חיפוש

איך מתאימים שתלים לשיניים?

התאמה של שתלים לשיניים הייתה נחשבת עד לפני כמה שנים להליך מסובך מאוד. היום המצב שונה. שכן, ההתפתחות של הטכנולוגיה והמחשוב המתקדם הפכו אותו לפשוט יותר. יצאנו לבדוק איך מבצעים את התאמת השתלים לשיניים בימים אלו ממש וחזרנו עם כל האינפורמציה העדכנית שאתם צריכים להכיר מקרוב. הישארו אתנו ותכירו בהליך מקרוב.

 

שתלים לשיניים – מתי תצטרכו אותם בכלל?

רגע לפני שנציג בפניכם את האופן שבו מתאמים את השתלים, עליכם לדעת מתי יש צורך בהליך שכזה. נסביר בקצרה שמדובר בהליך שמתקיים בקרב מי שאיבדו את שיניהם או מי שסובלים משיניים שנהרסו בעקבות עששת וכו'. בעבר הרחוק היו נוהגים להשתמש בשיניים תותבות, אך היום, ניתן לבצע את הליך ההשתלה שמאפשר לכל אחת ואחד ליהנות מחיוך מלא ואסתטי.

שתלים

בשלב ה – 1 מתבצעת בדיקה מקיפה

השתלת השתלים בשיניים מתחילה קודם כל בביצוע בדיקה מקיפה. את הבדיקה הזו ניתן לבצע אצל רופא שיניים בקריות שעוסק בתחום ההשתלות (ראוי לציין בהזדמנות זו כי לא כל רופא שיניים מתמחה בהשתלות, אז חשוב לבדוק את העניין מראש). מי שמיישמים את שלב זה צפויים לגלות כי עליהם לבצע בדיקת רנטגן מקיפה שתאפשר לראות את המתרחש בחלל הפה.

 

בשלב ה – 2 מתבצעת ההתאמה

לאחר שהרופא בחן את אזור ההשתלה, הוא מניח על גבי שולחן הטיפולים את סוגי השתלים השונים ובודק איזה שתל הוא המתאים ביותר. לאחר שנמצא השתל המתאים ביותר, ניתן להתחיל בהליך. חשוב לציין כי יש רופאים שמאפשרים להתחיל בהליך ההשתלה באותו יום, בעוד רופאים אחרים מעדיפים לשלוח למטופל זימון אל השתלות שיניים בקריות שיתבצעו כמה ימים לאחר מכן.

השתלות שיניים בקריות

יש הכנות שצריכות להתבצע טרם הטיפול

ראוי לציין כי לאחר שלב ההתאמה יש לבדוק את ההיסטוריה של המטופל. כלומר, לבדוק אם יש לו רגישות לחומרים מסוימים או עם מחלות שונות, כמו למשל המחלות הבאות:

  • מחלות לב
  • סוכרת
  • קרישת דם ועוד

שכן, הרופא יצטרך להתנהל בהתאם במידה ותתגלה רגישות או מחלה כלשהי.

 

הפעולה עצמה דורשת הרדמה

אי אפשר לכתוב מדריך שעוסק בהתאמת שתלים לשיניים מבלי לציין כמה מילים על ההרדמה. מטופלים רבים תוהים לגבי רמת הכאב שעשויה לבוא לידי ביטוי במהלך הטיפול. אנחנו כאן כדי להרגיע אתכם ולומר כי שלב ההתאמה אינו צפוי לכאוב. דעו כי בעת ביצוע ההשתלה עצמה, תצטרכו לקבל הרדמה שתמנע את הכאבים (הרי בכל זאת, מדובר פה בניתוח).

 

לסיום

מדריך זה הציג בפניכם את האופן שבו מתבצעת התאמה של שתלים לשיניים. עכשיו אתם מכירים בהליך זה ובכל מה שצפוי לבוא אחריו, כך שנותר לכם רק לפנות אל רופא מוסמך בידיעה שאתם מכירים בהליך המדובר מתחילתו (משלב ההתאמה) ועד סופו (שלב ההשתלה).

שתלים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
"העמסה מיידית": על מה מדובר?

העמסה מיידית הוא הליך כירורגי חדשני שחולל מהפיכה בתחום רפואת השיניים. ההליך מציע פתרון מידי וארוך טווח לחוסר בשיניים. באופן מסורתי, טיפול השתלת שיניים מתבצע

קרא עוד »