חיפוש

מתי נצטרך לעשות ניתוח בבלוטת התריס?

ניתוח בלוטת התריס הוא הליך נפוץ המבוצע לטיפול במגוון מצבים של בלוטת התריס, כולל סרטן בלוטת התריס, זפק והיפרתירואידיזם. ההחלטה לעבור ניתוח בבלוטת התריס אינה כזו שיש להקל בה ראש, שכן יכולות להיות לה השלכות משמעותיות בטווח הארוך על בריאותו ורווחתו של המטופל. במאמר זה, נבדוק מתי יש צורך בניתוח בלוטת התריס ולמה המטופלים יכולים לצפות לפני, במהלך ואחרי ההליך.

 

סרטן בלוטת התריס

סרטן בלוטת התריס הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר שיכולים לחייב ניתוח בלוטת התריס. בלוטת התריס היא בלוטה הממוקמת בצוואר שמייצרת הורמונים המווסתים את חילוף החומרים בגוף. כאשר תאים חריגים מתפתחים בבלוטת התריס, הם יכולים ליצור גידול. אם הגידול נמצא כסרטני, בדרך כלל מומלץ ניתוח להסרת הרקמה הפגועה. הסוג הנפוץ ביותר של סרטן בלוטת התריס הוא סרטן בלוטת התריס הפפילרי, שהוא הניתן ביותר לטיפול ובעל הפרוגנוזה הטובה ביותר.

ניתוח בלוטת התריס מצב של זפק

זֶפֶק היא בלוטת התריס מוגדלת. זפק יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל מחסור ביוד, הפרעות אוטואימוניות ותרופות מסוימות. במקרים מסוימים, זפק יכול לגרום לתסמינים כמו קשיי בליעה או נשימה. במקרים אלו, ייתכן שיהיה צורך בניתוח כדי להסיר את הרקמה המוגדלת ולהקל על התסמינים.

זפק יכול להיגרם גם על ידי פעילות יתר של בלוטת התריס (היפרתירואידיזם) או תת פעילות בלוטת התריס (היפותירואידיזם). גודל הזפק יקבע את סוג הניתוח הנדרש, ובמקרים מסוימים, טיפול ביוד רדיואקטיבי עשוי לשמש כחלופה לניתוח.

 

פעולת יתר של בלוטת התריס

יתר פעילות בלוטת התריס הוא מצב שבו בלוטת התריס מייצרת יותר מדי הורמון בלוטת התריס. זה יכול להוביל לתסמינים כמו ירידה במשקל, דופק מהיר וחרדה. במקרים מסוימים ניתן לטפל בהיפרתירואידיזם באמצעות תרופות, אך במקרים חמורים ייתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת בלוטת התריס או חלק ממנה.

טיפול ביוד רדיואקטיבי הוא אפשרות נוספת לטיפול בהיפרתירואידיזם, אשר הורס את תאי בלוטת התריס האחראים על ייצור ההורמון העודף.

ניתוח בלוטת התריס

תת פעילות של בלוטת התריס

היפותירואידיזם הוא מצב שבו בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק הורמון בלוטת התריס. זה יכול להוביל לתסמינים כמו עייפות, עלייה במשקל ואי סבילות לקור. ברוב המקרים ניתן לטפל בתת פעילות של בלוטת התריס באמצעות טיפול הורמונלי חלופי, אך במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת בלוטת התריס או חלק ממנה. זה עשוי להיות המקרה אצל אנשים עם הפרעות אוטואימוניות כגון Hashimoto's thyroiditis, שהיא הגורם המוביל להיפותירואידיזם.

 

לסיכום

ד"ר ליהי שגיא היא מנתחת בלוטת התריס מיומנת ומנוסה ביותר, המתמחה בביצוע ניתוחי בלוטת התריס. היא מסורה לספק את הטיפול הטוב ביותר למטופליה, והיא מקדישה את הזמן להסביר היטב את הסיכונים והיתרונות של הניתוח לכל מטופל. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד פרטים ולהבין אם ניתוח בבלוטת התריס הוא הניתוח הנכון ביותר עבורכם, אנחנו ממליצים לכם להיכנס לאתר של ד"ר ליהי שגיא.

ניתוח בלוטת התריס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »