חיפוש

פיצויים על הטרדה מינית בעבודה

תקיפה מינית בעבודה היא אירוע קשה שיכול להיות בעל השפעות ארוכות טווח על בריאותו של הקורבן ותפקודו בחיי היומיום. בחוק הישראלי, נפגעות תקיפה מינית בעבודה שעברו חוויה לא נעימה, יכולות להיות זכאיות לפיצוי כספי בגין הנזק שנגרם להן. את הפיצויים ניתן לקבל לאחר הגשת תביעה התייעצויות עם עורכי דין להטרדה מינית.

אבל לפני שניגשים לתהליך, עלינו להבין כי תביעת הפיצויים עלולה לקחת זמן, וחשוב לנפגעים ולנפגעות להכין את הקרקע לפני שניגשים לנושא.

 

מדוע יש להגיש תביעת פיצויים על הטרדה מינית?

קורבנות של הטרדה מינית חווים לעתים קרובות מגוון השלכות שליליות בעקבות האירוע הקשה. ההשלכות יכולות לכלול מצוקה רגשית, חוסר מסוגלת לעבוד ואפילו כאב המתבטא באופן פיזי. על פי החוק, מתוך הכרה בנזק שנגרם לקורבנות אונס, בעילה אסורה בהסכמה והטרדה מינית, מעסיקים ועובדי משאבי אנוש מחויבים לנקוט בצעדים למניעת מקרים כאלה במקום העבודה, ולטפל בהם כשאירוע כזה או אחר מתרחש. בחוק הישראלי הפיצויים על הטרדה מינית בעבודה כוללים גם פיצויים כספיים.

 

איזה פיצויים קיימים על הטרדה מינית?

פיצוי על הטרדה מינית יכול להגיע בכל מיני צורות ואופנים. אחד מסוגי הפיצויים הנפוצים הוא פיצויים כספיים. נפגעות הטרדה מינית עשויות להיות זכאיות לפיצוי בגין הפסדי שכר, הוצאות רפואיות ועוגמת נפש. גובה הפיצוי שנפסק במקרים אלו יכול להשתנות במידה רבה, בהתאם לגורמים כמו חומרת ההטרדה, השאלה האם התקיימה בעילה אסורה בהסכמה בין עובד והכפוף אליו ומה היה משך הזמן בו התרחש המקרה. כמובן שגם שאלות כמו מה ההשפעה שהייתה להטרדה על חייו וקריירה של הנפגע/ת, נלקחות בחשבון.

 

מהי בעילה אסורה בהסכמה?

בעילה אסורה בהסכמה מתארת מצב בו שני הצדדים במעשה מיני נתנו את הסכמתם לביצוע המעשה, אך המעשה אסור בכל זאת, אם מפאת יחסי מרות או כל סיבה אחרת. זה אומר שאפילו אם הצד השני, הכפוף לבוס, הסכים לבצע את המעשה המיני, האקט עדיין נחשב לבעילה אסורה.

במקרים של בעילה אסורה בהסכמה, החוק יכול לספק מספר מנגנונים להגנה על הצד הנפגע. על מנת למנוע באמת הטרדה מינית, על המעסיקים לנקוט בצעדים יזומים ליצירת סביבת עבודה בטוחה ומכבדת לכל העובדים. זה כולל יישום מדיניות ונהלים ברורים לדיווח וחקירה של מקרים מיניים אסורים, מתן הדרכה שוטפת לכל העובדים בנושא מניעת הטרדה מינית, ונקיטת פעולה מהירה ומתאימה כאשר מדווחים על הטרדה מינית.

 

לסיכום

על המעסיקים לוודא שהעובדים מודעים לזכויות והאפשרויות שלהם במקרים של הטרדה מינית. זה כולל מתן מידע על כיצד ניתן לדווח על מקרים של הטרדה מינית, וכן מידע על ההגנות המשפטיות והמשאבים העומדים לרשות קורבנות של הטרדה מינית בעבודה.

על ידי הענקת המידע הזה לעובדים, מעסיקים יכולים לסייע ביצירת מרחב עם תרבות עבודה נעימה ומכבדת, שתומך בקורבנות של הטרדה מינית ופועל באופן אקטיבי למניעת התרחשות כזו מלכתחילה.

פיצוי בגין הטרדה מינית בעבודה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »