד מהופעה של התקף נוסף. לעיתים, הם אינם מודעים בכלל לעובדה שהם עוברים התקף, ומעדיפים לתת לו לשכוח. אולם, במידה ולא ניתן טיפול הן תרופתי והן נפשי לצורך הבעיה, התקפי החרדה עשויים להחריף עד לכדי שיתוק מוחלט של חיי היום יום והשפעה משמעותית לא רק על איכות חייו של הסובל מחרדה, אלא של כל בני משפחתו וחבריו.

 

כיצד מטפלים בהתקפי חרדה?

לאור המודעות הציבורית ניתן ברחבי הרשת לקרוא מאות עצות לצורך טיפול בהתקפי חרדה, אולם בראש ובראשונה חשוב לפנות לגורם מוסמך בכדי לאבחן וכן לבדוק אפשרות של מתן תרופות. כאשר אנו מתייחסים לתרופות, אין מדובר רק בתרופות גנריות אותן רושם הרופא או הפסיכולוג אלא גם בתרופות אלטרנטיביות, ובראשם טיפול CBT  – טיפות בהתקפי חרדה אשר נועד להוביל את הסובל מחרדה לשוחח על הנושא ולהציף אותו, כל זאת בכדי להעמיק מהיכן ההתקפים נובעים וכיצד ניתן להתגבר עליהם.הטכניקות של השיטה מתבססות על עולם הרפואה האלטרנטיבי כמו גם חיבור בין המחשבות והתחושות של האדם למצבו הפיזי, והוא נעשה באמצעות מפגש שבועי עם מטפל מוסמך. מדובר בטיפול מצוין אשר מהווה אפשרות יוצאת דופן בעבור הסובלים מחרדה, וזאת בשל התוצאות המצוינות אליהן ניתן להגיע באמצעות התמדה וחשיבה חיובית. לקבלת מידע נוסף אודות התקפי חרדה וטיפול, היכנסו לאתר בטיפול – אורי פוקס.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
10  דרכים לטפל בלימפאדמה
10  דרכים לטפל בלימפאדמה

לימפאדמה היא בצקת הנגרמת כתוצאה מכשל מערכתי במערכת הלימפה המביאה להצטברות נוזלים באזורים מסוימים בגוף. הכשל במערכת הלימפה נוצר לעתים קרובות כתוצאה מטיפול בסרטן, ניתוח

קרא עוד »