חיפוש

רשלנות רפואית בכריתת רחם

תביעה בגין רשלנות רפואית, יש בה משום טרגדיה לשני הצדדים, הן עבור התובע והן עבור הנתבע. אם חושבים על העניין בהגיון, הרי מהות התפקיד של רופאים בכלל, ושל רופאים מנתחים בפרט, הינה הגשת עזרה וסיוע לאנשים הסובלים ממחלה או מבעיה רפואית. זאת במטרה לטפל בבעיה ולהיפטר ממנה. עם זאת, קורה לא אחת שרופא מטפל, עם כל הרצון הטוב ועם כל הניסיון, עלול לבצע טעות שאיננה יכולה להיות מוגדרת אלא כרשלנות רפואית. אחד המקרים היותר בעייתיים, הינו רשלנות רפואית בכריתת רחם. מקרה מהסוג הזה, ובמיוחד לאחר שהטכנולוגיה המודרנית והחדשנית מאפשרת לבצע אותו בקלות יחסית וביעילות, עלול להסתיים במפח נפש למטופל, ובתביעה כספית משמעותית כלפי המטפל וכלפי המוסד הרפואי שבו בוצע התהליך. מהי רשלנות רפואית ומתי אפשר להניח שמתקיימים התנאים לתביעה מהסוג הזה? מהי כריתת רחם ומתי נזק שנגרם בעקבותיה יכול להיות מוגדר כרשלנות רפואית? להלן התשובות.

רשלנות רפואית הינה מצב שבו רופא אחד או יותר, העניק טיפול למטופל, תוך שהוא סוטה באופן מהותי מרמת הזהירות הסבירה, הנדרשת מכל בעל מקצוע במקרים זהי או דומים למצב הנתון. אם המסמכים והרישומים מצד אחד, ותוצאות הבדיקה שמבוצעת במטופל מצד שני, מוכיחים שהרופא המטפל שגה בשיקול דעתו ולא עמד באמות המידה המקובלות של זהירות, אזי יש עילה סבירה בהחלט לתביעת רשלנות רפואית, שככל הנראה תסתיים בפסיקה של פיצויים גבוהים למטופל.  ככל שהטכנולוגיה מתפתחת ומספקת לרופאים ולמטפלים אמצעי טוב יותר לסיים הליכים רפואיים שונים בהצלחה, כך מצטמצם גם מרחב הטעות הלגיטימי של הרופא המטפל.

רשלנות רפואית בעת כריתת רחם

כריתת רחם (היסטרקטומיה) הוא ניתוח המתבצע לרוב על ידי רופא גניקולוג. כריתת הרחם היא למעשה הסרת הרחם של אישה, כולו או חלקו, בעקבות בעיה רפואית משמעותית, אשר כריתת הרחם היא הפתרון הטוב ביותר עבורה. כיוון שהסרת הרחם תמנע בעתיד מהאישה את היכולת להביא תינוקות לעולם, הרי שיש לנהוג בשנה זהירות לפני קבלת ההחלטה על הכריתה. רשלנות רפואית בכריתת רחם יכולה, לפיכך, להתחיל בקבלת החלטה שגויה לכרות את רחמה של אישה, למרות שהוא תקין. רשלנות נוספת היא פגיעה בחלקי גוף אחרים בזמן הניתוח, מה שעלול לגרום נזק בלתי הפיך ויכול לפתוח פתח לתביעות רבות נוספות. כיון שניתוחי כריתת רחם מתבצעים בטכנולוגיה חדשנית המאפשרת לצפות בנעשה בחלל הבטן לאורך כל הניתוח, ומצד שנים לבצע גם פעולות חיתוך עדינות, כל פגיעה באברים פנימיים כתוצאה ממנו תיחשב, קרוב לוודאי, לסוג של רשלנות רפואית.

אם יש לך עניין בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, זה המקום הנכון עבורך – משרד עורכי דין דוד פיל כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב בעמידה על הזכויות שלך כנגד רופאים או גופים ציבוריים, ולהשיג את התוצאות הרצויות לך.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »