חיפוש

שיטות שונות להשתלת שיניים איכותית

מזה עשרות שנים, רופאי שיניים משתמשי בהשתלת שיניים לצורך שחזור ומילוי שיניים חסרות.

זהו הטיפול היעיל ביותר כיום ויש לו אחוזי הצלחה גבוהים, אם כי אלה תלויים במבנה הלסת, מצב החניכיים וגורמים נוספים.

שיטות שונות להשתלת שיניים מאפשרות לרופאי השיניים להתאים את השתלים למצב הלסת ולגיל המטופל. לפניכם סקירה של חלק מהשיטות להשתלת שיניים.

 

סוגים שונים של טיפולי השתלת שיניים

אמנם השתלות שיניים מתבצעות כבר עשרות שנים, אך עם הזמן התפתחו שיטות חדישות ומתקדמות, המאפשרות לרופאים לבחור את הדרך המתאימה ביותר למטופל. להלן חלק מהן:

 

  1. השתלת שיניים ממוחשבת – אם עד היום הרופאים הסתמכו רק על צילומי שיניים לצורך הכנה להשתלה, הרי שכיום יש מכשירי הדמיה ממוחשבת, כמו למשל CT וטכנולוגיות נוספות, המאפשרות לרופא השיניים להשלים את התמונה באופן ממוחשב ולקבל תמונה תלת ממדית של מבנה הלסת וכך להבין בקלות מהו המיקום המתאים ביותר לשתלים ומה הדרך המתאימה ביותר לקבע אותם, מבלי לגרום לפגיעה, או לנזק במערכות עדינות בחלל הפה, מה שמגדיל את סיכויי ההצלחה ומקטין את הסיכונים של הטיפול.
  2. השתלה רב שלבית – נחשבת לאחת השיטות הוותיקות והיא גם נפוצה מאוד. הטיפול נמשך על פני כחצי שנה, כך שעצמות הלסת יכולות לצמוח סביב השתלים באופן הדרגתי ובטוח. אופי הטיפול הופך אותו למתאים במיוחד לאנשים עם עצם לסת חלשה.
  3. השתלה חד יומית – תוך כמה שעות, משלימים את כל הטיפול והוא מתאים במיוחד לאנשים צעירים עם לסת חזקה ובריאה.
  4. שיטת  All On 4 – הרופא נעזר בגשר, המתחבר אל השתלים, כך שאפשר להשתמש במספר קטן של שתלים ולסיים את הטיפול ביום אחד, אך מתאים לאנשים שחסר להם רק חלק מהשיניים, בלסת חזקה ובגוף צעיר.
  5. תותבות על שתלים – השתלה המתאימה למטופלים הזקוקים להשתלה מלאה, של כל השיניים בפה. רופא השיניים יוצר מספר שתלים ומרכיב עליהם שיניים תותבות, המאפשרות למטופל לחזור לתפקוד מלא. המטופל יכול לבחור אם לחבר לשתלים תותבות קבועות, או ניידות.

 

לסיכום – מחירים שונים לכל שיטה

מחירי השתלות שיניים נחשבים לגבוהים באופן כללי, אך משתנים בהתאם לכמה פרמטרים:

סוג ואיכות השתלים, היוקרה והוותק של רופא השיניים, מיקום הקליניקה, מעבדת השיניים, שאיתה עובד הרופא ולבסוף – כתרים ומבנים נוספים, לפי הצורך.

מחיר שתל בודד נמצא בין 2500-5000 ש"ח ועל כך יש להוסיף את מחירי השיניים, השתלות עצם, הרמת סינוס ועוד טיפולים נלווים, שעשויים להיות חלק בלתי נפרד מהטיפול.

בסופו של דבר, מחיר השתלה מלאה, עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים וחשוב לבחור את סוג ההשתלה לפי מצב הלסת ולגיל שלכם. בנוסף – טיפול ממוחשב למשל, למרות שנחשב יקר יחסית לטיפולים האחרים, יכול לקצר את משך ההחלמה ולחסוך לכן תיקונים וטיפולי המשך מיותרים, כך שלמרות מחירו הגבוה – ייתכן שהוא עדיף על טיפולים אחרים.

וכמו במקרים רבים אחרים, גם במקרה של השתלת שיניים – התייעצות עם רופא שיניים מקצועי ומנוסה, היא כנראה הדרך הטובה ביותר לבחור את הטיפול המתאים לכם.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
"העמסה מיידית": על מה מדובר?

העמסה מיידית הוא הליך כירורגי חדשני שחולל מהפיכה בתחום רפואת השיניים. ההליך מציע פתרון מידי וארוך טווח לחוסר בשיניים. באופן מסורתי, טיפול השתלת שיניים מתבצע

קרא עוד »
שתלים
איך מתאימים שתלים לשיניים?

התאמה של שתלים לשיניים הייתה נחשבת עד לפני כמה שנים להליך מסובך מאוד. היום המצב שונה. שכן, ההתפתחות של הטכנולוגיה והמחשוב המתקדם הפכו אותו לפשוט

קרא עוד »