חיפוש

סובלים מכאבים בכפות הרגליים? הגיע הזמן לגלות מה הבעיה!

כפות הרגליים הם איבר כה חשוב בגופינו וחיוניות בלקחת אותנו ממקום למקום, עד שאי אפשר שלא להרגיש כאשר יש בהן בעיה כלשהי. כאבים בכפות הרגליים הם בין הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר, המשפיעות באופן דרמטי על שגרת ואיכות חיינו היום יומיות.

בין אם מדובר בכאב קל, כאבים חדים או חוסר נוחות באיזורים ספציפיים, חשוב להבין מה עומד מאחורי אותם כאבים בשביל להצליח לטפל בהם כראוי ולמנוע היתכנות שלהם בעתיד.

 

סיבות נפוצות לכאבים בכפות הרגליים

ישנן מגוון רחב של סיבות לכאבים ברגליים הנובעים מבעיות רפואיות שונות. השלב הראשון בהבנה של מקור הכאב, הוא להבין מה הוא האזור ברגל אשר ממנו מגיעים הכאבים. כאמור, כאבים בעקב ככל הנראה לא ינבעו מבעיה דומה לכאבים בקרסול או באצבעות הרגל. אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכאבים ברגליים היא שימוש בנעליים לא מתאימות.

כאבים בכף הרגל

נעילת נעליים קטנות או גדולות מדי, או נעליים ללא תמיכה מתאימה לקשת כף הרגל יכולות להוביל לכאבים רבים בכפות הרגליים ואף להחמיר בעיות רפואיות קיימות, כמו דורבן או נקע. מומלץ קודם כל לשים לב שאתם נועלים נעליים מתאימות שנמצאות במצב פיזי טוב. חשוד מרכזי נוסף בכאבים בכפות הרגליים הוא פעילות פיזית עצימה במיוחד.

העמסת יתר על כפות הרגליים בפעילות ספורטיבית וגופנית (גם עמידה ממושכת על כפות הרגליים נחשבת!) יכולה להוביל למגוון רחב של פגיעות בכפות הרגליים ואפילו לשברי מאמץ וקרעים בגיד אכילס. אם אתם מוצאים את עצמכם עושים פעילות גופנית ארוכה וממושכת, חשוב מאוד לתת לרגליים שלכם לנוח מדי פעם.

לעיתים כאבים בכפות הרגליים הם סימפטום של בעיה רפואית חמורה יותר כמו טרשת עורקים, סכרת או בעיות נוירולוגיות שונות. אם אתם חווים כאבים מתמשכים או כאבים שמתגברים ומחמירים עם הזמן, מומלץ מאוד להתייעץ עם רופאים מומחים ולשמוע חוות דעת מקצועית לגבי התסמינים אותם אתם חווים.  ייתכן שהכאבים בכפות הרגליים שלכם נובעים מסיבה שבכלל לא חשבתם עליה.

לעיתים קרובות מאוד אנשים לא מודעים לעובדה שכאבים בכפות הרגליים יכולים לנבוע מרמת היגיינה נמוכה. הזנחה ממושכת של כפות הרגליים מבחינה היגיינית היא מתכון בטוח להתפתחות של פטריות וזיהומים שונים וציפורניים חודרניות שיכולות למרר לנו את החיים כהוגן.

שמירה נאותה על בריאות וניקיון כף הרגל, כולל שטיפה במים וסבון וייבוש יסודי של כף הרגל לאחר המקלחת לפני ששמים גרביים הם כלים חשובים מאין כדוגמתם בשמירה על עצמנו מפני כאבים ובעיות בכף הרגל. סיבה נוספת לכאבים שלכם יכולה להגיע מבעיות במבנה כף הרגל עצמה כמו פלטפוס או קריסה של קשת כף הרגל.

מקרים מסוג זה הינם פשוטים במיוחד להתמודדות, ולרוב מצריכים מאיתנו שימוש במדרסים מיוחדים שיעלימו את הכאבים ואת חוסר הנוחות במהרה.

כאבים בכפות הרגליים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא