חיפוש

זיהיתם נקודה מוזרה בעין? למה כדאי שתבדקו את זה

נוכחותה של נקודה קטנה על פני שטח העין עלולה להיראות כעניין שגרתי שעשוי לחלוף תוך זמן קצר. אולם, במקרים חריגים, מדובר בתסמין שצריך להדליק נורה אדומה. מדריך זה יציג בפניכם את כל המידע הדרוש לכם במידה ומצאתם את עצמכם במצב שכזה, כדי שתוכלו להגיע לאבחנה שתאפשר לדעת אם מדובר בעניין חולף או במצב שמצריך טיפול רפואי דחוף.

 

מה עשוי להתפתח מנקודה בעין?

נקודה שמופיעה על שטח פני העין עשויה להיות התחלה של גידול ממאיר שמתפתח באזורים אחרים של העין. מי שמצאו את עצמם מתמודדים עם תרחיש שכזה, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לרופא מומחה שיבצע אבחנה ויבדוק אם יש צורך בטיפול מתקדם. נסביר שסרטן העין יכול להתגלות כראשוני או שניוני. הסרטן הראשוני הוא בעצם גידול ממאיר שנמצא בעין עצמה והסרטן השניוני מתפתח בעין בעקבות גרורה שנשלחה בכלל מגידול שנמצא באזור אחר בגוף.

מה עשוי להתפתח מנקודה בעין

תכירו את הרטינובלסטומה והקשר שלה לנקודה המוזרה

יש שורה ארוכה של סוגי גידולים שעשויים להוביל להופעתה של נקודה על גבי העין. הגידול הנפוץ ביותר שעשוי להוביל לתרחיש זה נקרא "רטינובלסטומה". זהו סוג של סרטן עיניים שנקרא בעגה המקצועית "אישון לבד". במקרים מסוימים, ניתן להבחין בגידול תוך צילומים שמתבצעים עם פלאש.

שכן, הדבר צפוי לגלות שיש עין אחת אדומה, בעוד העין השנייה לבנה. מדובר במחלה שעשויה להופיע בקרב ילדים צעירים. מי שחושדים שיש להם או לילדיהם את המחלה, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לקבלת טיפול רפואי מצד אונקולוג עיניים שיבצע הערכה מקצועית וימסור את האבחון.

 

איך קובעים מהו הטיפול המתאים למחלה?

הטיפול במחלת הרטינובלסטומה יכול להתקיים בכל מיני דרכים. הבחירה בדרך הטיפול המתאימה מתבצעת על ידי הרופא המטפל שבודק את הפרמטרים הבאים:

  • גודל הגידול
  • מיקומו של הגידול
  • היקף המחלה

איך קובעים מהו הטיפול המתאים למחלה

דרכי הטיפול במחלה

מי שיתגלו כסובלים במחלת הרטינובלסטומה צפויים לגלות שעומדות בפניהם 4 אפשרויות הטיפול הבאות:

  1. טיפול באמצעות קרינה: טיפול זה נעשה תוך שימוש במכשיר רדיואקטיבי מתקדם שממוקם על גבי העין, בסמוך לגידול. הקרינה שנפלטת לתוך העין כוללת אנרגיה אדירה שמאפשרת להרוס את התנאים הסרטניים
  2. כימותרפיה: הטיפול הנפוץ ביותר בקרב חולי סרטן. הוא כולל שימוש בתרופות שמאפשרות להרוג את התאים הסרטניים שבעין. ניתן לצרוך את התרופות הללו באמצעות זריקה ישירה לעין, זריקה לוריד או בליעה
  3. טיפול בלייזר: מדובר בטיפול מתקדם שנעשה בו שימוש בחום או קור קיצוני שפוגע בגידול
  4. ניתוח: יש מצבים שבהם הגידול גורם לסיבוכים. תרחיש שכזה מצריך הסרה כירורגית של העין הפגועה

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שסייע לכם לגלות שנקודה מוזרה בעין עשויה להיות עניין שישנה את חייכם מקצה לקצה. בשלב זה אתם מבינים שהדבר עשוי להעיד על קיומו של גידול, כך שתצטרכו לפנות בהקדם לגורם מקצועי שיבצע אבחנה מדויקת.

זיהיתם נקודה מוזרה בעין למה כדאי שתבדקו את זה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח עין
קטרקט בלייזר

קטרקט, עכירות העדשה הטבעית של העין, הוא מצב שכיח הקשור לגיל, שיכול להשפיע באופן משמעותי על איכות הראייה ואיכות החיים הכללית. בגישה המקובלת, ניתוח קטרקט

קרא עוד »
ניתוח לייזר PTK
ניתוח לייזר PTK

ניתוחי עיניים בלייזר נחשבים לאחד הפיתוחים המשמעותיים ביותר בעולם רפואת העיניים, אשר מאפשר כיום לרופאים לטפל בלקויות ראייה שונות ואף לעזור למטופלים להיפטר מהתלות במשקפיים.

קרא עוד »