חיפוש

פוחדים מהשתלות שיניים? המאמר הזה בשבילכם

השתלות שיניים היא למעשה פעולה של השתלת ברגי טיטניום אל תוך עצמות הלסת. לאחר מכן מוצמד עמוד לשתל הדנטלי עליו ניתן לקבע כתר, גשר או תותבת. בדומה לטיפולי שיניים אחרים רבים, גם במקרה זה ישנה חשיבות רבה לבחירה של רופא שיניים מומחה אשר מסוגל להתמודד הן עם הטיפול עצמו והן עם אירועים בלתי צפויים העשויים להתרחש במהלכו. בפסקאות הקרובות נבחן מהם הנושאים הדורשים התייחסות במהלך בחירת רופא שיניים לביצוע השתלות.

 

האם הטיפולים כואבים?

כאב הוא דאגה שכיחה בקרב מטופלים המתכננים השתלת שיניים. למרות שכל צורה של ניתוח מגיעה עם אי נוחות מסוימת, המטופלים מגלים בדרך כלל שהכאב של השתלות שיניים הוא מינימלי ושהתוצאות בהחלט שוות את ההחלמה. מכיוון שניתוח השתלת שיניים מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית או מלאה, ההליך עצמו אינו כואב. הפה שלך יהיה מאולחש לחלוטין כאשר השתל יוכנס אל תוך העצם במהלך הניתוח.

אם אתה מודאג מאי נוחות במהלך ההליך עצמו, ניתן לחשוב על פרקטיקות הרגעה שיסייעו לעבור את אותן דקות לא נעימות. לאחר כל הליך ניתוחי יש לצפות לאי נוחות וכאב מסוים. מטופלים רבים מגלים שכאב הוא הדבר הראשון שהם מבחינים בו לאחר השתלה, לאחר שההרדמה פגה. לאחר ניתוח השתלת שיניים רופא השיניים עשוי לרשום משכך כאבים כדי להקל.

 

למה לצפות?

זוהי שאלה שרבים המועמדים לעבור השתלות שיניים אינן יודעים את התשובה לה – מהי עוצמת הכאב הצפויה? לקראת מה יש להתכונן?. התשובה היא שניתן לצפות לכאבים באזור השתל עצמו, כמו גם בעצם הלסת המקיפה אזור זה. קידוח החור אל תוך עצם הלסת עשוי ליצור כאב שיימשך כשבוע. בכפוף למיקום השתל, הכאב עשוי להתפשט ללחיים, לסנטר או מתחת לעיניים. רוב המטופלים מוצאים כי מידת הכאב דומה מאוד למידת הכאב לאחר עקירת שן או טיפול שורש, אם כי מידת אי הנוחות משתנה ממטופל למטופל.

 

מה משפיע על מידת הכאב?

ישנם מספר גורמים העשויים להשפיע על כמות הכאב המורגש אחרי השתלת שיניים. אם הניתוח היה מורכב במיוחד, או אם היה כרוך בהשתלת עצם, ניתוח סינוסים או טיפול מקדים אחר, הרי שמידת הכאב צפויה לגדול. החדשות הטובות הן שמרבית המטופלים מוצאים שהשלב השני בהשתלת השיניים, במהלכו הכתר מונח על גדי הבורג המושתל משמעותית פחות כואב מהחלקים הראשונים.

 

בחרו במקצוענים

ניתוח להשתלת שיניים עשוי להיות כרוך בטיפול בנושאי צד שצצים תוך כדי הניתוח. בנוסף, ההליכים המקדימים להשתלת השיניים גם הם עשויים להיות מורכבים וכרוכים בתקלות מסוימות. לכן, כאשר אתם בוחרים רופא להשתלת שיניים עליכם לבחור ברופא בעל מומחיות וניסיון, המומלץ על סמך ניסיונם של אחרים. רופא שכזה תוכלו למצוא בקרב סניפי דנטל מדיקל סנטר שהם צוותים מקצועיים ומיומנים.

שתלים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
"העמסה מיידית": על מה מדובר?

העמסה מיידית הוא הליך כירורגי חדשני שחולל מהפיכה בתחום רפואת השיניים. ההליך מציע פתרון מידי וארוך טווח לחוסר בשיניים. באופן מסורתי, טיפול השתלת שיניים מתבצע

קרא עוד »
שתלים
איך מתאימים שתלים לשיניים?

התאמה של שתלים לשיניים הייתה נחשבת עד לפני כמה שנים להליך מסובך מאוד. היום המצב שונה. שכן, ההתפתחות של הטכנולוגיה והמחשוב המתקדם הפכו אותו לפשוט

קרא עוד »