חיפוש

להדביר או להרחיק? איך להיפטר מהיונים בדרך היעילה ביותר

כאשר בעיית היונים מגיעה לסף חלוננו, מגיעה ההתלבטות האם למנוע את הגעת היונים בעזרת הדברה או בעזרת הרחקה. יעילותם של חומרי ההדברה מוטלת בספק לעומת יעילות ההרחקה, ובמאמר הבא נסביר את היתרונות והחסרונות של שתי השיטות ואיזו מהן יעילה יותר. 

 

הדברת יונים

קיימים בשוק חומרים נגד יונים כמו תרסיסים כימים וחומרי התזה דביקים אשר פוגעים ביונים ובשגרת חיינו בעקבות ריח חזק וגוויית היונה אשר נאבקת בחומר ששמנו. רוב המדבירים המקצועיים אינם ממליצים כלל על הדברת היונים והתרסיסים הכימיים להרחקתם מאחר ומעבר לסיבה שאינם ידידותיים ומתעללים ביונים הם לא אפקטיביים ולא יעילים.

 

הרחקת יונים בעזרת רשת

השיטות היעילות ביותר להרחקת יונים הן רשתות חזקות ומיוחדות המיועדות לחסימת מקום הקינון בחלון או בכניסה לבניין. קיימות שתי סוגי רשתות והשוני בניהן הוא האסתטיקה והעמידות שלהן. הרשת הראשונה היא רשת שקופה שהיא חזקה, עמידה וכמעט ואינה נראית.

הרשת השנייה היא פוליאתילן שגם היא עמידה מאוד במזגי אוויר שונים ומתאימה להתקנה בכל חלל. קיימות גם רשתות נוספות אך הן פחות מומלצות מסיבות של אסתטיקה וחוזק החומר כמו רשת מתכת או רשת מגולוונת.

 

הרחקת יונים בעזרת דוקרנים

שיטה פופולרית להרחקת יונים היא התקנה של דוקרנים במקומות קינון שונים כמו מסתור הכביסה ואדן החלון. הדוקרנים מוטים בזוויות שונות ואורכים שונים כך שהם מונעים מהיונים לשבת בנוחות באזורים הללו וכך הם מסייעים בהרחקה שלהן מביתכם. הדוקרנים אינם חדים ולכן אינם פוצעים אותם אלא רק גורמים להם לחוסר נוחות.

 

גורם הזמן בהרחקת יונים

כל זמן שבו עדיין לא טיפלתם ביונים הן מבצעות נזק רב לרכוש ולבריאות שלכם. הן הורסות רשתות, מלכלכות את החלונות ואת הכניסה לבית ובהחלט פוגעות באיכות החיים שלנו. חשוב לטפל בבעיית היונים כמה שיותר מהר ולא להתפשר על פתרונות שירחיקו אותם לא רק לזמן קצר אלא לבחור בפתרונות לטווח הרחוק ולצמיתות.

 

מהי הדרך היעילה ביותר?

מומחים להרחקת יונים מסבירים כי החומר הכימי מביא לרתיעה אצל היונים לזמן מסוים אך לא להרחקה לצמיתות. באשר לספריי הדביק הוא מדביק אליו חיות, מזיקים וחרקים נוספים מה שגורם לחוסר נוחות, ריח רע ומפגע אסתטי שקשה מאוד להסיר מאחר והחומר חזק.

מומחים להרחקת יונים קובעים בפה אחד כי הפתרון היעיל ביותר הוא פתרון של רשת ודוקרנים שהוא גם הידידותי ביותר עבור היונים מאחר והוא גורם להרחקה ללא פגיעת נזק לבית, לחיות ולבריאות שלנו.

לסיכום, פתרון ההדברה נמצא כפחות יעיל, פחות נעים עבורנו ופוגע ביונים. השיטה המומלצת לפתרון בעיית היונים היא ללא ספק הרחקתם בעזרת פתרונות ידידותיים עבור היונים, עבור הסביבה ועבורנו ומוטב להיעזר בגורם מקצועי אשר יידע לייעץ עבור הפתרון הטוב ביותר מבין הפתרונות השונים.

יונים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »