חיפוש

קודם כל בריאות: איך לסייע להורים כשהם מגיעים לגיל מבוגר?

כיום גיל החיים עולה ומשאיר לבני הגיל השלישי זמן רב של תקופת חיים לאחר היציאה לפנסיה. אולם בד בבד היכולות והתפקוד נוטים להיות פחות טובים ואף להידרדר. לכן יש חשיבות גדולה עבור הילדים שלהם לסייע להוריהם כאשר אלו מגיעים לגיל מבוגר.

 

הגיל מדבר, התפקוד לא מה שהיה פעם

יש האומרים כי החיים הטובים מתחילים בגיל השלישי, יכול להיות שזה נכון, הזמן הפנוי, במקרים רבים העול הכלכלי כבר א משחק תפקיד והתחושה שזאת התקופה האחרונה שאם לא נעשב כעת, לא נעשה היא אמיתית ומשקפת מציאות של רבים. אם זאת על כל הקושי של רבים מאד להודות בכך, רמת התפקוד יורדת ביחס תואם את הגיל הביולוגי שלעולם לא עוצר.

אין מנוס מההבנה שהיכולות שפעם היו עבור כל אחד ואחת פעולות רגילות, פשוטות ויום יומיות כבר אינן כאלו. לפתע השמיעה הרבה פחות טובה, עליה קלה בכמה מדרגות הופכת לפעולה קשה הרבה יותר ובכלל הפעולות הרגילות פשוט לא מרגישות אותו הדבר.

בנוסף באופן טבעי רמת הפעילות השוטפת כמו יציאה מהבית, פעילויות כגון קניות ואירועים חברתיים פוחתים הגוף פחות זז. במקרים רבות מי שהכי חשוב שירגיש בכך לא מסוגל לראות או מעדיף להתעלם, מסביב אנשים חשים בשינוי שעובר על בני הגיל השלישי, בעוד הם לא תמיד ערים לכך.

איך לסייע להורים כשהם מגיעים לגיל מבוגר

איך לסייע להורים כשהם מגיעים לגיל מבוגר

מעגל החיים מלמד את כולנו שיעור בקבלה ונתינה. בעוד שההורים של כל אח מאיתנו עשו ככל יכולתם בגיל צעיר על מנת לעשות עבורנו את הטוב ביותר, מגיע הגיל שבו המצב מתהפך, גם אם ההורים עדיין לא סיעודיים יש צורך להיות איתם יותר בקשר, רצוי אפילו קשר קבוע, הם זקוקים כעת למישהו שיהיה שם עבורם, גם אם לא יודו בכך.

עבור הילדים של ההורים המבוגרים מוטלת אחריות לא כתובה של סיוע להורים בהגיעם לגיל מבוגר. על מנת לעשות זאת המומחים של המרכז לשיפור התפקוד מציעים לנו מספר פעולות שיש בהם לסייע להורים להתמודד עם המצב החדש. התאים המרכז לשיפור התפקודהתאים המרכז לשיפור התפקוד.

לשמור איתם על קשר קבוע – הקפידו על תקשורת קבועה בפרי זמן קצרים עם הוריכם, שיחת טלפון יומית, פגישה פיזית איתם לפחות אחת לשבוע, עדיף אף יותר במידת האפשר.
לעודד אותם לשמר קשרים חברתיים – הקשר עם העולם שעטף אותם חשוב, עודדו את הוריכם לצאת ולהיפגש עם חברים. זאת אולי הופכת להיות משימה לא פשוטה, אבל יש בה שכר גדול.
להפעיל את מערכות הזיכרון והחשיבה – הימים בהם ההורים היו בעבודה ומחוץ לבית ונתקלו באתגרים מחשבתיים מכל סוג חלפו, לכן חשוב שיקפידו על קריאה, פתרון תשבצים או כל פעולה שתאתגר את המוח
לעודד פעילות גופנית מכל סוג – חשיבות הפעילות הגופנית בגיל הזה המותאמת גיל הופכת להיות חשובה מאי פעם.

 

לשמור על פעילות גופנית מותאמת בכל גיל

על מנת לסייע ברבים מן הצרכים של הגיל השלישי והמבוגר יותר התאים המרכז לשיפור התפקוד מערכת של התנהלות המותאמת במיוחד לגיל השלישי על ידי התאמת תוכנית עבודה המבוססת על פעילות גופנית ולא רק על ידי מספר פרמטרים המסייעים לחיזוק היכולות הקוגניטיביות. כל זאת על ידי ארבעה שלבים בסיסים המותאמים לכל אחד על פי הצורך שלו.

אבחון מדויק על ידי מעריכים מנוסים – בשלב הראשון יגיע אל ביתכם מעריך מומחה ומנוסה שיבצע יחד עם ההורים מספר בדיקות על מנת להבין את מצבו של כל מתאמן.בניית תוכנית עבודה מותאמת מצב בריאותי – לאחר ביצוע הערכה, תותאם תוכנית עבודה אישית לכל מתאמן.
התאמה ואימון אישי מותאם לכל אחד – האימונים מותאמים עבור כל אחד על פי הצרכים המתאימים רק לו.
עבודה 1 על 1 – אימונים אישיים עד הבית עם מדריכים אישיים המנוסים בעבודה עם הגיל השלישי.

ההורים מגיעים לגיל מבוגר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נעליים לתינוק
נעליים רכות לתינוקות – בריאות הילד לאחר לידה

אין יותר מרגש מלהפוך להורים טריים. לקבל החלטות חשובות הנוגעות לבריאות ולנוחות של התינוק. בתחום זה, בחירת הנעליים המתאימות לתינוק מצויה במרכז תשומת הלב, שכן הם עוברים תהליך פיתוח מהיר וקריטי. נעליים רכות משמשות ככלי עזר חיוני בתהליך זה, מספקות תמיכה נכונה לרגליו הזעירות של התינוק ומסייעות בהפיכת הלימוד ללכת לתהליך נעים וקל. איך נעליים רכות לתינוק משפיעות על בריאותו והתפתחותו, מהם ההמלצות והסיכונים הקשורים בשימוש בהן. בואו נתחיל צעד ראשון.   תינוק ראשון

קרא עוד »