חיפוש

מחלות עיניים נפוצות

יש כל מיני סוגים של מחלות עיניים שעשויות להתפתח בגילאים צעירים ומבוגרים. מחקרים שנערכו בנושא הביאו לשיטות מתקדמות שמאפשרות לאבחן אותן בשלב מוקדם, כדי שניתן יהיה לטפל בהן בהקדם ולהאט את קצב ההתפתחות שלהן. מדריך זה ירכז סקירה של 4 סוגי מחלות עיניים נפוצות, כדי שתוכלו להכיר בהן מקרוב ולדעת אם יש לכם צורך להיבדק אצל רופא עיניים מוסמך בזמן הקרוב. 

 

גלאוקומה

בחרנו לפתוח את המדריך במחלת העיניים הנפוצה ביותר שמתפרצת בדרך כלל בגילאים מבוגרים. מומחים בתחום נוהגים לכנות אותה כ – "הגנב השקט". שכן, היא מתגנבת בשקט וגונבת את הראייה של אנשים במקומות שונים ברחבי העולם. מומלץ לבצע בדיקה תקופתית שתבחן אם המחלה מתפתחת באחת מהעיניים שלכם.

במידה ויתגלה שזו קיימת, ניתן יהיה להפחית את הלחץ התוך עיני, תוך שימוש בתרופות וטיפות עיניים שיפחיתו את קצב ההתקדמות שלה. ראוי לציין שניתן לטפל במחלה במידה וזו מתגלה בשלב מאוחר יותר. שכן, יש אפשרות לבצע ניתוח או להשתמש בלייזר, כדי להפחית את הלחץ שמופעל על עצב הראייה.

גלאוקומה

קטרקט

סביר להניח ששמעתם לא פעם על קטרקט, כך שסברתם שזו תיכנס לרשימה שמציגה מחלות עיניים נפוצות. אם כך, כדאי שתדעו שמדובר במחלה שפוגעת בעדשת העין. נהוג לומר שהגיל עושה את שלו, והמשפט הזה מתקשר באופן ישיר לקטרקט.

שכן, בסביבות גיל 40, עדשת העין מתחילה לאבד את היכולת להתאים את עצמה למרחק מאובייקט מסוים. זו הסיבה שאנשים בגיל זה מתקשים לקרוא ספר או להשתמש במכשיר הנייד ללא משקפיים מתאימים. ניתן לטפל במחלה זו תוך ביצוע 2 ניתוחים שונים ואחוזי ההצלחה שלהם נחשבים לגבוהים במיוחד.

 

ריטנופתיה סוכרתית

מחלה נוספת שנחשבת לנפוצה עשויה לבוא לידי ביטוי בקרב חולי סוכרת. זו עשויה לבוא לידי ביטוי במצבים שבהם יש רמות גבוהות מידי של סוכר בדמו של החולה. תרחיש שכזה מוביל לפגיעה משמעותית בכלי הדם שנמצאים בתוך הרשתית.

התוצאה היא הפרעות בראייה שעשויות לבוא לידי ביטוי בקווים "צפים" או נקודות שמופיעות בשדה הראייה. לצערנו, הטיפול האפשרי נכון להיום הוא מניעתי בלבד. כך שיהיה צורך באיזון של רמות הסוכר בדם, כדי להפחית את התופעות שהוצגו לעיל.

ריטנופתיה סוכרתית 

ניוון רשתית

המחלה האחרונה שתוצג במדריך זה היא ניוון של הרשתית. זו עשויה לבוא לידי ביטוי בקרב אנשים מעל גיל 70 והיא נחשבת לשכיחה. ראוי לציין שיש גם צעירים שיכולים לסבול ממנה, אז חשוב לשים לב לסימנים שלה ולגשת לרופא במידה ועולה חשד. בהתחלה המחלה גורמת לירידה איטית בראייה, אך בשלב מסוים הפגיעה מואצת, כך שהיא עשויה להוביל לאובדן מלא של הראייה.

 

לסיכום

יש כל מיני מחלות עיניים שעשויות להיות מסוכנות, במידה ולא מטפלים בהן בזמן המתאים. עכשיו אתם מכירים במידע הרלוונטי, אז תוכלו להיות עם היד על הדופק ולגשת לרופא עיניים, כדי לקבל אבחנה במידת הצורך.

מחלות עיניים נפוצות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא