חיפוש

הפריה חוץ גופית – מהם השלבים ולמה לצפות?

בסוף שנות ה-70 של המאה הקודמת החלו להשתמש בטכניקה של הפריה חוץ גופית, כדי לאפשר הריון לנשים שסבלו מעקרות. תהליך של הפריה חוץ גופית מתרחש במעבדה, ואת הילדים הראשונים שנולדו בטכניקה הזו כינו "ילדי מבחנה". התהליך כרוך בטיפולים רפואיים שונים ונמשך כחודש ימים. במאמר זה נציג את השלבים העיקריים של הפריה חוץ גופית ואיך הם עשויים להשפיע על האישה

 

הפריה חוץ גופית

הפריה חוץ גופית היא תהליך שבו מעבירים את תהליך ההפריה שמתרחש, באופן טבעי, באחת החצוצרות, אל מבחנה במעבדה. הפריה חוץ גופית, שמכונה גם הפריית מבחנה פותחה על מנת למצוא פתרון לסוג מסוים של עקרות נשית, שמקורו בחסימה של החצוצרות. כיום, תהליך ההפריה החוץ גופית מתבצע בשל מגוון סיבות: בין השאר, הריון בפונדקאות, אבחון גנטי טרום עוברי, שימור פריון וסוגים שונים של עקרות גברית ונשית.

ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת היום גם להפרות ביצית בזרע, גם כאשר קיימת בעיית פוריות גברית. חשוב לבחון את מקור המידע שלכם אודות הפריה חוץ גופית. מידע מהימן תוכלו למצוא, למשל, בין דפי האתר הישראלי לפיריון והפריה חוץ גופית.

הפריה חוץ גופית

שלבי תהליך הפריה חוץ גופית

טיפולי הפריה חוץ גופית מתחילים רק לאחר שלב הבדיקות המקדימות, על פיהן קובע מומחה לפוריות את ההתאמה של בני הזוג לתהליך – לאחר שלב הבדיקות, שכוללות בדיקות כלליות לאישה, בדיקה של איכות הזרע של הגבר, וידוא לשלילת מחלות מין ווידוא לשלילת מחלות תורשתיות ועוד. מתחיל תהליך ההפריה החוץ גופית:

  • השלב הראשון של הטיפול הוא גירוי של השחלות, במטרה להגדיל את מספר הביציות הבשלות להפריה. רוב התהליך מתבצע באמצעות תרופות בבליעה ותרופות בהזרקה תת עורית.
  • השלב הבא הוא שאיבה של הביציות מהשחלות. השאיבה מתרחשת בהרדמה מלאה ובמהלכה נשאבות הביציות והנוזל שעוטף אותן מהזקיקים בהן גדלו. לאחר השאיבה מועבר החומר שנשאב למעבדה ושם מבודדים את הביציות הבשלות להפריה.
  • בשלב הבא מפרים את הביציות בעזרת זרע של האב או זרע מתרומה.
  • לאחר הפריית הביציות, הן נבדקות מדי יממה כדי לוודא שתהליך ההפריה ותהליך חלוקת התאים מתרחש כרצוי.
  • השלב האחרון הוא החזרת העוברים אל הרחם בו יגדלו. לעתים קרובות מחזירים יותר מעובר יחיד, כדי להגדיל את הסיכוי לקליטה מוצלחת של הריון.

שלבי תהליך הפריה חוץ גופית

למה לצפות?

  • חשוב לזכור ששיעור ההצלחה של הפריה חוץ גופית היא כ-25% וקשורה מאוד לגיל האישה, איכות הביציות ולבריאות הרחם. ברוב המקרים, נדרשים סבבים מרובים כדי להגיע להצלחה.
  • שלב גירוי השחלות כרוך בטיפולים הורמונליים רבים שמשפיעים מאוד על המצב הגופני והמצב המנטלי.
  • ישנם סיבוכים אפשריים לתהליך של הפריה חוץ גופית וביניהם תסמונת גירוי יתר שחלתי, הריון מרובה עוברים וכן לידה מוקדמת.

 

לסיכום

אם אתם סבורים שהפריה חוץ גופית עשויה להיות חלק מהדרך שלכם למשפחה, חשוב להתייעץ עם מומחה לפוריות ולקחת בחשבון גם את הקשיים והאתגרים שהם חלק בלתי נפרד מהתהליך.

הפריה חוץ גופית - מהם השלבים ולמה לצפות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נעליים לתינוק
נעליים רכות לתינוקות – בריאות הילד לאחר לידה

אין יותר מרגש מלהפוך להורים טריים. לקבל החלטות חשובות הנוגעות לבריאות ולנוחות של התינוק. בתחום זה, בחירת הנעליים המתאימות לתינוק מצויה במרכז תשומת הלב, שכן הם עוברים תהליך פיתוח מהיר וקריטי. נעליים רכות משמשות ככלי עזר חיוני בתהליך זה, מספקות תמיכה נכונה לרגליו הזעירות של התינוק ומסייעות בהפיכת הלימוד ללכת לתהליך נעים וקל. איך נעליים רכות לתינוק משפיעות על בריאותו והתפתחותו, מהם ההמלצות והסיכונים הקשורים בשימוש בהן. בואו נתחיל צעד ראשון.   תינוק ראשון

קרא עוד »