חיפוש

מהו דורבן ברגל ואיך מטפלים בו?

דורבן ברגל או בשמה המקצועי, מחלת החיתולית הכפית, היא מחלה נפוצה בקרב רבים, אשר גורמת לכאבים שאינם נעימים. מהו דורבן ברגל ואיך מטפלים בו? זאת ועוד במאמר הבא.

 

דורבן ברגל – מהו

דורבן ברגל הוא למעשה דלקת בעקב של כף הרגל. השם "דורבן" הוא אינו שמה המקצועי של המחלה, אלא ניתן לה העל שם תחושת הדקירה המורגשת, בדומה לתחושת דריכה על קוץ כמו קוצי הדורבן. הסובלים מן המחלה חשים דקירות אלו בייחוד כאשר הם קמים מישיבה.

דקירות אלו נגרמות מדלקת ברצועה הארוכה, אשר נמצאת לאורך כף הרגל. עוד הרגשה אותה חווים הסובלים ממחלת הדורבן ברגל, היא בליטה בעצם העקב, אשר אינה גורמת לכאבים אך התחושה מאופיינת עם מחלת הדורבן.

 

דורבן ברגל – מהם הגורמים למחלה

מחלת הדורבן ברגל, לרוב מתפתחת אצל אנשים אשר לרוב עומדים שעות רבות, וכן בקרב אנשים העוסקים בספורט אתלטי, לרבות קפיצה או ריצה.

כמו כן ישנם גורמים נוספים אשר משפיעים על הסיכויים לסבול ממחלת הדורבן, לרבות השמנת יתר אשר גורמת לעומס יתר על כפות הרגליים בשל המשקל, מבנה של כפות רגליים שטוחות או קשת בכף הרגל, נעילת נעליים שאינן מתאימות ואינן מספקות תמיכה לכף הרגל.

בכדי לאבחן דורבן ברגל יש צורך להתבסס על התיאור הקליני, וכן יש לבצע בדיקות רפואית, ניתן לבצע בדיקות נוספות על מנת לשלול מחלות אחרות.

 

דורבן ברגל – איך מטפלים

באמצעות טיפול נכון ומוקדם, ניתן לטפל ואף להעלים את הדורבן ברגל. אם אתם מעוניינים לטפל בדורבן ברגל – רובי טוויג מטפל בעל ניסיון מוכח עם דורבן הוא הכתובת עבורכם.

ישנן מספר דרכים לטפל בדורבן ברגל, ביניהן טיפול טבעי וטיפול תרופתי. הטיפול התרבותי כולל נוגדי דלקת, אך לרוב הם אינם מספיקים לתקן את הגורמים להופעת הדלקת.

מלבד הטיפולים עצמם, ישנן מספר המלצות אשר מסייעות בתהליך הטיפול וההחלמה, להלן כמה מהן:

  • מנוחה – במהלך הטיפולים, ישנה חשיבות רבה להפחית את העומס על כף הרגל, ולכן מומלץ לנוח כמה שיותר ולהימנע מעמידה שעות רבות. כמו כן, מומלץ להפחית פעילות גופנית.
  • עיסויים ומתיחות – מומלץ לבצע עיסויים לכף הרגל, על מנת לשפר את זרימת הדם ולהגמיש את הרצועה.
  • פיזיותרפיה – מומלץ ללכת לטיפולי פיזיותרפיה על מנת לשמור על גמישות הרצועה.
  • התאמת נעליים ומדרסים – מומלץ להתאים נעליים ומדרסים על מנת להעניק תמיכה טובה לכף הרגל.

ישנם מקרים בהם עול הצורך בטיפול כירוגי, כאשר הדורבן אינו מגיב לטיפולים האחרים. בטיפול כירוגי כורתים את הבליטה שנוצרה על מנת להקל על הכאבים.

 

על רגל אחת – מהו דורבן ברגל ואיך מטפלים בו?

דורבן היא דלקת בכף הרגל, אשר גורמת לכאבים רבים. על מנת לטפל בדורבן ניתן לפנות לטיפולים טבעיים, תרופתיים ובמידת הצורך אף לטיפולים כירוגיים.

עיסוי

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא