חיפוש

מהם תחומי הטיפול של רופא פודיאטור?

קיימות שלל בעיות רפואיות שעשויות לתקוף אותנו ברחבי הגוף, מכף רגל ועד ראש. כשאנחנו מדברים על כף הרגל, מדובר באזור הרפואי של פודיאטריה. מדובר בתחום רפואי חשוב שכולל מחלות ומגוון מצבים רפואיים מורכבים, שדורשים התייחסות וטיפול מהירים. במאמר הבא נרחיב על הפודיאטור ותחומי הטיפול שלו. 

 

מה זה פודיאטריה?

הפודיאטריה היא תחום רפואי שמתייחס לפגיעות בחלק התחתון ביותר בגוף – כף הרגל. פודיאטריה היא מילה כללית שכוללת את כל תחום הטיפול בכף הרגל, באצבעות ובעצמות. הפגיעה בכף הרגל עשויה להשפיע עלינו מאוד, הן כמבוגרים והן כילדים. במידה ואתם חשים כאב סביב כף הרגל שלכם, מומלץ להגיע לבדיקה אצל פודיאטור מנתח.

איזה טיפולים מבוצעים על ידי פודיאטור?

ציפורן חודרנית

מדובר במצב נפוץ מאוד בקרב האוכלוסייה. כאשר אחת הציפורניים שלנו בכף הרגל גדלה לתוך העור ומצע הציפורן, הדבר יכול לגרום לכאבים, זיהומים, קושי בהליכה, נמק וכן הלאה. במקרים כאלה, פודיאטור ככל הנראה יבצע ניתוח להסרת הציפורן החודרנית. הניתוח מבוסס על הסרת העור הנפגע והציפורן שחדרה אל גופנו, באמצעות לייזר או הליך כירורגי ידני. מדובר בהליך רפואי המבוצע בהרדמה מקומית ולרוב מוכתר בהצלחה רבה.

איזה טיפולים מבוצעים על ידי פודיאטור

פטרת הציפורניים

פטרת הציפורניים היא מצב לא נעים של פטריה בציפורן. הפטרייה הינה זיהום בציפורניים או בכף הרגל, כתוצאה של התפתחות בקטריות. גם זו בעיה שכיחה מאוד בקרב האוכלוסייה. פטרת בציפורניים עלולה לשנות את גוון הציפורניים, לגרום להן להתעבות, ולאחר מכן, עם הזמן, עלולה להביא לניתוק הציפורן הפגועה מהרגל.

פטרת ציפורניים היא בדרך כלל מפגע אסתטי ולא בעיה רפואית חמורה, אך במקרים קיצוניים עשויה להיות התפתחות פטרת בכלל כף הרגל. טיפולים בפטרת מתבססים על תרופות לבליעה וגם על תכשירים מקומיים.

 

כף רגל סוכרתית

כף רגל סוכרתית היא סיבוך שקיים אצל אנשים סוכרתיים. אצל חולי סוכרת, זהו מצב שכיח באחוזים גבוהים יחסית. כף רגל סוכרתית היא מצב זיהומי שבו הגוף הורס לעצמו את הרקמות, או לחילופיו מדובר בכיב שעלול להתפתח לכדי זיהום. במקרים החמורים ביותר, יש סיכוי לקטיעת גפיים. אצל חולי סוכרת חשוב מאוד לבצע אבחון מדויק ומוקדם ככל שניתן לבעיה זו.

הגישה הרפואית לכף רגל סוכרתית משלבת מספר טיפולים להאטת הקצב של הריסת הרקמות. תוך כדי הטיפול הראשי, מבצעים טיפולים גם בגורמי סיכון אחרים בגוף כמו מחלות דם, הורדת משקל על הרגל עצמה, אנטיביוטיקה ועוד. במקרים מסוימים, יצטרכו לבצע צנתור או ניתוח מעקפים ברגל.

 

יבלת

יבלת, או בשמה המלא – יבלת ויראלית, היא זיהום שמקורו הוא בווירוס הפפילומה – HPV. היבלת לרוב תהיה עם נגעים מחוספסים ובגוונים שונים הפוגעים במראה האסתטי של הרגל. בנוסף, בעקבות היבלת, קיים פוטנציאל כאב בעת הליכה או דריכה על כף הרגל. עם זאת,  היבלת ברגל אינה מסוכנת ועשויה לחלוף מעצמה לאחר תקופת זמן מסוימת. לרוב אנשים יעדיפו להסיר אותה בשל הפגיעה במראה הרגל.

מהם תחומי הטיפול של רופא פודיאטור

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
10  דרכים לטפל בלימפאדמה
10  דרכים לטפל בלימפאדמה

לימפאדמה היא בצקת הנגרמת כתוצאה מכשל מערכתי במערכת הלימפה המביאה להצטברות נוזלים באזורים מסוימים בגוף. הכשל במערכת הלימפה נוצר לעתים קרובות כתוצאה מטיפול בסרטן, ניתוח

קרא עוד »
השתלת שיער
השתלת שיער – המדריך המלא

השתלת שיער היא מימוש של התקדמות טכנולוגית שמאפשרת העברת זקיקי שיער, ממקומות בגוף בהם הזקיקים עמידים יותר ולהעביר אותם לאזורים מחוסרי שיער על הקרקפת. השתלות

קרא עוד »