חיפוש

מה חשוב לשאול לפני תהליך פטור ממס הכנסה?

אתם עומדים להתחיל בתהליך קבלת פטור ממס הכנסה עבורכם או עבור אחד מהקרובים שלכם שזכאי לקבלת הפטור? כשאנחנו שומעים על זכאויות אפשרויות, כמו זכאות לקבלת פטור ממס הכנסה, אנחנו עשויים למהר ולפנות אל הפלטפורמה המתאימה למימוש הזכאות בהקדם. חשוב לזכור שחיפזון עשוי להוביל לתוצאות לא רצויות או לאכזבות. הנה הדברים שחשוב לשאול לפני תהליך לקבלת פטור ממס הכנסה. 

 

תהליך פטור ממס הכנסה

אם מעניין אתכם הנושא של פטור ממס הכנסה המאמר הזה עשוי להיות רלוונטי עבורכם. ישנם פטורים שונים שהמדינה מציעה עבור מיסים מסוימים, מתוך הבנה שלא כל האזרחים אמורים לשלם את אותם המיסים באותם הגבהים. המדינה קובעת שאזרחים מסוימים יוכלו אף לקבל פטור ממס הכנסה, עבור הכנסות מיגיעה אישית או עבור הכנסות שאינן מיגיעה אישית.

תהליך פטור ממס הכנסה

מי זכאי לקבל את הפטור?

לפני שמתחילים בתהליך לקבלת פטור ממס הכנסה, חשוב להבין מי בכלל זכאי ועבור מי התהליך הזה רלוונטי. פטור ממס הכנסה מוענק בישראל באופן מלא או חלקי, קבוע או זמני, לאנשים בעלי נכויות שהוכרו על ידי המדינה.

 

מי קובע את אחוזי הנכות?

כדי לקבל את הפטור, יש לעמוד באחוזי נכות גבוהים במיוחד – 90% לפחות כשבמקרים מסוימים מדובר על 100% נכות. מי שקובע את אחוזי הנכות אלו וועדות רפואיות בביטוח הלאומי, שבוחנות את המצב של מבקש הבקשה ומחליטות מה אחוז הנכות ממנה הוא סובל.

 

כיצד נקבע אם הפטור מלא או חלקי?

הפטור ממס הכנסה יכול להיות פטור מלא, כלומר פטור בו האזרח הפטור אינו נדרש לשלם כלל מס הכנסה למדינה, על כל הכנסה כלשהי. ישנם מקרים בהם הפטור חלקי, כך שהאזרח משלם מס הכנסה מופחת. הפטור יהיה מלא או חלקי לפי ההכנסה השנתית של הפטור. אם היא עוברת תקרה מסוימת, יש לשלם מס.

תהליך פטור ממס הכנסה

כיצד נקבע אם הפטור קבוע או זמני?

מה שיקבע אם הפטור הוא קבוע או זמני, אלו אחוזי הנכות שיקבל מבקש הבקשה. לא מדובר על כמות מספרית של אחוזים שמעניקה פטור או שלא מעניקה פטור, אלא על קביעות האחוזים שמוענקים. אם נקבע למבקש אחוז נכות קבוע, הוא יקבל פטור קבוע ממס הכנסה בהתאם לרמת ההכנסה שלו. אם נקבעו לו אחוזי נכות זמניים, הוא יקבל פטור זמני ממס הכנסה, אותו הוא יצטרך להסדיר לקראת תום הפטור.

 

האם ניתן לקבל תשלומים רטרואקטיביים?

אדם שקיבל פטור ממס הכנסה עקב נכות כלשהי, עשוי להיות זכאי לקבלת החזרי מס רטרואקטיביים ממס הכנסה. אם הליקוי הרפואי שבגינו הוא קיבל את אחוזי הנכות מהוועדה הרפואית היה קיים עוד לפני הגשת הבקשה, ניתן להגיש בקשה לקבלת החזרי מס. ניתן לקבל החזרי מס עד לתקופה של לא יותר משש שנים לאחור.

 

תהליך פטור ממס הכנסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »