חיפוש

מה יותר בריא – עדשות מגע או משקפיים

בעידן המודרני אנשים רבים משתמשים במשקפיים – בין אם בשביל הסטייל ובין אם בעקבות בעיות ראייה, שנוצרות באופן גנטי או מתפרצות בעקבות השימוש האינטנסיבי במסכים, זה שמאפיין את החיים בשנים האחרונות ורק מתגבר בעקבות משבר הקורונה.

עם זאת, אחרים בחרו לצאת לדרך חדשה ולהיעזר ביתרון הרפואי של המשקפיים מבלי להיזקק למשקפיים הפיזיות במתכונות אחרת – שימוש בעדשות מגע, עדשות לא נראות שמורכבות על גלגל העין ומסייעות לתקן את הראייה בעיניים.

ישנם שיקולים רבים שעומדים בבסיס הבחירה בין משקפיים לעדשות מגע, ואחד מהם הוא השיקול הבריאותי – האם עדשות מגע בריאות יותר ממשקפיים או להיפך? אם כן, כיצד זה מתבטא ומה היתרונות הרפואיים של כל אחד.

 

מה הבעיה בדיוק

על מנת לענות על השאלה הזו – צריך להבין מהי בדיוק הבעיה בעין שהשימוש בעדשות מגע או במשקפיים אמור לתקן. יכולים להיות סוגים שונים של בעיות, החל ממספרים קטנים, שניתנים לתיקון פשוט באמצעות משקפיים וכלה בבעיות מורכבות יותר, למשל צילינדר גבוה או בעיות מסוימות בגלגל העין.

בהתאם לבעיה – ניתן למצוא את הפתרון הטוב והיעיל ביותר. אם מדובר בבעיה פשוטה ורגילה, הפתרון של משקפיים יעשה בעבור רבים את העבודה בדיוק ללא צורך ב"התחכמויות" מיותרת – המשקפיים הסטנדרטיות הן נוחות, מהירות ויעילות.

עם זאת, במידה ומדובר בבעיות יותר מעמיקות, למשל צילינדר גבוה, ישנו צורך להתאים בדיוק את העדשה למבנה של העין, במצב הזה עדשות המגע הן עדיפות לשימוש ובריאות יותר לעיניים – בכלליות, עדשות המגע מאפשרות יותר התאמה אישית למבנה העין ולכן בבעיות ובמקרים חריגים השימוש בהם בריא ומותאם יותר לצרכים המיוחדים.

 

טיפול

העניין המרכזי שמעורר חשש בשימוש בעדשות כאשר אין צורך רפואי ממשי הוא התפעול היומי שהן דורשות. לעומת משקפי ראייה או משקפי שמש שניתן להניח באופן פשוט על הפנים ויש רק לוודא שהן לא נשרטות או מתלכלכות, כאשר מדובר על עדשות מגע יש צורך לוודא שבעת ההכנסה של העדשה לעין לא מכניסים זיהומים.

כלומר, ישנו צורך הרבה יותר מוקפד בהיגיינה של הידיים שכן מכניסים את האצבעות פיזית על העין – דבר שעלול לפתח כל מיני בעיות אם לא עושים זאת באופן נקי – זיהומים מכל מיני סוגים עלולים להתפתח (כתוצאה מן השומנים או מן האבק שנכנסים).

 

אסתטיות

עם זאת, חשוב לזכור את הממד האסתטי המובן שיש לעדשות על פני משקפיים – המבנה הפנים של אנשים מסוימים לא מסתדר אסתטית יפה עם רבים מסוגי המשקפיים – במצב הזה עדשות יכולות להיות פתרון מתאים.

בנוסף, לעומת משקפיים שצריך לוודא שהן מתאימות לכל לוק שלובשים – העדשות מן הסתם מתאימות משום שהן לא נראות. מן הצד השני – המשקפיים יכולות להיות פריט אופנה.

 

 

קופסה עם עדשות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח עין
קטרקט בלייזר

קטרקט, עכירות העדשה הטבעית של העין, הוא מצב שכיח הקשור לגיל, שיכול להשפיע באופן משמעותי על איכות הראייה ואיכות החיים הכללית. בגישה המקובלת, ניתוח קטרקט

קרא עוד »
ניתוח לייזר PTK
ניתוח לייזר PTK

ניתוחי עיניים בלייזר נחשבים לאחד הפיתוחים המשמעותיים ביותר בעולם רפואת העיניים, אשר מאפשר כיום לרופאים לטפל בלקויות ראייה שונות ואף לעזור למטופלים להיפטר מהתלות במשקפיים.

קרא עוד »