חיפוש

האם מומלץ ליישר שיניים בעזרת גשר בגיל מבוגר?

יישור שיניים יכול להתבצע גם בגיל המבוגר. השאלה אם היישור מומלץ בגיל המבוגר היא נפוצה ויהא מגיעה בעיקר לאחר ההיכרות עם נערים בעלי גשר ליישור שיניים. למרות שרובינו מכירים נערים שביצעו יישור שיניים עם גשר, גם מבוגרים יכולים לבצע יישור שיניים עם גשר. נכון שבגיל הצעיר יותר, קל יותר לעצב את השיניים ולהתוות להן את דרך הגדילה. אבל תודות לטכניקות מיוחדות, יישור שיניים באמצעות גשר הוא יעיל גם בגיל המבוגר.

 

איך בוחרים רופא שיניים ליישור שיניים?

כאמור, יישור שיניים בגיל המבוגר דורש מקצועיות רבה. בגיל צעיר קל יותר לעצב את השיניים מאשר בגיל מבוגר. למרות זאת רופאים רבים ממליצים על יישור שיניים בגיל מבוגר באמצעות גשר וטכניקות שונות. כשאתם רוצים לפנות לרופא שיניים עבור יישור שיניים, בדקו ושאלו חברים על רופא מומלץ. אם אתם גרים ברעננה, העדיפו רופא שיניים ברעננה. אין סיבה לנסוע רחוק לטיפול שיניים.

 

מה כולל תהליך יישור שיניים?

יישור שיניים אצל מבוגרים מתבצע באמצעות גשר במרבית המקרים. מדובר בטיפול המומלץ בגלל יעילותו ובגלל איכותו. אבל לא תמיד יישור שיניים למבוגרים יתבצע באמצעות גשר פשוט. כמו שאמרנו, קיימות טכניקות המאפשרות בחירה בין סוגי הטיפול השונים.

 

גשר שקוף

הרבה פעמים המטופל לא רוצה להסתובב עם גשר רגיל בו הסמכים מדמים את צבע השיניים והוא מעדיף משהו שפחות נראה לעין. לצורך כך משתמשים במין גשר שקוף, ניתן לשלוף אותו לאחר לפני אכילה, לצורך ניקוי וכדומה. הוא מאפשר נוחות רבה אך הוא גם יקר ועולה לא מעט.

 

סמכים המחוברים בחלק האחורי

במרבית טיפולי יישורי השיניים, הסמכים מחוברים לחלק הקדמי של השיניים. בטכניקת טיפול זו, הסמכים מחוברים מאחורי השיניים, בתוך הפה. הרכבה כזו מורכבת יותר ומצריכה מיומנת רבה יותר. היא פחות נפוצה בגלל הקושי לנקות את הסמכים בצורה כזו.

 

סמכים מחומר שקוף

בטכניקה זו, הסמכים המפעילים לחץ על השיניים יהיו מחומר שקוף ולא מחומר רגיל המדמה את צבע השיניים. בגשר רגיל צבע הסמכים הוא לבן או אפילו חום בהיר, כשמזמינים סמכים מחומר שקוף הם פחות נראים לעין.

 

למה בגיל מבוגר חשוב ליישר שיניים?

יישור שיניים הוא לא רק משהו חזותי. מדובר בטיפול המשפיע על בריאות המטופל מכמה בחינות.

הדבר הראשון הוא היציבה של המטופל. הרבה פעמים יציבה לקויה מושפעת ממבנה  או מיקום לסת בעייתי.

בנוסף, פעמים רבות רובד החיידקים המצטבר בין רווחי השיניים זוכה לשטח נרחב כשיש רווחים גדולים. ברגע שמצמצמים הרווחים ומתבצע יישור שיניים, הצטברות החיידקים פוחתת.

נקודה חשובה נוספת היא הפחתת הסיכון לפציעות בפה. לא מעטים הם האנשים הסובלים מכאבים בלשון או בלחי הפנימית בשל התחככות מתמדת ובלתי נשלטת. ברגע שמתבצע יישור שיניים, הבעיה נפתרת. ראינו כי יישור שיניים עם גשר מומלץ גם בגיל המבוגר.

גשר

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
"העמסה מיידית": על מה מדובר?

העמסה מיידית הוא הליך כירורגי חדשני שחולל מהפיכה בתחום רפואת השיניים. ההליך מציע פתרון מידי וארוך טווח לחוסר בשיניים. באופן מסורתי, טיפול השתלת שיניים מתבצע

קרא עוד »
שתלים
איך מתאימים שתלים לשיניים?

התאמה של שתלים לשיניים הייתה נחשבת עד לפני כמה שנים להליך מסובך מאוד. היום המצב שונה. שכן, ההתפתחות של הטכנולוגיה והמחשוב המתקדם הפכו אותו לפשוט

קרא עוד »