חיפוש

באילו טיפולי שיניים כדאי להיות בהרדמה מלאה

רופאת השיניים שלי סיפרה לי, שהגיע אליה קצין מיחידה צבאית מובחרת.

הקצין התיישב על כיסא הטיפול, כולו משקשקש מפחד, ואמר לרופאה – באף מדינת אויב שהייתי בה, מעולם לא פחדתי כמו שאני פוחד כשאני מתיישב על הכיסא הזה.

חרדה מטיפולי שיניים נפוצה במיוחד בקרב מטופלים. כדי להתמודד עם החרדה, טיפולים רבים נעשים בהרדמה מלאה. אילו טיפולים ניתן לעבור בהרדמה המלאה?

 

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

עוד קודם שנצלול לטיפולים עצמם, נדגיש כי טיפול שינים הרדמה מלאה הוא טיפול בטכניקה חדשנית, ההולך וצובר תאוצה. בשל חדשנותו, יש לבחור ברופא מטפל המומחה למתודה טיפולים זו, שאם לא כן שכרכם יכול לצאת בהפסדכם. מדובר במתודה לא פשוטה, הדורשת מומחיות ומקצוענות. משרד הבריאות מנפיק תעודות רופא מרדים מומחה – וודאו עם הרופא שהוא מחזיק בתעודה זו!

 

לאיזה מטופלים מתאים הטיפול?

למעשה, התשובה לשאלתנו הראשונית היא שכמעט כל טיפול ניתן לבצע בהרדמה מלאה. להלן נפרט עוד יותר בדבר טיפולים ספציפיים, אך קודם לכן יש לברר שאלה מעניינת לא פחות. מי הם הלקוחות, מלבד הקצין החרד שהוזכר לעיל, עבורם מומלץ במיוחד לבצע טיפול בהרדמה מלאה?

 

חרדים דנטלית

חרדה דנטלית, דהיינו פחד מפני רופאי שיניים הינה תופעה נפוצה ומאובחנת. לא מדובר בפחד סביר מפני החדרת עצמים לפה, אלא בחרדה של ממש המונעת מהמטופל לעבור את הטיפול. לחרדים דנטלית, מומלץ במיוחד לעבור טיפול שיניים בהרדמה מלאה.

 

מטופלים המתמודדים עם מגבלה

מטופלים הסובלים ממגבלה פיזית או נפשית, עלולים להתקשות לשתף פעולה עם הטיפול ולהבטיח את השלמתו ללא כל פגע. עבורם, טיפול בהרדמה מלאה הוא פתרון אידיאלי, שכן ההרדמה תאפשר לרופא להשלים את הטיפול בבטחה.

 

מטופלים שחלל הפה שלהם פגום במיוחד

חלל פה מוזנח דורש טיפולים ארוכים ומרוכבים. טיפולים אלו נחשבים למסובכים, כואבים ומחייבים דיוק גבוה. לשם כך, על המטופל לא לזוז כלל לאורך הטיפול כולו. כדי להבטיח את הישארות המטופל במצב סטטי, כדאי להרדימו בהרדמה מלאה שאם לא כן ההסתברות שהוא יזוז במהלך הטיפול גבוהה למדי.

 

עקירות מרובות ושתלים מרובים

ישנם מטופלים הנדרשים לעבור מספר השתלות ועקירות לא קטן. ניתן לפצל את הטיפולים, לבצע בכל פעם עקירה או שתיים והשתלה, ולאורך תקופה להחליף את כל השיניים הבעייתיות. פתרון יעיל יותר, הוא טיפול בהרדמה מלאה בו הרופא יבצע את כל הנדרש בפעם אחת וזאת מבלי להסב כאב למטופל.

 

השתלות שיניים וטיפולי חניכיים בהרדמה מלאה

כאמור, כל טיפול ניתן לבצע בהרדמה מלא. אך את שני אלו – השתלות וטיפולי חניכיים, מומלץ במיוחד לבצע בהרדמה וזאת ממספר סיבות.

ראשית, ההרדמה מאפשרת לקצר את משך הטיפול. במקום מפגשים מרובים שיכללו טיפול חלקי בכל פעם, הרופא המרדים יוכל לבצע את כל הדרוש בטיפול אחד או בטיפולים בודדים. כאב המטופל ויכולת הריכוז שלו לא יהוו פקטור מעכב בטיפול.

שנית, ההרדמה המלאה מאפשרת לרופא לבחון טוב יותר את מצב הפה ולהימנע מפציעות שיגרמו לזיהומים. שלישית, ההרדמה מאפשרת לרופא לשלוט בהיווצרות בצקות ולמנוע כאב גם לאחר הטיפול. לבסוף, ההרדמה, המאפשרת לרופא לבצע פעולות מרובות, נותנת לו את הכלים לקבל החלטות רוחב בזמן אמת מתוך הסתכלות כללית על חלל הפה ולא נקודתית על שן אחת.

 

לסיכום

טיפול בהרדמה מלאה הוא מתודה חדשנית. וודאו שהרופא מחזיק בתעודת מרדים מומחה. ישנם מטופלים רבים עבורם הרדמה מלאה מומלצת במיוחד. כמו כן, ההרדמה מומלצת עוד יותר בטיפולים להשתלת שיניים ולטיפול בחניכיים.

קליניקה

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
"העמסה מיידית": על מה מדובר?

העמסה מיידית הוא הליך כירורגי חדשני שחולל מהפיכה בתחום רפואת השיניים. ההליך מציע פתרון מידי וארוך טווח לחוסר בשיניים. באופן מסורתי, טיפול השתלת שיניים מתבצע

קרא עוד »
שתלים
איך מתאימים שתלים לשיניים?

התאמה של שתלים לשיניים הייתה נחשבת עד לפני כמה שנים להליך מסובך מאוד. היום המצב שונה. שכן, ההתפתחות של הטכנולוגיה והמחשוב המתקדם הפכו אותו לפשוט

קרא עוד »