חיפוש

פטור ממס הכנסה – כל מה שתרצו לדעת

במסגרת הצורך של מדינה במשאבים כלכליים, נגבים מיסים מתושביה. במדינת ישראל, קיימת חובת תשלום מיסים, כאשר הגוף האמון על מלאכת הגבייה היא רשות המיסים. למרות החשיבות העליונה בגביית מיסים מקיפה, המדינה קבעה מספר תנאים וסיבות אשר במסגרתן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה. אז איך זה עובד? מי זכאי לפטור ממס הכנסה? מה הוא התהליך עד לקבלת הפטור? תשובות בהמשך.

 

מס הכנסה

כל העובדים במדינת ישראל, עצמאיים או שכירים, חייבים בתשלום מס הכנסה. כמו כן, גובה המס נגבה כתלות בגובה ההכנסה, תחום העיסוק, מקור הכסף שמתקבל וכמובן הקלות או פטור ממס הכנסה.

דמי המיסים משמשים את המדינה לכיסוי הוצאות שוטפות רבות כמו שכר של עובדי מדינה, הוצאות בטחון, הוצאות רפואיות ועוד. כדי לכסות את ההוצאות הרבות והחשובות, קיימת חשיבות עליונה לגבייה רוחבית של מס הכנסה, כך שמתן פטור ממס הכנסה אינו דבר של מה בכך.

פטור ממס הכנסה – כל מה שתרצו לדעת

פטור ממס הכנסה – מה זה אומר

במסגרת הניסיון של המדינה להקל על אלו שמתמודדים עם מצבי חיים מורכבים, ניתנת גם זכאות לפטור ממס הכנסה. כמו כן, פטור ממס הכנסה יכול לבוא בכל מיני תצורות, כך שש כאלו שמתקבלים פטור מלא בעוד שיש כאלו שמקבלים פטור חלקי ממס הכנסה. באופן כללי, פטור ממס ניתן רק כאשר מתקיימים מספר תנאים.

 

מה הן הסיבות לקבלת פטור ממס הכנסה?

באופן כללי, ברוב המקרים פטור ממס הכנסה מתקבל מסיבות רפואיות. המדינה קבעה מחלות מסוימות ורמת חומרה מסוימת אשר מזכות את המתמודדים איתן הפטור ממס הכנסה.

כמו כן, בחלק המקרים ניתן לקבל פטור רטרואקטיבי ממס הכנסה, כך שניתן לקבל החזרי מס נרחבים אם עולה הצדקה לכך. באשר לסיבות שמזכות בפטור ממס הכנסה, ברוב המקרים הגורם המרכזי שישפיע על קבלת הפטור יהיה אחוזי הנכות שנקבעים כתוצאה מהמצב הרפואי.

פטור ממס הכנסה – כל מה שתרצו לדעת

מה התהליך בדרך לפטור ממס הכנסה?

כאמור, הגורם המרכזי שישפיע על קבלת הפטור ממס הכנסה יהיה אחוזי הנכות. קבלת אחוזי נכות מתקיימת בהליך ארוך מול הביטוח הלאומי. במסגרת התהליך, יתבצעו מספר שלבים במסגרתם יתקיימו מספר צעדים בירוקרטיים לרבות הגשת מסמכים רפואיים רבים.

 

איך עושים את זה?

התהליך למימוש הזכאות לפטור ממס הכנסה הוא תהליך בעל מרכיבים בירוקרטיים וסבוכים. כדי להבטיח תהליך יעיל ומהיר, כדאי להסתייע באנשי מקצוע שעוסקים בליווי ההליך באופן אמין ומקצועי. כמו כן, לפני תחילת התהליך כדי לוודא מול אותם הגורמים אם המצב הנתון אכן מצדיק קבלת פטור ממס הכנסה.

 

לסיכום – פטור ממס הכנסה בהישג יד

מצבים אשר מזכים פטור ממס הכנסה הם מראש מצבים מורכבים וקשים עבור אלו שמתמודדים איתם. כדי להקל על המצב אפילו במעט, כדאי וצריך לעשות את מה שאפשר בשביל לממש את הזכויות שניתנו לפי חוק, בניהן פטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה – כל מה שתרצו לדעת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »