חיפוש

למי מתאים ייעוץ זוגי?

לכל אורך ההיסטוריה האנושית, מראשית האדם ועד ימינו, בני אדם היו יצורים חברותיים. יש מינים שונים של בעלי חיים שמותאמים לחיים בפרטים בודדים, אך האדם צריך להיות חלק מלהקה או מקבוצה. הלהקה האנושית האולטימטיבית היא זוג, ואכן רוב בני האדם הבוגרים חיים בזוגיות, חיו בזוגיות, או יחיו בזוגיות. זוגיות טובה ואמיתית היא דבר מדהים ואין ספק שמדובר על אחד משיאי הקיום האנושי. כאשר יש זוגיות עם אהבה, אמון, הכלה, הבנה, והקשבה, שני בני הזוג צומחים ומרוויחים. מי שנמצא בזוגיות יודע שתמיד יש לו על מי להישען, ברגעים היפים והמאושרים, אך גם ברגעי משבר ובשעות קשות.

 

מה זה בכלל ייעוץ זוגי?

ייעוץ זוגי הוא טיפול אצל מטפל מוסמך ומקצועי שבו משתתפים שני בני הזוג. מטרתו של הייעוץ היא לעזור לבני הזוג לפתור את המורכבויות שיש ביניהם ולסייע להם בהתמודדות עם משברים ומצבים לא פשוטים שחיי הזוגיות מזמנים להם. המשברים יכולים להיות תוצאה של קשיי הורות, משברי אמון, ביקורתיות יתר, קשיים מיניים, וויכוחים על מטלות בית, מורכבות מול משפחה של בן הזוג השני, מוות, מחלה ועוד.

 

מה עושים בייעוץ זוגי?

כפי שהסביר לנו רני יקיר שמציע שירותי ייעוץ זוגי בפרדס חנה, לכל יועץ זוגי או מטפל יש שיטות ודרכי עבודה שונות, וכמובן שלכל זוג ולכל טיפול מתאימים את הטכניקה שתסייע בצורה הכי טובה. לפני שמגיעים לטיפול זוגי צריך לזכור שהטיפול מתמקד במה שקורה כאן ועכשיו ולא במה שקרה בעבר, אך כמובן שהמטפל צריך להתייחס ולקחת בחשבון את מה שקרה בעבר בין בני הזוג. היועץ לא מבקר, שופט, או מחנך את בני הזוג, הוא מציג בפניהם שאלות שונות ומציע להם אופציות שונות בהן ניתן לפעול על מנת שיכולו לשפר את הקשר הזוגי שלהם. לרוב הטיפול מתקיים בנוכחות שני בני הזוג, אך ישנן שיטות טיפול בהן כל בן זוג עובד בנפרד מול המטפל. ייעוץ זוגי הוא תהלי שמתקיים באופן קבוע למשך זמן מסוים  ודורש משני בני הזוג להתכונן לפגישה, ולהגיע אליה עם רצון טוב ומוכנות.

 

למי ייעוץ זוגי מתאים?

ייעוץ זוגי מתאים לכל זוג שחש משבר ביחסים הזוגיים, אך בני הזוג לא מעוניינים לפרק את הזוגיות. אם ישנה מחויבות הדדית ורצון של שני בני הזוג להמשיך את הקשר ולעבוד למען הצלחת הזוגיות כדאי מאוד לפנות לייעוץ זוגי. כפי שציינו ייעוץ זוגי דורש רצון טוב, מוכנות, ומאמץ מצד שני בני הזוג וכדאי להגיע אליו רק במצב כזה. טיפול זוגי טוב יכול להציל לכם את הזוגיות. בנוסף, חשוב שתדעו שלא צריך לחכות למצב של סכנה בפירוק מלא של הזוגיות. גם אם אתם נמצאים בתקופה לא טובה או שהיה לכם רצף של חיכוכים אפשר ורצוי לפנות לייעוץ זוגי, וכמה שיותר מוקדם יותר טוב.

זוג במשבר

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא