חיפוש

כיצד למקסם את הטבות הפטור ממס הכנסה

כחלק מהמדיניות הסוציאלית בה נוקטת מדינת ישראל, החוק קובע מספר תנאים וקריטריונים לקבלת הנחות בתשלום מס הכנסה, לרבות קבלת פטור מלא. בין אם מדובר בהנחה ובין אם בפטור מלא, הטבות אלו מגיעות לכם על פי חוק, כך שחשוב שתכירו כיצד למקסם את הטבות הפטור ממס הכנסה

 

פטור ממס הכנסה – למי מגיע?

מלבד מקרים בהם סף ההכנסה אינו מגיע לכדי חובת תשלום מס הכנסה, פקודת מס הכנסה קובעת כי אחוזי נכות רפואית בשיעור של 90% לפחות, לתקופה קבועה או זמנית (לפחות 185 ימים) יזכו בקבלת פטור ממס הכנסה. בין המקרים הרפואיים הללו נמצאים:

פטור ממס הכנסה

סיבות רפואיות

מחלות מסוימות, דוגמת מחלות לב וכליות, מזכות פעמים רבות את האדם הסובל מהן באחוזי נכות רפואית המזכים בקבלת פטור ממס הכנסה, כאשר במידה ומדובר במספר מחלות, ניתן לעיתים לאגד אותן לכדי אחוזי נכות רפואית משוקללת.

 

פציעות ותאונות

פציעות ותאונות מתרחשות לרוב באופן פתאומי ובלתי צפוי ובמקרים מסוימים, ניתן יהיה לתבוע את המוסד לביטוח לאומי ולקבל אחוזי נכות בשיעור המזכה בקבלת פטור ממס הכנסה.

 

הטבת פטור ממס הכנסה – באיזה סכומים מדובר?

גובה הטבת פטור ממס הכנסה הוא נגזרת של סך ההכנסה השנתית שלכם ועד לתקרת הכנסה שנתית בסך 406,000 ₪ לשנה. כך או כך, מדובר בסכומים היכולים להיות שווים לכם כסף רב ולהצטבר לכדי אלפי ואף עשרות אלפי שקלים מידי שנה.

 

כיצד למקסם את הטבות הפטור ממס הכנסה?

כל נושא ההתעסקות ממס הכנסה מצליח להרתיע אנשים רבים, הן בגלל הבירוקרטיה הסבוכה והן בגלל החשש מפני גילוי על חיובים כאלו ואחרים. יחד עם זאת, מאחר ומדובר בהטבה משמעותית, היכולה כאמור להגיע לסכומים נכבדים, אסור לנו לוותר על הזכות שלנו לקבלת פטור ממס הכנסה ואף לפעול למקסום הפטור.

הדרך הבטוחה והמומלצת ביותר למקסום הטבת פטור ממס הכנסה היא להתייעץ עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, המכירה היטב את דרכי ההתנהלות המקובלות מול רשות המיסים והמוסד לביטוח לאומי, כך שתוכל להדריך אתכם היטב החל משלב הגשת הבקשה, דרך הוועדות הרפואיות השונות ועד לקבלת הפטור המיוחל.

הטבות הפטור ממס הכנסה

הכנת התיק הרפואי – המפתח להצלחה

אחד הכלים המשמעותיים המהווים פעמים רבות את נקודת ההבדל בין הצלחת התיק וקבלת הפטור ממס הכנסה לבין דחיית הבקשה הוא, הכנת התיק הרפואי כנדרש. עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, תוכלו להכין את התיק הרפואי שלכם באופן מקצועי ולנצל את המקסימום האפשרי לקבלת אחוזי נכות.

 

לסיכום

הטבת פטור ממס הכנסה, היכולה להגיע לסכומים מצטברים משמעותיים בהחלט, מגיעה בעיקר לסובלים מבעיות רפואיות שונות, בגינן נקבעו אחוזי נכות בשיעור של לפחות 90% ולתקופה העולה על 185 ימים. הדרך הבטוחה והמומלצת ביותר למקסום הטבת הפטור ממס הכנסה היא להיעזר בחברה מקצועית ומנוסה, שתכווין ותדריך אתכם ובעיקר, תדאג להכנת התיק הרפואי שלכם כראוי.

הטבות הפטור ממס הכנסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »