חיפוש

"העמסה מיידית": על מה מדובר?

העמסה מיידית הוא הליך כירורגי חדשני שחולל מהפיכה בתחום רפואת השיניים. ההליך מציע פתרון מידי וארוך טווח לחוסר בשיניים. באופן מסורתי, טיפול השתלת שיניים מתבצע בשני שלבים: התקנת השתל בעצם הלסת, ולאחריו תקופת החלמה של שלושה עד שישה חודשים עד שהשתל משתלב בעצם. במהלך תקופת ההחלמה, המטופל מקבל בדרך כלל תותבת זמנית עד שניתן יהיה לחבר את הכתרים הקבועים לשתלים. 

כיום, החלופה לשיטה הדו-שלבית מאפשרת להתקין את השתל והכתר ביום אחד. שיטה זו נקראת "העמסה מיידית". פנינו למרפאת ד"ר אלכסנדר שבקרית אונו, שהסביר לנו מהי השיטה, למי היא מתאימה ומהם יתרונותיה (לאתר: alexander-clinic.co.il). העמסה מיידית היא הליך כירורגי, שבמהלכו מחדירים את השתלים ללסת, ומבלי להמתין זמן החלמה ארוך, ויום לאחר הליך ההשתלה, משקם הרופא את השן ומרכיב  על השתל או השתלים כתר זמני. באופן זה המטופל יכול לחזור לשגרת חייו בתוך ימים, להחזיר את יכולת הלעיסה וליהנות ממראה אסתטי.

להליך ההעמסה המיידית יתרונות רבים, ביניהם: היתרון המשמעותי הוא, שהליך השתלת שיניים ביום אחד אינו מצריך התקנת תותבות נשלפות, ובכך נמנעת ממנו אי נוחות מתמשכת;  זמן הטיפול קצר בהשוואה להשתלה רגילה; שיקום השיניים נעשה בתוך יום אחד בלבד, כלומר כתרים זמניים מותקנים על השתלים, לאחר 24 שעות מרגע ההשתלה; העמסה מיידית מפחיתה משמעותית את משך ההמתנה להחלמת אזור ההשתלה, כמו גם את מספר הביקורים אצל רופא השיניים; כמו כן מצטמצם הצורך בהתערבות כירורגית ובהליכי השתלת עצם מורכבים;  הליך ההעמסה המיידית מסייע לשיקום מהיר של עצם הלסת, ומונע את תהליך איבוד העצם, שלרוב מתרחש לאחר עקירת שן; לתהליך הכירורגי יתרון אסתטי מידי, המאפשר לחייך בפה מלא ולחשוף טור שיניים מושלמות; יתרון נוסף הוא היתרון הפסיכולוגי, חיזוק הביטחון העצמי של המטופל שעד הליך ההעמסה המיידית, נמנע מלצחוק בציבור ואף נמנע מפעילויות חברתיות.

 

למי מתאים הליך של העמסה מיידית?

העמסה מיידית היא שיטה בטוחה ומוכחת, שמתאימה לאנשים שיש להם מספיק נפח בעצם הלסת וצפיפות עצם גבוהה, כך שהשתל יוכל להיקלט בהצלחה, ולהחזיק לאורך שנים.  רופא שיניים, בעל ניסיון מוכח בתחום, יבצע את כל הבדיקות הנדרשות ויתייחס לכל ההיבטים הרפואיים, ורק אז ימליץ לגבי הליך העמסה מיידית. אם למטופל יש חוסר משמעותי בעצם הלסת, יציע רופא השיניים פתרון אחר.

שתלים

ההליך הדנטלי של העמסה מיידית

ההליך עצמו נעשה תחת הרדמה מקומית או הרדמה כללית. מומלץ לעשות את ההליך מייד לאחר עקירת השן, או השיניים, על מנת לשמר את נפח העצם. במסגרת ההליך, רופא השיניים קודח בעצם הלסת ומחדיר את השתל, המדמה את צורת שורש השן. השתל עשוי מטיטניום או מזירקוניה, שני חומרים עמידים וחזקים שיוכלו לשאת עליהם את כתר השן שיולבש על החלק הבולט מקו החניכיים. לאחר שהשתל מוחדר יבצע הרופא מדידות לצורך בניית כתר זמני, שיאפשר למטופל לחזור במהירות לשגרת חייו.
השיניים הקבועות יותקנו כחצי שנה לאחר הליך ההעמסה המיידית, והמטופל יוכל ליהנות מפה בריא ושיניים אסתטיות, בעלות מראה טבעי .

 

באילו מקרים מומלץ הליך של העמסה מיידית?

הטיפול מתאים למטופלים שנאלצו להסיר את כל שיניהם, או למטופלים עם שיניים רבות חסרות או פגועות. כך למשל, כשמדובר בשיניים טוחנות שנעקרו, יש צורך לתת מענה מידי ולספק למטופל כתר או גשר זמני. הפתרון של העמסה מיידית הוא אופטימלי במצבים אלה ומאפשר ליהנות ממראה אסתטי ומיכולת לעיסה בתוך זמן קצר.

השיטה אינה מתאימה לאנשים שאין להם נפח עצם וגובה עצם המספיקים להחדרת השתל. במצב כזה יש לבצע הליך מקדים של השתלת עצם. ניתן לבצע את שני ההליכים הכירורגיים, השתלת עצם והעמסה מידית, באותו יום. חשוב להדגיש, כי מספר השתלים המינימלי הנדרש בהעמסה מידית הוא ארבעה שתלים, כדי  שיהיה בסיס יציב וחזק לשתלים.

הליך העמסה מיידית הוא הליך פורץ דרך בתחום השתלת שיניים, ויתרונותיו  רבים, במיוחד עבור מטופלים המבקשים תוצאות מיידיות, נוחות ומראה אסתטי. עם זאת, ההליך אינו מתאים לכולם. כמו בכל החלטה רפואית, התייעצות עם רופא שיניים מנוסה היא תנאי הכרחי. רופא השיניים יקבע את מידת ההתאמה להליך ויציע תוכנית טיפולים, המתאימה ביותר לצרכים הספציפיים של המטופל.

שתלים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
איך מתאימים שתלים לשיניים?

התאמה של שתלים לשיניים הייתה נחשבת עד לפני כמה שנים להליך מסובך מאוד. היום המצב שונה. שכן, ההתפתחות של הטכנולוגיה והמחשוב המתקדם הפכו אותו לפשוט

קרא עוד »