חיפוש

מהי השיטה הטובה ביותר להלבין שיניים

כולנו חולמים על חיוך מושלם החושף שיניים ישרות ולבנות. צבע השיניים מושפע מדברים רבים, ולא אחת קורה כי צבע השיניים שלנו מתחיל לאבד מצבעו הלבן ונוטה לכיוון הצהוב – חום. קיימות דרכים רבות להלבנת צבע השיניים, ואנו נסקור בקצרה את המרכזיות שבהן במאמר זה.

 

למה השיניים משנות צבע?

השן מורכבות משני חלקים: החלק הפנימי, העשוי מחומר הקרוי "דנטין" וצבעו צהוב, והחלק החיצוני הקרוי זגוגית השן, העשוי מחומר הקרוי "אמייל" וצבעו שקוף. מכיוון ששכבת האמייל ביסודה היא עבה, השן במצבה הבריא נראית לנו כלבנה.

במצבים שבהם נשחקת שכבת האמייל, נחשפת תחתיה שכבת הדנטין והשן נצבעת בצבע צהוב בהיר. שחיקת האמייל יכולה לקרות כתוצאה מסיבות רבות, הנפוצות שבהן היא גיל (האמייל נשחק עם הזמן), צריכת משקאות חומציים (המשקאות מכרסמים בזגוגית השן) ועוד. בנוסף ישנם חומרים המשאירים סימנים על החלק החיצוני של השן כמו למשל עישון מוצרי טבק.

 

שיטות ביתיות להלבנת שיניים

צחצוח שיניים עם סודה לשתייה או מי מלח

תרופת סבתא זו מורה לשטוף את השיניים מספר פעמים ביום עם סודה לשתייה או מי מלח. העקרון הבסיסי בשיטות אלו זהה – גם הסודה לשתייה וגם המי מלח משייפים את זגוגית השן ומעניקים לה מראה חלק ולבן יותר. התוצאה היא אמנם שיניים לבנות יותר לטווח הקצר, אולם פעולת השיוף גורמת לשכבת האמייל להיות דקה יותר ועלולה לגרום לחורים עתידיים בתדירות גבוהה יותר.

 

צחצוח הפה במי חמצן

אנשים נוטים לחשוב שמכיוון שרופאי שיניים עושים שימוש במי חמצן להלבנת שיניים, הרי שניתן לעשות זאת גם באופן עצמאי. מי חמצן משמשים כחומר מחטא ולכן צחצוח הפה באמצעותם מוביל להשמדת החיידקים הטובים הקיימים בחלל הפה ומביא להיווצרות פטריות על הלשון וכדו'. כאשר רופאי שיניים מלבינים שיניים באמצעות מי חמצן הם מוודאים שהמים נוגעים רק בשיניים ואילו בשימוש ביתי כמעט ולא ניתן ליצור הפרדה זו.

 

שימוש במשחת שיניים להלבנה

קיימות בשוק משחות שיניים רבות המציעות הלבנה ברמת יעילות משתנה, ללא סיכון של שחיקת שכבת האמייל וללא נזקים לשן. משחות אלו מתבססות על חומרים המפרקים את רכיבי הצבע בשן ובעצם מנקים את שכבת האמייל מגורמים לא רצויים.

 

הלבנת שיניים אצל רופא שיניים

הלבנה חיצונית – ע"י סד להלבנה

בשיטה זו, רופא השיניים ירכיב עבורכם תבנית מותאמת אישית לצורת השיניים שלכם. את התבנית הזו אתם צריכים לשים בפה למספר שעות בכל יום (או בזמן השינה למשל) ולאחר מספר ימים (7-8 על פי רוב) ניתן לראות שיפור ניכר בצבע השן. החיסרון המרכזי בשיטה זו הינו משך זמן הטיפול, כך שאם אתם צריכים הלבנה מיידית כדאי לכם לחפש פתרונות אחרים.

 

הלבנה חיצונית – בטיפול במרפאה

שיטת הלבנה זו פועלת באותה צורה כמו השיטה הקודמת אולם היא משתמשת באור לייזר מסוים המאיץ את פעולת ההלבנה, כך שלאחר שלושה סבבים של 20 דקות בלבד צבע שיניכם יעבור שינוי ניכר. שיטה זו מהירה יותר מהשיטה הקודמת אולם זמן הטיפול ארוך יותר ולעיתים יש צורך בתוספת ביתית לטיפול בכתמים עקשנים.

מומלץ לבצע את הלבנת השיניים אצל רופא מיומן ומקצועי על מנת שימליץ עבורכם מהי שיטת ההלבנה העדיפה עבורכם. לפרטים נוספים והתייעצויות אתם מוזמנים ליצור קשר עם ד"ר צוהר – רפואת שיניים, שם תקבלו ייעוץ איכותי אמין ומהיר.

רפואת שיניים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
"העמסה מיידית": על מה מדובר?

העמסה מיידית הוא הליך כירורגי חדשני שחולל מהפיכה בתחום רפואת השיניים. ההליך מציע פתרון מידי וארוך טווח לחוסר בשיניים. באופן מסורתי, טיפול השתלת שיניים מתבצע

קרא עוד »
שתלים
איך מתאימים שתלים לשיניים?

התאמה של שתלים לשיניים הייתה נחשבת עד לפני כמה שנים להליך מסובך מאוד. היום המצב שונה. שכן, ההתפתחות של הטכנולוגיה והמחשוב המתקדם הפכו אותו לפשוט

קרא עוד »