חיפוש

פטור ממס הכנסה לאנשים עם מוגבלות נפשית בישראל

מדינת ישראל של 2023 היא בהחלט לא מקום שקל לחיות בו. יוקר המחיה מטורף, המחירים לא מפסיקים לעלות ואין שום איתות שהם הולכים לרדת, וכמובן שהמשכורות לא צומחות עם המחירים. באופן טבעי, מי שסובל מהמצב בצורה הכי קשה הם אלו ששייכים לקבוצות החלשות יותר.

כל מי שמרוויח משכורת נמוכה והצליח לשרוד עד עכשיו, נקלע למצב קשה יותר עקב עליית המחירים. אבל חשוב לדעת שיש גם זכויות שמגיעות לאנשים חלשים יותר, וכדאי מאוד להכיר אותן. מדובר על זכויות והטבות שיכולות לחסוך סכומי כסף משמעותיים בכל חודש, ואחת מהן היא פטור ממס הכנסה.

 

מס הכנסה

מס הכנסה הוא הדרך הכי בסיסית של המדינה להכניס כסף לקופה הציבורית שלה. העיקרון של המס הזה פשוט: כל אזרח או חברה במדינת ישראל חייבים לשלם סכום מסוים מההכנסות או מהמשכורת שלהם לטובת קופת המדינה. מס ההכנסה במדינת ישראל הוא במתכונת פרוגרסיבית, מה שאומר שהתשלום תלוי ברמת המשכורת של האדם.

לדוגמא, מי שמרוויח 20,000 ₪ בחודש ישלם יותר מס הכנסה מחבר שלו שמרוויח 6,000 ₪ בחודש. פטור ממס הכנסה הוא הטבה משמעותית שמדינת ישראל מעניקה לקבוצות מסוימות באוכלוסייה, ובעצם המשכורת שלהן נכנסת לחשבון הבנק שלהם בלי שמס ההכנסה יורד ממנה. בין הזכאים לפטור נמנים אנשים עם אחוזי נכות גבוהים, חולים, וגם מי שסובל ממוגבלות נפשית.

מס הכנסה

פטור ממס הכנסה לבעלי מוגבלות נפשית

כמו שאנו יודעים, לצערנו נכות נפשית היא לא מחלה שעוברת, ולכן גם כאשר המצב טוב יותר המחלה לא נעלמת לחלוטין. זה אומר שמי שסובל ממוגבלות נפשית בעצם רשאי לקבל אחוזי נכות מסוימים וזכויות רפואיות. כמובן שרמת אחוזי הנכות וההטבות נקבעת על פי חומרת המחלה והשפעתה על האדם.

אחת ההטבות המשמעותיות ביותר היא פטור ממס הכנסה. לרוב, לא ניתן לקבל את הפטור הזה רק בשל מוגבלות נפשית, אך מכיוון שהרבה פעמים מוגבלות נפשית מלווה בבעיות נוספות יש סיכוי גבוה יותר לקבל את הפטור ממס הכנסה.

 

איך מוציאים את הפטור?

ישנם תבחינים מסוימים שנקבעים על ידי הביטוח הלאומי, ושעמידה בהם מזכה באופן אוטומטי בפטור מתשלום מס הכנסה. עם זאת, חשוב לדעת שגם מי שלא עומד בתבחינים הללו יכול להגיש בקשה ייעודית לקבלת ההטבה, ולעבור תהליך בירוקרטי שכולל גם ועדה רפואית כדי לקבל את הפטור.

פְּטוֹר

באופן טבעי, ברור שהמילים ביטוח לאומי, בירוקרטיה, וועדה רפואית מלחיצות מאוד כל אחד, אבל לא כדאי להיבהל. יש כיום גופים וחברות שונות שממש מתמחים בסיוע בתחום הזה, ויודעים בדיוק איך לעבוד מול המנגנונים הללו ולהעלות את סיכויי ההצלחה של התהליך באופן משמעותי.

 

סיכום

אם אתם או מישהו מסביבתכם הקרובה סובל ממוגבלות נפשית חשוב מאוד לדעת ולהכיר את הזכויות הללו. מדובר על חיסכון משמעותי שיכול לסייע מאוד.

מוגבלויות נפשיות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא