חיפוש

ירושה לאחר מחלה קשה – האם יש הבדל באמינותה של הצוואה

כמו כל מסמך משפטי, גם צוואה צריכה להיכתב כאשר מי שכתב אותה היה בדעה צלולה לחלוטין. הבעיה הזו מתעוררת בעיקר במקרים שבהם הנפטר הלך לעולמו לאחר מחלה קשה, מה שיכול לעלות שאלות ביחס לאמינות של הצוואה. כדי להימנע ממצב כזה ולאפשר לצוואה להתקיים בדיוק כפי שהיא כתובה, יש כמה דברים שכדאי לכם לעשות מבעוד מועד.

 

כתיבת צוואה

כתיבת צוואה היא צעד שאנשים עושים בדרך כלל לעת זקנה, אולם גם מי שחולים במחלות קשות מבינים לפעמים שהגיע הזמן לכתוב צוואה. התפקיד של עורך דין ירושה הוא לוודא במקרים האלה שהצוואה כתובה על פי הכללים הנדרשים באופן שלא יותיר מקום לספק ביחס לדרך שבה יש לחלק את הירושה.

כתיבת צוואה

 

אמינות הצוואה

הדבר החשוב ביותר ביחס לצוואה הוא כמובן האמינות שלה. הזמן שבו אנחנו דנים על הצוואה הוא כאשר מי שכתב אותה כבר לא יכול להביע את דעתו, מה שאומר שאנחנו צריכים שהצוואה תיכתב באופן שאינו משתמע לשתי פנים. התפקיד המרכזי של העורך דין הוא לוודא את תקפותה של הצוואה, ולהגן עליה במידה ויעלו ערעורים על האמינות שלה.

הסיטואציה הזו הופכת לבעייתית במיוחד כאשר מדובר על אדם שנפטר לאחר מחלה קשה. תקופת חולי ממושכת עלולה לגרום לבעיות בצלילות הדעת של הנפטר, מה שנותן פתח למי שרוצה לערער על הצוואה וכך למנוע את חלוקת הרכוש בצורה שמפורשת בצוואה. כדי לא להגיע למצב כזה, יש כמה דברים שכדאי לכם לעשות.

 

מה אפשר לעשות בנידון

הדבר הראשון הוא לדאוג מראש לצילום וידאו שבו המצווה ידבר על הצוואה או פשוט יכתיב אותה. סרטון כזה יהיה קשה יותר לערעור, כל זה בהנחה שהוא נאמר בזמן שבו הנפטר היה בדעה צלולה. דבר נוסף הוא לדאוג לעדים על הצוואה, כאלו שאינם נוגעים בדבר, ויוכלו לאשש שהצוואה אכן נאמרה בזמן שבו הנפטר היה כשיר לצוות אותה.

 

ליווי משפטי

לא משנה מהי הדרך שבה בחרתם לעגן את האמינות של הצוואה, הדבר החשוב ביותר הוא הליווי המשפטי. את הליווי צריך לקבל החל מהרגע שבו מחליטים על כתיבת הצוואה, וכך תימנעו ממצב שבו יש ערעור עליה. כאמור, במקרים רגילים לא אמורה להיות בעיה, אולם בירושה לאחר מחלה קשה יש פתח לערעורים שונים שיכולים לעכב ובמקרים מסוימים גם למנוע את מימוש הצוואה.

 

לסיכום

צוואה היא מסמך בעל חשיבות רבה, אולם כדי שהיא באמת תתקיים יש צורך שהיא תהיה על פי רצונו של הנפטר בשעה שבה הוא היה בצלילות דעת. במקרים רבים צוואות של מי שנפטרו לאחר מחלה קשה מעלות ערעורים על האמינות שלהן. אם אתם עומדים בסיטואציה שבה עליכם לחלק רכוש על פי צוואה שנערכה לאחר מחלה קשה מומלץ לקבל ייעוץ משפטי שיגן על הצוואה.

ליווי משפטי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »