חיפוש

המדריך המלא להרדמה בניתוח השתלת שיניים

השתלת שיניים עלולה להיות תהליך לא פשוט עבור חלק מהאנשים.

ישנם אנשים שיעדיפו להימנע מהפרוצדורה על אף שחשובה לתפקודם התקין ויכולה לשפר את אורח חייהם.

אנשים אלו שישיבה ממושכת אצל רופא שיניים עלולה להוות עבורם בעיה מסיבות שונות, יכולים למצוא בהרדמה כללית פתרון הולם.

הרדמה מלאה היא לא דבר של מה בכך, ולכן ריכזנו במיוחד עבורכם את כל מה שצריך לדעת לקראתה.

 

למי מיועדת השתלת שיניים בהרדמה מלאה?

בתחום רפואת השיניים יש מספר הרדמות שניתן לבצע במהלך טיפולים דנטליים, כאשר מה שקובע את סוג ההרדמה הוא מהלך הטיפול ומגבלות מצד המטופל. בעוד שאצל חלק מהמטופלים ניתן להשתמש בהרדמה מקומית או בטשטוש, חלק אחר של המטופלים יאלץ לעבור הרדמה כללית על מנת לעבור טיפול שיניים. מטופלים אשר בדרך כלל מופנים לטיפול שיניים בהרדמה מלאה לרוב יהיו כאלה בעלי חרדה דנטלית, בעלי רפלקס הקאה חזק, בעלי צרכים מיוחדים ועוד. למעשה כל מי שמתקשה לעבור טיפול שיניים בשגרה ונדרש לעשות טיפולי שיניים משמעותיים, יוכל לעשות את הטיפול בהרדמה מלאה. השתלת שיניים הינה הליך כירורגי לכל דבר, על כן ניתוח זה יכול להתאים להרדמה מלאה במידה ויש צורך ואין הגבלה רפואית לכך. לרוב לפני שרופא יפנה אתכם להרדמה מלאה, הוא ינסה לטפל באמצעות טשטוש. הטשטוש יכול לסייע לחלק מהמטופלים ולמנוע מהם את סיכוני ההרדמה.

 

מה משמעות הרדמה כללית?

הרדמה כללית המוכרת גם כהרדמה מלאה טומנת בחובה לא מעט סיכונים, לכן היא המוצא האחרון ונעשית רק אם בלעדיה המטופל יבחר שלא לעבור טיפול כלל. ההרדמה נעשית על ידי רופא מרדים, ועל ידי רופא שיניים מומחה אשר מבצע את הטיפולים הדנטליים. תוצאות הטיפול בהרדמה מלאה עלולות להיות פחות טובות. זאת מאחר ובעת ביצוע טיפול דנטלי תחת הרדמה, המטופל לא יכול לשתף פעולה עם רופא השיניים. למרות הנאמר לעיל, בהרדמה מלאה יש לא מעט יתרונות. היא מאפשרת תהליך השתלה מהיר ויעיל, המטופל לא סובל במהלך הטיפול ולעיתים היא הדרך היחידה עבור מטופלים מסוימים לעבור טיפול.

 

מה עלי להכין להרדמה?

הרדמה כללית לא מתאימה לכל אחד, לכן על מנת לנסות לצמצם סיבוכים ככל הניתן, יש לעבור בדיקות מקיפות. הבדיקות כוללות תשאול בנושאים רפואיים כמו רקע לאי – קרישיות דם, מחלות לב, בעיות נשימה, נסיגת חניכיים, אלרגיות, סכרת, מבנה הלסתות והפה, עבר רפואי, עששת ומחלות חניכיים והרגלי עישון. כל הפרטים האלו למעשה מסייעים להבין אם המטופל אכן כשיר לעבור הרדמה כללית. בנוסף יתכן ותדרשו להביא אישור רפואי מרופא המשפחה שלכם שאתם אכן בריאים וכשירים לעבור את הניתוח. במידת הצורך, תתבקשו לעבור בדיקות מעבדה אשר יעידו על כך.

 

תהליך ההרדמה

סביר להניח שהרופא המרדים ינחה אותך לא לאכול או לשתות 8 שעות לפני ההרדמה. בעת הכניסה לחדר הניתוח הרופא המרדים ורופא השיניים המטפל ישאלו אותך שאלות. מטרת השאלות היא לוודא שאתה הוא זה שצריך לעבור את הניתוח ושאתה יודע מה ההליך שהולך להתבצע. לאחר ההרדמה תעבור לחדר התאוששות, שם תהיה בהשגחה עד התפוגגות חומר ההרדמה. התאוששות מניתוח בהרדמה מלאה, נמשכת כ4 שעות ולעיתים אף יותר. לאחר שחומר ההרדמה יפוג יתכן ותחושו בכאבים באזור ההשתלה, אך אלו עתידים לעבור ולהותיר אתכם עם חיוך יפה ומלא שיניים.

 

רופא מומחה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
"העמסה מיידית": על מה מדובר?

העמסה מיידית הוא הליך כירורגי חדשני שחולל מהפיכה בתחום רפואת השיניים. ההליך מציע פתרון מידי וארוך טווח לחוסר בשיניים. באופן מסורתי, טיפול השתלת שיניים מתבצע

קרא עוד »
שתלים
איך מתאימים שתלים לשיניים?

התאמה של שתלים לשיניים הייתה נחשבת עד לפני כמה שנים להליך מסובך מאוד. היום המצב שונה. שכן, ההתפתחות של הטכנולוגיה והמחשוב המתקדם הפכו אותו לפשוט

קרא עוד »