חיפוש

ניתוח לייזר PTK

ניתוחי עיניים בלייזר נחשבים לאחד הפיתוחים המשמעותיים ביותר בעולם רפואת העיניים, אשר מאפשר כיום לרופאים לטפל בלקויות ראייה שונות ואף לעזור למטופלים להיפטר מהתלות במשקפיים. קיימים מספר סוגים של טיפולי עיניים בלייזר. אחד הטיפולים הנפוצים הוא ניתוח לייזר PTK אשר נועד לטפל במקרים של פציעה בקרנית העין. אז איך זה בעצם עובד?

 

מהי מטרת הניתוח?

ניתוח לייזר בשיטת PTK נועד לטפל במטופלים הסובלים בקרע או צלקת בקרנית העין. מטופלים אלה סובלים לרוב מכאבים חדים ופתאומיים בעין הפגועה. לא פעם העידו הסובלים מהתופעה כי הם חווים את הכאבים בשעות הבוקר, וזאת בשל הזמן הארוך בו העין הייתה עצומה, כאשר פקיחתה המחודשת גורמת לקריעה של השכבות הפגועות בקרנית העין.

פגיעה מסוג זה בקרנית יכולה לנבוע כתוצאה ממגע של חפץ חד או מכה יבשה באזור העין. בעזרת קרן הלייזר רופא העיניים יסיר שכבה דקה של הקרנית, על מנת שבשלב ההבראה אותה שכבה תתאחה מחדש באופן תקין.

מהי מטרת הניתוח

כיצד הניתוח מתנהל?

ניתוח לייזר PTK מבוצע אך ורק על יד רופא עיניים מוסמך. הניתוח נעשה תחת הרדמה חלקית של האזור המטופל (לרוב באמצעות טיפות עיניים) והוא נמשך מספר דקות. הניתוח נחשב ללא כואב.

 

תקופת ההחלמה מהניתוח

תקופת ההחלמה מהניתוח משתנה בין מטופל למטופל אך היא לרוב לא נמשכת יותר מחודש. במהלך השבועיים הראשונים לאחר הניתוח, על המטופל להשתמש בעדשות מדע על מנת למנוע את החיכוך בין העפעף לבין קרנית העין. במהלך תקופת ההחלמה, קרנית העין משקמת את השכבות שהוסרו בניתוח וכך צומחות שכבות חדשות ובריאות. כמו כן, במשך תקופת ההחלמה ייתכן והמטופל יחוש אי נוחות או כאב בעין, ולכן מטופלים שעברו את הניתוח מקבלים משככי כאבים וטיפות אנטיביוטיות הנועדות למנוע החמרה וזיהומים.

תקופת ההחלמה מהניתוח

מהי בכלל קרנית העין?

הקרנית היא רקמה שקופה אשר נמצאת בחלק החיצוני ביותר של העין והיא מכסה את אזור האישון. תפקידה של רקמה זו היא להגן על החלקים הפנימיים של העין ולמקד את רוב האור (יחד עם עדשת העין) לנקודה אחת בתוך העין (ברשתית). ברשתית גם נמצאים עצבי תחושה אשר מפעילים את התנועה האינסטינקטיבית של מצמוץ במידה והיא מרגישה מגע זר.

פגיעה בקרנית יכולה להביא לשיבוש ביכולת מיקוד האור שמגיע לעין, דבר אשר יביא ליצירת תמונה מטושטשת אצל הנפגע. במהלך ניתוחי לייזר שונים כמו ניתוח PTK או ניתוח לייזר להסרת משקפיים, ניתן להסיר שכבות של הקרנית או לשנות את האופן בו היא ממקדת אור וכך לשפר את איכות הראייה.

 

סיכום

ניתוח לייזר PTK הוא ניתוח אשר במהלכו מסירים שכבה  מתוך הקרנית אשר נוצרה בה שריטה או פגיעה קלה. ההסרה מתבצעת באמצעות קרן לייזר. מטרת ההליך היא לאפשר צמיחה חדשה של שכבה בריאה במקום זו שהוסרה. מדובר בניתוח מהיר ובטוח במיוחד, שהליך ההחלמה שלו לא ארוך.

ניתוח לייזר PTK

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח עין
קטרקט בלייזר

קטרקט, עכירות העדשה הטבעית של העין, הוא מצב שכיח הקשור לגיל, שיכול להשפיע באופן משמעותי על איכות הראייה ואיכות החיים הכללית. בגישה המקובלת, ניתוח קטרקט

קרא עוד »