חיפוש

תאונת עבודה תביעה נגד המעסיק – כך תפעלו

לפי המוסד לביטוח לאומי, תאונת עבודה מוגדרת כאירוע שהתרחש במקום העבודה, בדרכו של העובד אליה, או בדרכו ממנה אל מקום מגוריו ובמהלכו העובד נפגע. עובד שנפגע בתאונת עבודה יכול לתבוע את הביטוח הלאומי, אך הוא יכול לתבוע גם את מעסיקו, במידה והתאונה נגרמה בשל רשלנות מצדו.

 

אחריותו של מעסיק כלפי העובד

ככלל, למעביד יש מעמד גבוה יותר מזה של עובדיו, שכן, הוא מבצע את תפקידו מתוך יוזמה שלו וכן, הוא קובע את תחומי עיסוקו, את התנאים הנלווים למקום העבודה, את הוראו הבטיחות הקשורות לביצוע העבודה ועוד. אי לכך, המעסיק הוא זה שמטיל על כל העובדים תחתיו את התפקידים ואת המשימות שעליהם לבצע, בהתאם לכישוריהם, לוותק שלהם במקום העבודה וכיו"ב.

מתוקף מעמדו, המעביד מחויב לדאוג שעובדיו ימלאו את תפקידיהם באון בטיחותי וזאת ע"י מתן הדרכה ראויה לעובדיו, ע"י הקצאת שטח עבודה בטיחותי ודאגה לתנאי עבודה נאותים עבורם. מחובתו של המעסיק, להיעזר באמצעי בטיחות אופציונאליים, בכדי לדאוג לביטחונם של העובדים ולמנוע מהם להיחשף לסכנות אפשריות, שעשויות להתרחש בעת מילוי תפקידיהם.

 

פנייה לעורך דין בתחום לאחר תאונת עבודה

עובד שעבר תאונת עבודה וניזוק כתוצאה מכך, יכול לפנות לעורך דין תאונות עבודה,  לקבלת ייעוץ לגבי התאונה ולגבי אופן ההתנהלות בהליך התביעה לקבלת פיצויים. הפיצויים שאותם העובד עשוי לקבל באמצעות התביעה, הינם עבור נזקי כאב וסבל, עבור אובדן יכולת השתכרות (עקב התאונה שעבר) ועוד.

 

הליך התביעה נגד המעסיק

כאמור, העובד זכאי להגיש תביעה כנגד המעסיק הממונה עליו, כאשר, מחובתו של העובד להוכיח בתביעה התנהלות רשלנית של מעסיקו היא שגרמה לתאונת העבודה של העובד ולנזקים שנגרמו לו בעקבותיה.

התביעה נגד המעסיק מתמקדת בנזקים שונים, מהם סובל העובד עקב התאונה והם כוללים: הפסד השתכרות, עוגמת נפש וסבל, הוצאות בגין טיפולים רפואיים ו/או תרופות, הוצאות בגין ציוד שיקומי וכו'. מעבר לכך, אם העובד סובל מנכות מסיומת, שנגרמה בעקבות התאונה, עליו לצרף לתביעה חוות דעת רפואית, שתשקף את מצבו הרפואי ו/או הנפשי ותהווה הוכחה לטענות בהליך המשפטי.

הליך התביעה כולל צירוף של מסמכים ותיעוד רלוונטי, שיכולים להוות ראיות לנסיבות התאונה ולנזקים שנגרמו לעובד בעקבותיה.

 

לסיכום

תהליך הגשת תביעת תאונת עבודה לרוב הינו מורכב ולעיתים, עבדים לא מודעים לכל הזכויות שיש בידיהם בנוגע לקבלת הפיצוי הראוי, עקב נזקי התאונה. לאחר תאונת עבודה, הנפגע זכאי להגיש תביעה כנגד מעסיקו, במידה ויוכל הוא להוכיח כי נזקי התאונה נגרמו לו בעקבות רשלנות של מעסיקו.

בהליך התביעה כדאי להיעזר בייעוץ ובייצוג של עורך דין מומחה בתחום, שמכיר את החוקים הרלוונטיים לתחום וידע כיצד להתנהל בהליך התביעה, על מנת למצות את סכום הפיצוי המקסימאלי שיוכל העובד לקבל.

 

Accident

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מס הכנסה
מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן להכנסות מסוגים מסוימים וגם למשלמים בעלי נכות רפואית או מוגבלות בריאותית קבועה. נציג לפניכם את סוגי המשלמים שיכולים להיות זכאים לפטור

קרא עוד »