חיפוש

מה עדיף שיניים תותבות רגילות או קבועות

שיניים תותבות כיום מוכרות לאנשים רבים כדור הישן של השלמות השיניים. רובינו מקשרים את השיניים התותבות למפגשים את הסבתא והסבא, אצל הדודים ואף לתוכניות וסרטי טלויזיה בהן ראינו את המבוגר שבחבורה מוריד סוף כל ערב את שיניו ושם בכוס. כיום, אנשים עדיין בוחרים ללכת על האפשרות של שיניים תותבות, בעזרת פגישה עם רופא שיניים בקרית ביאליק הגענו למסקנות עליהם תקראו.

 

אחד ליד כולם

כמו שמו של הספר של ד"ר יורם דובובסקי, "אחד ליד כולם" כך מרגיש אדם המתהלך עם סדקים וחוסרים בשיניים, דבר הפוגע באיכות החיים ובדימוי העצמי של הפציינט. כיום אחד הפתרונות לאדם כזה הוא שיניים תותבות. החלטנו לספר לכם על 2 סוגי של שיניים תותבות בהם תיתקלו.

 

אחד מהפתרונות בתחום השיניים התותבות, שיניים תותבות נשלפות. כאשר ישנו חוסר של שיניים הפיתרון הראשוני הוא תותבת נשלפת. תותבת נשלפת היא בעצם תותבת אשר ניתן להוציא אותה מהפה, לנקות את האיזור סביבה ואת חלל הפה בכל רגע נתון ולהחזיר אותה מיד לאחר מכן. התותבת, נעזרת ובונה את כל אחיזתה ותמיכתה על ידי שיניים סמוכות, מגנטים, או במקרים מסווימים וו ברזל הגלוי לעין. הפיתרון של תותבת נשלפת הוא הפיתרון המוכר לנו מהסרטים והיה נפוץ מאוד לפני 3 עשורים. לפיתרון זה כמובן יש יתרונות וחסרונות.

 

 

היתרונות של התותבת הנשלפת היא טיפול קצר שנותן מענה מידי, טיפול זול, התותבת קלה לניקוי וניתן להוסיף שיניים בכל עת לתותבת. החסרונות לתותבת הנשלפת זה שהיא נתמכת על רקמה רכה, וכך תוכלו להרגיש את החניכיים בזמן הלעיסה. התותבת גורמת למצבי לחץ בחלל הפה, היחלשות השיניים הטבעיות, התפתחות של עששת מתחת לתותבת, שינוים בדיבור שלפעמים הם גם בלתי הפיכים, שינוי אסתטיקת הפנים בעקבות הרחבת הלסת משימוש בתותבת נשלפת.

 

לעומת זאת, יש שיטה באמצעות שיניים תותבות קבועות. תפקידן של שיניים תותבות קבועות הוא בדיוק אותו התפקיד של הנשלפות, רק שבמקרה הזה מדובר בשיניים אשר מותקנות באופן קבוע על חלל הפה. השיניים הקבועות נחשבות לטובות אלפי מונים מהשיניים התותבות הישנות. מבחינת יציבות השיניים, שמירה על אסתטיקת הפה ושימור לאורך זמן. כיום קיימים מספר רב של סוגים של שיניים תותבות קבועות, אחת מהם הוא הגשר המפורסם, כתרים וכל השתלים הדנטלים על שלל סוגיהם. כל אלה עשוים מחומר עמיד וכמו כן מחזיקות מעמד לטווח ארוך תוך כדי הענקת החיוך המושלם.

 

אל לכם לשכוח, כשמדובר ברפואת שיניים מתקדמת, יש להיוועץ בבעל מקצוע אמין ומקצועי. המלצות אודות בעלי מקצוע תוכלו לקבל מחברים לעבודה, באמצעות הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש. אל תמהרו לסגור אצל רופא השיניים הראשון שאתם רואים, וזכרו! עירנות תוכל לשמור עליכם, על הכסף שלכם ועל בריאותכם לזמן רב.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
"העמסה מיידית": על מה מדובר?

העמסה מיידית הוא הליך כירורגי חדשני שחולל מהפיכה בתחום רפואת השיניים. ההליך מציע פתרון מידי וארוך טווח לחוסר בשיניים. באופן מסורתי, טיפול השתלת שיניים מתבצע

קרא עוד »
שתלים
איך מתאימים שתלים לשיניים?

התאמה של שתלים לשיניים הייתה נחשבת עד לפני כמה שנים להליך מסובך מאוד. היום המצב שונה. שכן, ההתפתחות של הטכנולוגיה והמחשוב המתקדם הפכו אותו לפשוט

קרא עוד »