חיפוש

כיצד אפשר לפתור פריצות דיסק ובעיות גב שנגרמו כתוצאה מהרמת משקל כבד

התמקצעות בתחום עיסוק כל שהוא היא דבר ברוך כשלעצמו. ככלל, העולם המודרני הולך והופך לעולם מקצועי ויעיל יותר. חלפו עברו הימים שבהם אדם היה יכול להיות "כולבויניק", כלומר אדם שיכול או נועד לעסוק בכמה וכמה מטלות. הכינוי הזה כשלעצמו, הוא למעשה כינוי לאדם שאין לו מקצוע או תחום עיסוק מוגדר. התמקצעות בעיסוק מסוים מאפשרת לעוסק בו להפיק את התועלת המרבית מהעיקוב בתחום מקצועי ייחודי. מנגד, מי שמעוניינים בשירות או בתחום העיסוק הספציפי, יכולים להיות בטוחים שהם יקבלו את הביצועים הטובים ביותר. עם זאת, לכל תחום עיסוק יש מאפיינים ייחודיים משלו. בין השאר, יש מה שנקרא "מחלות מקצועיות". כך, מי שעוסק בצביעה, עלול להיות חשוף לפגיעה בריאות, כמו גם אנשים העוסקים בנגרות. מי שעוסק בהרמת משאות כבדים, עלול להיות חשוף לבעיות גב שונות, שהחמורה שבהן עלולה להיות חלילה פריצת דיסק. מהי פריצת דיסק, וכיצד היא נגרמת? אילו טיפולים ופתרונות קיימים לבעיה הזאת? כיצד, אם בכלל, ניתן להימנע ממנה? להלן התשובות.

 

פריצת דיסק – מה זה בעצם

עמוד השדרה שלנו מורכב למעשה מכמה חלקים, החלק החשוב ביותר הוא חוט השדרה, שהוא השולט על פעולות שונות ומאפשר אותן. עם הפעולות הללו ניתן לכלול הליכה, האפשרות להתכופף ולהזדקף ועוד מגוון פעולות. חוט השדרה מוקף בדיסקים, האמורים להגן עליו מפני פגיעה אפשרית. הדיסקים מסודרים בצורה אופטימלית, ומאפשרים לגוף לבצע את כל הפעולות כאמור לעיל והרבה יותר. עם זאת, קורה לא אחת שאחד הדיסקים או יותר, זזים ממקומם ומונעים מי שסובל מתזוזת דיסק מלבצע פעולות רבות. במקרים מסוימים הדיסק פשוט זז ממקומו. במקרים חמורים יותר, הדיסק נשבר, ואז הבעיה הופכת לחמורה יותר. בעל מקצוע העוסק בין נשאר בהרמת אבנים משתלבות בשיפוץ, חשוף יותר לבעיות מהסוג האמור לעיל. למרבה הצער, עבודות השיפוצים כרוכות בהרמת משאות כבדים. כיון שמדובר בחללים קטנים, אין מכשיר המסוגל לעשות את העבודה, והיא מתבצעת ידנית.

פריצות דיסק ובעיות גב

פתרונות וטיפולים לפריצת דיסק

עם הפתרונות והטיפולים לפריצת דיסק, ניתן למנות טיפולים תרופתיים המקלים את הכאב ומאפשרים לדיסק לחזור למקומו באופן טבעי. טיפולים אחרים כוללים עיסוי, המחזיר את הדיסק באופן יזום למקום. אחד מסוגי הטיפול הנפוצים במקרה הזה הוא כירופרקטיקה. כירופרקטיקה היא סוג טיפול חדש יחסית, שיעילותו הוכחה במקרים רבים בדיוק בתחום האמור.

במקרים שבהם לא ניתן להשיב את הדיסק למקומו, או שיש בעיות חוזרות ונשנות, ניתן לקבל טיפול הכרוך בהתערבות כירורגית – כלור ניתוח. המנתח "מחבר" למעשה ביחד כמה חלקים בעמוד השדרה. מצד אחד, הטיפול הזה עשוי להיות יעיל ולהפחית את הכאבים. מצד שני, המנותח יסבול לאחר הניתוח ממגבלות מסוימות בתנועה. הרפואה המודרנית מספקת פתרונות חדשניים, ואולם הדרך הנכונה ביותר היא להימנע מראש מתנועות לא נכונות ומהתנהלות החושפת את בעל המקצוע לבעיות אפשריות.

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תרגיל
5 דרכים להקלה על גב תפוס

בוקר שגרתי, השעון מעורר מצלצל, תנועה לא נכונה וצליל מבשר- הגב נתפס. גב תפוס הוא אחת התופעות הנפוצות שכמעט כל אחד חווה לפחות פעם בחייו.

קרא עוד »