חיפוש

איך אפשר להיפטר מתלות באוקסיקונטין במינימום כאבים

אוקסיקודון או בשמו המסחרי אוקסיקונטין, הינה תרופה ממשפחת האופיואידים אשר נלקחת בבליעה (טבליות או סירופ) ומטרתה היא לטפל בכאבים עזים או כרוניים. אבל אתם בטח כבר יודעים את זה. אתם בטח גם יודעים שהתרופה ממכרת וגורמת במקרים רבים לתלות ולצריכה מוגברת. את השלב הקשה ביותר כבר עברתם, הודאה בהתמכרות והבעת רצון לשינוי. שלב ב יהיה מאתגר וקשה, אבל פחות. אז התשובה לאם זה יכאב היא כן. זה יכאב, אבל בואו ביחד ננסה להקטין אותו. 

 

ההתמכרות והגמילה – משככי כאבים

נפלתם לסם? לא בדיוק, אנשים רבים בארץ ובעולם מתמכרים לתרופות מרשם שמטרתן לשכך כאבים. הסיבה המרכזית לכך היא כימית לחלוטין. מטרתן של תרופות ממשפחת האופיואידים כגון אוקסיקונטין, היא לשכך את הכאב דרך "השתלטות" על מערכת העצבים המרכזית וכתוצאה מכך נפסקים הכאבים ונגרמת תחושת אופוריה.

חלק מהאנשים שנוטלים תרופות מרשם מסוג זה בכלל לא מודעים לבעיית ההתמכרות ועלולים לפתח תלות חמורה ומסוכנת יותר. גמילה מאוקסיקונטין אינה דבר פשוט. הגמילה מלווה בכאבים עזים, קושי להירדם, דיכאון, חרדה ועוד.

בשלב הראשון כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל או להירשם לקבוצת גמילה בכדי להבין וליישם את תהליך הורדת המינונים עד להפסקה מוחלטת של שימוש בתרופה. התהליך ארוך, לא פשוט ומטלטל, אבל תהיו בטוחים שאתם בדרך הנכונה.

 

להיפטר מתלות במינימום כאבים

בגמילה ממשכי כאבים קיימות תופעות לוואי פיזיות רבות ולא נעימות שגורמות לאדם המנסה להפסיק באופן עצמאי את השימוש בתרופה, לחזור שוב ושוב לנטילתה. שלשולים, הזעות, רעידות, התקרחות, צמרמורת, פיהוקים, כאבי שרירים, כאבי מפרקים ועוד. בין תופעות הלוואי הקשות ביותר להתמודדות, הם כאבי המפרקים והשרירים שחווה המטופל.

הדרך המקובלת ביותר כיום להפחתת הכאבים היא בעזרת כדורים מקבוצת האגוניסטים או האנטגוניסטים, אותם נוטל המטופל לתקופת זמן שנקבעה מראש בשילוב עם טיפול הרגעה. במידה ובחרתם בדרך זו, מרפאות ומוסדות רפואיים רבים ממליצים על המשך מעקב גם לאחר סיום נטילת הכדורים על מנת לברר את מצבו של המטופל ולוודא שלא ישוב לשימוש כזה או אחר בתרופה.

במידה ואינכם רוצים להיעזר ברפואה המודרנית, ישנם גם דרכים אלטרנטיביות, שכאשר נעשות באופן קבוע, הן יכולות להשפיע עד מאוד על תהליך הגמילה ולשפר את מצבו של המטופל. עיסויים, סאונה, שחייה או מדיטציה, הן רק מספר דוגמאות לדרכי טיפול אלטרנטיביים שהוכחו כיעילים ואפקטיביים בתהליך הגמילה והועדפו על ידי רבים.

 

לסיכום

תהליכי גמילה ממשככי כאבים יכולים להיות חוויה קשה שמלווה בתחושות פיזיות ונפשיות מטלטלות ולא נעימות. ניתן להיעזר במשפחה ובקרובים אליכם על מנת לוודא את הצלחתם בתהליך. חשוב לזכור שהרצון שלכם הוא הדבר המרכזי והמשפיע ביותר בתהליך הגמילה. בכל מקרה, אנו ממליצים לפנות אל קופת החולים או הרופא המטפל להמשך בירור וטיפול. רק בריאות!.

תְרוּפָה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מחלות עיניים נפוצות
מחלות עיניים נפוצות

יש כל מיני סוגים של מחלות עיניים שעשויות להתפתח בגילאים צעירים ומבוגרים. מחקרים שנערכו בנושא הביאו לשיטות מתקדמות שמאפשרות לאבחן אותן בשלב מוקדם, כדי שניתן

קרא עוד »