חיפוש

סוגי הפטורים השונים ממס הכנסה הקיימים בישראל

ישנם סוגים שונים של פטורים שמגיעים לתושבי ישראל שעומדים בתנאים שקבועים בחוק. המטרה של פטורים אלו היא להביא לצמצום של חבות התשלום, כדי שאנחנו, האזרחים, נוכל להשתמש בכסף למטרה חשובה יותר. יצאנו לבדוק מה הם סוגי הפטורים הנפוצים ביותר ממס הכנסה שקיימים בישראל וחזרנו עם רשימה שאתם צריכים להכיר מקרוב. הישארו אתנו ותגלו אם אתם יכולים לחסוך לעצמכם הרבה מאוד כסף.

 

שיטת המיסוי בישראל – הקדמה

רגע לפני שנציג בפניכם את סוגי הפטורים השונים, ראוי שנסביר בקצרה אודות שיטת המיסוי שקיימת בישראל. מדובר בעצם בשיטה שבמהלכה, המדינה גובה כספים מאזרחיה, כדי לממן כל מיני פעולות חשובות שנוגעות לשלטון. התשלומים האלה מסייעים בסופו של דבר ליצירת שוויון ואיזון כלכלי בין כלל אזרחי המדינה. כך שמתאפשר בעצם לווסת את ההון הפרטי שנמצא בידי האזרחים. ניתן לומר כי ישנם 2 סוגי מיסים שמוטלים עלינו, אזרחי המדינה:

  1. מס ישיר – מס שמוטל על ההכנסות שלנו. גובה התשלום גדל ככל שהשכר גבוה יותר
  2. מס עקיף – מס שמוטל על ההוצאות של האזרחים

עכשיו, כשיש לכם רקע כללי אודות תשלומי המס השונים, ניתן לעבור לנושא שלשמו התכנסנו – סוגי הפטורים.

פטור ממס הכנסה

סוג הפטור ה – 1: פטור על כסף ששולם לעובד לאחר שזה סיים לעבוד

מי שעזבו את מקום עבודתם לאחרונה, יודעים כי יש להם זכאות לקבל דמי פיצויים, מענקים וגם פטור ממס הכנסה. בדרך כלל זהו פטור ממס הכנסה  שמחושב באופן הבא: המשכורת החודשית של העובד כפול מספר שנות העבודה במקום המדובר. ראוי לציין כי החוק קובע שישנה תקרה של כ – 12,340 ₪ כפול מספר שנות העבודה, כך שחשוב שתדעו זאת, כדי שתכינו את עצמכם מראש לקראת קבלת פיצוי זה.

 

סוג הפטור ה – 2: פטור עבור מענק פרישה

עובדים שפרשו ממקום עבודתם צפויים לקבל בסופו של דבר פטור ממס הכנסה. ראוי לציין כי גם במרים מסוג זה יש חישובים שונים ואותיות קטנות שיש להכיר בהם. נציין בקצרה את המידע שנראה לנו החשוב ביותר בהקשר זה – הפטור ניתן עבור המענק כולו ובתנאי שהתשלום שמסוים בסוף ההעסקה אינו עולה על גובה המשכורת האחרונה כפול מספר שנות העבודה.

פטור ממס הכנסה

סוג הפטור ה – 3: פטור עבור הפרשות לקרן השתלמות

זה לא משנה אם אתם שכירים או עצמאיים. עליכם להכיר בפטור זה מקרוב, כי הוא יחסוך לכם הרבה כסף. מדובר בפטור שחל בהתאם לדרכי המשיכה וחשוב להכיר בו מקרוב לפני שתבצעו פעולה שכזו.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את סוגי הפטורים הנפוצים ביותר שאתם עשויים לקבל ממס הכנסה. עכשיו אתם מכירים בהם, כך שנותר לכם רק לבדוק אם אתם זכאים להם ואיך תוכלו לממש אותם, כדי לחסוך לעצמכם הרבה כסף.

פטור ממס הכנסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »