חיפוש

5 דרכים בהן ניתן לתמוך בילדים עם הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז היא אחת מהפרעות ההתפתחות הנפוצות ביותר בישראל ובעולם כולו. ההערכה היא כי בין שבעה לעשרה אחוז מהילדים סובלים ממנה בצורה זאת או אחרת. הפרעה זאת יכולה להקשות מאוד על חייהם של ילדים, שבמקרה של התחשבות והתאמה היו יכולים לשגשג. אספנו 5 דרכים שיסייעו לכם לתמוך בילד עם הפרעת קשב וריכוז.  

 

1 – הקשיבו לילד ולצרכיו

העצה הטובה ביותר שאפשר לתת להורים של ילדים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, היא להקשיב לילד, לרצונות ולצרכים שלו. יתר על כן, אפשר ורצוי מאוד לעודד את הילד שלכם לדבר איתכם על הצרכים שלו, ולשתף אתכם בקשיים השונים שהוא חווה במהלך היום יום.

ילדים רבים עם הפרעת קשב וריכוז, היו יכולים להתמודד איתה בצורה טובה הרבה יותר באמצעות התאמות פשוטות מסוגים שונים. את ההתאמות האלה אפשר לעשות במידה ומקשיבים לילד, ומפנימים את הדברים.

 

2 – התאימו את הלמידה לילד

למידה והפרעות קשב וריכוז, הן שילוב מסובך במיוחד. מחד גיסא, ילדים עם הפרעת קשב וריכוז יכולים להיכנס למצב של היפר פוקוס. מצב זה מאופיין בכך שהם מתמקדים בנושא או בפעילות אחת באופן אינטנסיבי ומבלי לשים לב לסביבתם. מאידך, במקרים רבים קשה עד בלתי אפשרי להשיג את הריכוז והקשב של ילד עם הפרעה זאת.

לכן, יש להתאים גם את אופי הלמידה וגם את התנאים הפיזיים של הלמידה למגבלות ולקשיים של הילד, למשל – להגדיל את מספר ההפסקות. בנוסף לכך, יש להתאים את הלימוד גם לצדדים החזקים יותר של ילד עם הפרעת קשב.

 

3 – דברו עם מבוגרים שיש להם הפרעת קשב

דרך חשובה במיוחד שתסייע לכם לתמוך בילדכם אם הוא מתמודד עם הפרעת קשב וריכוז, היא על ידי הבנה אמיתית של המצב שלו. בכדי לעשות זאת, מומלץ לדבר עם אנשים עם הפרעות קשר שבגרו. כל מבוגר היה פעם ילד, ומבוגרים עם הפרעת קשב זוכרים את הקשיים שחוו בילדותם.

 

4 – למדו ממקורות מקצועיים

קריאה של ספרות מקצועית בנוגע להפרעות קשב, היא עוד דרך שתסייע לתמוך בילד שלכם ולהבין אותו בצורה טובה יותר. מקורות מקצועיים כוללים ספרים שנכתבו על ידי אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים ופסיכיאטרים. אנשי מקצוע אלה גם מפרסמים תוכן מקצועי ברשת האינטרנט בבלוגים, ברשתות החברתיות השונות ובאתרי התקשורת הממוסדת.

 

5 – דאגו לטיפול תרופתי בהפרעות קשב

ישנם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז, שיכולים להתמודד איתה בצורה טובה ונכונה בלי לקבל טיפול תרופתי. לא כל ילד עם הפרעת קשב צריך לקחת ריטלין בצורה יום יומית. מצד שני, ישנה גם כמות גדולה של ילדים עם הפרעת קשב, שטיפול בתרופה כמו ריטלין או גרסה שונה ומתקדמת יותר שלה, יכול לשפר את חייהם בצורה משמעותית מאוד. בכדי לקבל טיפול תרופתי יש להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם.

ילדים עם ADHD

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »