חיפוש

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה עבור משלמים:

 

פטור מתשלום מס הכנסה

אישור פטור ממס הכנסה הוא אישור להטבה כלכלית משמעותית שמוענקת, בעיקר, לאנשים שמצויים במצב של קושי או מצוקה כלכלית, נוכחית או עתידית. לדוגמה, כספי פיצויים ומענקים לעובד שמסיים את העסקתו פטורים ממס הכנסה וכמוהן גם הפרשות של מעסיקים לקרן השתלמות, לביטוח פנסיוני או לביטוח אובדן כושר עבודה עבור העובד. בנוסף לקביעה אודות סוגי תשלומים שונים, ישנם מקרים שבהם המשלם עצמו מקבל פטור מתשלום מס הכנסה.

מס הכנסה

השתכרות נמוכה ונקודות זיכוי

האוכלוסייה הראשונה שזכאית לסיוע סוציאלי של פטור מתשלום מס הכנסה היא האוכלוסייה שמשתכרת שכר נמוך מהתקרה שנקבעה בחוק, על שכר שלא מגיע לגבול שנקבע יש פטור מתשלום מס הכנסה. כמו כן, ישנם אנשים שזכאים לנקודות זיכוי שונות ממס הכנסה, בשל מצבם המשפחתי, גילם, שירותם הצבאי וקריטריונים סוציאליים נוספים, הקבועים בחוק.

 

מהגרים

מהגרים לישראל, המכונים אצלנו עולים חדשים, זכאים להטבות כלכליות לא מעטות שכוללות גם נקודות זיכוי וגם סוגים שונים של פטור ממס הכנסה. בין השאר, כל שכר או הכנסה אחרת שמתקבלת מארץ המוצא שלהם, זכאי לפטור ממס הכנסה במשך 10 השנים הראשונות שלהם בישראל ופטור ממס הכנסה גם לרווחי הון או להכנסות אחרות גם לאחר עשר השנים הראשונות. עולים חדשים זכאים לפטור מתשלום מס גם על רווחים מהשקעות ופיקדונות של כסף שהיה ברשותם טרם העליה.

 

מצב משפחתי

מצבים משפחתיים מסוימים מזכים בנקודות זכות או בהטבות מס שונות, שמגיעות לפעמים לכדי פטור מלא, זמני או קבוע. הטבות כאלה מקבלים, למשל, למבוגרים שמטפלים בהוריהם הסיעודיים, להורים לילדים שסובלים ממוגבלויות קשות בגוף או בנפש. בין השאר, ניתנות הטבות מס להורים לילדים שלומדים בחינוך המיוחד, להורים של ילדים אוטיסטים, להורים של ילדים משותקים או עיוורים וגם לבני זוג של מבוגרים נכים או סיעודיים.

 

פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות

אחוזי נכות מוענקים על ידי וועדה רפואית מקצועית מטעם הביטוח הלאומי. הם בוחנים את המצב הרפואי של העומד בפני הוועדה, את המידע הרפואי אודותיו ואת עדותו על מצבו ויכולותיו וקובעים האם וכמה אחוזי נכות להעניק והאם באופן זמני או לצמיתות.

כאשר אחוזי הנכות קבועים ועולים לתקרת הפטור והנכה הוא בעל הכנסה חייבת במס, הוא זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה. ישנם צקרים שבהם מוענק פטור מתשלום מס הכנסה באופן אוטומטי, לדוגמה עיוורים או בעלי לקות ראיה.

 

לסיכום

פטור מתשלום מס הכנסה הוא הטבה סוציאלית שמעניקה המדינה למי שהיא קובעת שנזקקים לה ביותר, בין השאר מהגרים בשנותיהם הראשונות בארץ, המטפלים בבני משפחה סיעודיים או נכים ובעלי אחוזי נכות מסיבות רפואיות או נפשיות.

מס הכנסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא