חיפוש

בדיקות גנטיות של בני הזוג לפני החתונה

ככל שהמדע הולך ומפתח, כך עולות לתודעה הציבורית יותר ויותר אפשרויות לטיפולים ובדיקות שמשנות את איכות החיים ואורח החיים של רבים מאיתנו. הדוגמה הטובה ביותר לשינוי בריאותי שהביא לעולם שינוי חברתי – הוא האפשרות לבצע בדיקות גנטיות לחתן ולכלה עוד טרם הכניסה בברית הנישואין.

הבדיקות מאפשרות גילוי ומיפוי מוקדם של מבנה הגנום של בני הזוג, על פיו ניתן לאבחן היתכנות למחלות שונות אצל ילדים עתידיים. זו היא בשורה של ממש אשר יכולה להכריע את חייהם של הזוגות הצעירים ולמנוע מהילדים העתידיים לחיות באיכות חיים נמוכה יחסית.

 

למה כל כך חשוב לבצע בדיקות גנטיות של בני הזוג לפני החתונה?

פתגם מוכר וידוע טוען כי "ידע הוא כוח" וזו היא בדיוק המשמעות של יצירתן של בדיקות גנטיות לבני זוג טרם החתונה. גם אם הכימיה הזוגית היא בגדר מושלמת.

המשפחות מסתדרות. ואתם כבר רואים את עצמכם חיים יחד למשך שנים ארוכות. ואפילו אם אתם כבר נמצאים עמוק אל תוך תכנון החתונה שלכם – שווה לעצור לרגע אחד ולבצע בדיקה שיכולה לשנות לגמרי את ההתייחסות שלכם לחיים המשותפים. אמנם תוצאות הבדיקה לא חייבות להשפיע על ההחלטה שלכם להתחתן, אבל הן מאירות את תשומת לבכם לבעיות שעלולות לצוץ בעתיד.

הכוח לקחת אחריות על המשפחה שלכם, הוא הכוח לבחור את איכות החיים של הילדים. עם חלילה אתם מגלים בבדיקה היתכנות לבעיות גנטיות קשות (דוגמת שיתוק מוחין או פיגור שכלי), עומדת לפניכם זכות הבחירה – האם להביא ילדים ביולוגיים לעולם או לבחור בהליכי אימוץ שונים.

צריכים דיאטה לפני החתונה? לקריאה על דיאטה קטו מוצלחת לחצו כאן

לא קל לחשוב על אירועים ותרחישים כאלה, במיוחד בתקופת האירוסין המשמחת. אך חשוב לכם למנוע סבל לנפשו העדינה של הילד שלכם ואתם לא רוצים לעבור הריונות קשים ומסוכנים – זו היא הדרך הבטוחה של המדע לעזור לכם להיכנס בברית הנישואין, בבטחה ומתוך החלטה שקולה ואחראית. לא כל שכן, על פי רוב מדובר על בדיקות דם קלות לביצוע שאת התוצאות שלהן, אתם יכולים לקבל בדיסקרטיות מלאה עוד לפני אירוע החתונה.

 

בונים חיים משותפים – כשכל הידע מונח לפניכם

הקמת בית בישראל, הוא תהליך אורך ומסובך. אמנם קל לחשוב על החלק המהנה של הפקחת אירוע החתונה (למידע נוסף על חתונות ואירועים לחץ כאן), אך בה בעת ישנן כמה וכמה החלטות רציניות מאוד שאתם רוצים לקחת בעיניים פקוחות. לא רק הרכישה של בית מגורים חדש או הטיפול בנושאים הפיננסיים.

אלא גם ובעיקר, הסדרת הנושאים הבריאותיים שלכם, כמשפחה צעירה. והבדיקות הגנטיות הן אלו אשר מאפשרות לכם לקחת אחריות על המשפחה שלכם ולהבטיח שהחיים המשותפים יהיו כמה שיותר טובים, בהתאם לנסיבות הקיימות. אז למרות כל החששות והלחצים, קחו את הזמן וערכו את הבדיקה כמה שיותר מוקדם.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא