חיפוש

2 סיבות להתמכרות לסמים ומהי הדרך הטובה ביותר לגמילה

כל תלות בגורם חיצוני אינה טובה לנפש.

המצב האידיאלי הוא להצליח לחיות בשקט פנימי עמוק ולהזין את עצמנו בעצמנו.

אך זה כמובן לא פשוט ורובנו מכורים לחומר כזה או אחר – החל מקפה ועד להירואין.

אז מה הן הסיבות להתמכרות לסמים ואיך נגמלים?

 

חוסר יכולת להתמודד עם המציאות 

שימוש בסמים קשים, וכניסתם לחיינו – לא כתוספת אלא כמכתיב, נובע פעמים רבות ממצוקה מאוד גדולה. ממצב נפשי כל כך מסובך שנדמה שאין דרך אחרת להיפטר ממנו אלא בחוויה הרגעית הזו, שהופכת להיות יותר ויותר תכופה. ואז קיימת כניסה ללופ שגם ממנו נדמה שבלתי אפשרי לצאת כי קיימים כאן ויתורים רבים – לא רק אלה הפיזיים.

כדי לצאת מעולם בו אנחנו משרתים אבקה לבנה, נאבקים על כל שקל כדי להגיע למנה הבאה, כל כך שבעים עד שלא אוכלים, וכל כך עירניים שלא נותנים לגוף מנוחה – נצטרך להיות מוכנים להתמודד פנים אל פנים עם הכאבים הכי גדולים שלנו, אלה שמכבידים על הנפש ומענים אותנו בכל רגע צלול.

לצאת לעולם ולהתעמת עם הפחדים ועם הטראומות שעברנו  זה לא הכרחי כמו שזו גְּדוּלָה. אלו שמצליחים להיכנס לתהליך שכזה ראויים לקבל פרס נובל, שלא לומר את התואר "ביונסה של העבודה עצמית".

 

תהליך איטי בראש טוב שמוביל לשביזות יום א' גם ביום ד'

התמכרות לסמים קלים עלולה להגיע בלי סיבה מיוחדת או מרעישה. זהו תהליך איטי לרוב, לא מודע, שמגיע פעמים רבות מריקנות או תחושת בדידות פנימית (שלאו דווקא נראית כלפי חוץ), או אפילו פשוט הרגל שעושה לנו טוב באופן רגעי, הוא לא משבש את תפיסתנו ולא משנה את חיינו ולכן אנחנו מתחילים לצרוך אותו פתאום יותר יותר בלי ששמנו לב.

 

אז איך נהיינו תלויים?

שימוש בקנאביס עלול להדרדר לכדי תלות, על אף שבשימוש מבוקר ומודע אפשר גם להפיק ממנו תועלת רבה. זהו סם שאפשר לצרוך כמו שצורכים אלכוהול – הוא בא בטוב, מסדר את הראש, משמח ומאפשר בריחה  מהמציאות, ואין בכך כל רע. אך עלולה להגיע תקופה בה אתם מתקשים לקום בבוקר, וגם כשהצלחתם לקום, הכל נעשה באופן איטי מאוד ובלי הרבה מוטיבציה. ומה שמניע אתכם ומרגש אתכם לצעוד לקראתו – הוא לא אחר מאשר הפייסל הבא. וכשתרגישו שאתם בשלב הזה כדאי לשקול צעדים מחדש. כמובן שלשקול זו התחלה טובה, כי מפה ועד להניע את עצמכם לכדי מעשה – נדרשת עבודה עצמית לא פשוטה, אך עצם השקילה היא צעד מבורך ביותר.

 

מהי הדרך הטובה ביותר להיגמל?

הקיפו את עצמכם בסביבה שתגרום לכם להרגיש אהובים ומצוינים. אם אלה החברים והמשפחה שלכם, זכיתם, אך לפעמים אלה דווקא האנשים שמהם התרחקתם מלכתחילה, ולכן חשוב לדעת לדאוג לעצמכם בכל מחיר. זה אומר בעיקר לפנות לכל אנשי המקצוע שיכולים להציע את עזרתם: מכוני גמילה, מרכז גמילה מסמים פרטי, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, והכי הכי חשוב – נסו להביט עמוק פנימה ולהיזכר בחלום האחד הזה מפעם, הכישרון שהרגשתם שיש בכם ואף אחד לא אמר לכם בקול שאתם הכי טובים בו. ועכשיו חזרו אליו בכל הכוח – חפשו לימודים, הכשרה תעסוקתית, למדו את עצמכם – עשו כל מה שצריך כדי שתהיה לכם מטרה חדשה לקום לקראתה בבוקר.

 

קוקאין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא