חיפוש

לאילו מחלות ניתן לחסן – ומתי מומלץ לעשות זאת

בעבר הלא רחוק, לא אנשים רבים היו מקפחים את חייהם במגיפות שפרצו בעקבות תנאי מזג אוויר קשים, חוסר בהיגיינה ועוד. היום, בעידן הנוכחי, המצב שונה לחלוטין.

התפתחות הרפואה והטכנולוגיה הביאו לכך שיש רשימה ארוכה של חיסונים שמאפשרים להגן פני מחלות שונות.

יצאנו לבדוק מפני אילו מחלות ניתן להתחסן ומתי מומלץ לעשות זאת.

 

  1. פוליו

יכול להיות ששמעתם מההורים שלכם או מהסבים שעד לפני כמה שנים לא היה חיסון לפוליו והמחלה הייתה מכה בילדים קטנים באופן קשה ביותר. פוליו נקראת גם שיתוק ילדים והיא פוגעת במערכת העצבים. במקרים קלים המחלה יכולה לגרום לכאב ראש, כאב גרון, שלשולים והקאות. אך במקרים חריגים, המחלה יכולה לפגוע בשרירי הגוף כולם. כולל הגפיים ולעיתים בשרירי הנשימה. פגיעה מסוג זה עשויה להביא בסופו של דבר לנכות לכל החיים במקרים קשים אף יותר, הדבר עשוי להוביל למוות.
מומלץ להתחסן מפני הפוליו במועדים הבאים:

  • בשנה הראשונה לחיי התינוק בגיל חודשיים, ארבעה חודשים, חצי שנה ובגיל שנה
  • בכיתה ב'
  • בכיתה ח'

 

  1. צפדת

יכול להיות שהשם שבכותרת לא נשמע לכם כל כך מוכר, אבל סביר להניח ששמעתם לא פעם על הפלצת או על טטנוס. הצפדת עשויה להוביל לכאבים ולהתכווצויות קשות מאוד בשרירים. ראוי לציין כי אלו שחולים במחלה זו עשויים לחוות כאבים ברמה גבוהה ולעיתים, אם המחלה תחמיר, הם עשויים גם למות ממנה. ניתן להתחסן כנגד הצפדת באמצעות חיסון טטנוס. את החיסון מבצעים בשנה הראשונה לחיי התינוק, בכיתה ב' ו-ח' כפי שנכתב לעיל. אם תרצו לקבל פרטים נוספים אודות מחלה זו והחיסון שלה, אתם יכולים ללחוץ כאן.

 

  1. אדמת

מחלת האדמת עשויה לגרום לסיבוכים מורכבים, כמו למשל דלקת במוח ואירועי דימום בעקבות ירידה בכמות הטסיות בגוף. תופעות אלו שכיחות בעיקר בקרב ילדים, אך המחלה עצמה תוקפת גם מבוגרים. ניתן להתחסן אליה בשנה הראשונה לחיים (כלומר, אצל תינוק שהגיע לגיל 12 חודשים) ובכיתה א'.

 

  1. דלקת כבד נגיפית B

המחלה מתבטאת ברוב המקרים בחולשה, הקאות, חום גבוה ולעיתים גם בעייפות. החולים במחלה זו צפויים לראות כי עורם הופך להיות צהוב וגם הלבן של העיניים צפוי לקבל גוון צהבהב. אצל תינוקות ההדבקה עוברת ללא סימנים ברוב המקרים והם עשויים להפוך להיות נשאים כרוניים של הנגיף, לכן חשוב מאוד לחסן את התינוק מרגע לידתו. ניתן להתחסן כנגד מחלה זו מיד לאחר הלידה בבית החולים או בטיפת חלב ולאחר מכן בגיל חודש ובגיל חצי שנה. החיסון הזה, בדומה לקודמיו, נחשב לחיסון בטוח שעשוי להוביל לתופעות לוואי מקומיות כמו אדמומיות באזור ההזרקה, כאב ונפיחות.

עד כאן רשימת המחלות שניתן לחסן אליהם, בהזדמנות זו, נאחל לכם רק בריאות ושלא תדעו את המחלות האלו.

מזרקים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא