5 דרכים להקלה על גב תפוס

בוקר שגרתי, השעון מעורר מצלצל, תנועה לא נכונה וצליל מבשר- הגב נתפס. גב תפוס הוא אחת התופעות הנפוצות שכמעט כל אחד חווה לפחות פעם בחייו. אם אתם סובלים מגב תפוס, במקום לשכב במיטה ולחכות שהכאב יעבור הנה לכם 5 דרכים להקלה על הכאב.

 

תנועה

שכיבה ממושכת במיטה והימנעות מתנועה עשויות להחמיר את כאב הגב ולעכב עוד יותר את ההחלמה. ניסיון להמשיך לתפקד כרגיל ואף ביצוע תרגילי התעמלות שונים המחזקים את שרירי הגב יכולים להועיל. יש לוודא כי הפעילות מותאמת לגב ובמקרה הצורך כדאי להתייעץ עם פיזיותרפיסט לקבלת תרגילים המותאמים למצב.

 

חימום או קירור

הנחת קומפרסים קרים או חמים על האזור הכואב. קומפרס קר מועיל להורדת נפיחות על ידי כיווץ כלי הדם ואילו הקומפרס החם מעודד זרימת דם לאזור ומזרז את החלמת השרירים הכואבים. אין להשתמש בשיטה זו יתר על המידה שכן היא יכולה לגרום לנזק לכלי הדם.

 

משככי כאבים

כאשר הכאב בלתי נסבל ולא עובר על ידי תרגילים או עיסוי המקום, ניתן להיעזר במשככי כאבים נוגדי דלקת (NSAID) כמו איברופרופן, נורופן ועוד. אם הכאב נמשך זמן רב והופך לכרוני ואתם נזקקים לשימוש במשככים אלו בתדירות גבוהה כדאי להתייעץ עם הרופא.

 

השיטה הטבעית

ישנם צמחים שונים שמריחתם על האזור הכואב יכולה להועיל כגון משחה הכוללת ארניקה המשמשת לבעיות אורתופדיות, משחה בשם טראומיל המשמשת לשרירים תפוסים ועוד. ישנן שיטות כמו חגורות גב, דיקור ועוד שיכולות להקל על הכאב אך לא הוכחו כמזרזות החלמה.

 

מניעה

השיטה הכי טובה להתמודדות עם הכאב היא מניעתו. בעולם המערבי כיום אורח החיים הכולל עבודה במשך שעות רבות בישיבה ממושכת גורמת לכאבי גב. גם עבודות הדורשות מאמץ כמו נשיאת משקל או עמידה לאורך זמן גורמות לכאב. עם הגיל בנוסף להצטברות הנזק של העבודה הממושכת, ישנו ניוון הדרגתי של הסחוסים והגידים המשפיע גם הוא על עמוד השדרה.

שיטות למניעה כוללות שמירה על המשקל על מנת להוריד את העומס מהגב, הימנעות מעישון על מנת להגן על כלי הדם הפריפריים המזינים את חלקי עמוד השדרה, וביצוע פעילות פיזית המותאמת ליכולות האישיות. בנוסף, ישנן הנחיות שונות בנוגע להתנהלות בריאה בחיי היום יום שתמנע היווצרות עומס על שרירי הגב. למשל סידור ארגונומי של סביבת העבודה. כיסא מותאם שמאפשר ישיבה זקופה על כיסא כאשר הרגליים מגיעות לרצפה והגב צמוד למשענת, מסך מחשב בגובה העיניים ושולחן בגובה המרפקים. בנוסף בעת ישיבה ממושכת יש להקפיד על קימה להתרעננות ותנועה כל חצי שעה.

לסיכום, כאב גב הוא תופעה נפוצה ומתסכלת אך בהתנהלות נכונה ניתן להימנע ממנו ואם הוא ישנו ישנן דרכים שונות להקלה על הכאב. רק בריאות!

 

כאב במרכז הגב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב google
באותו נושא