חיפוש

אילו סוגי אוטיזם קיימים

אוטיזם הוא ספקטרום רחב מאוד, וזאת בשל העובדה כי מדובר ברמות תפקוד שונות של אלו אשר מאובחנים כאוטיסטים. במאמר זה נבצע סקירה אודות הנושא, וכיצד מאבחנים אוטיזם הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים.

 

אוטיזם – קשת רחבה של מצבים

אוטיזים ((autism spectrum disorders הוא בהפרעה התפתחותית נוירולוגית, ולכן אלו אשר מאובחנים כאוטיסטים מתקשים להתמודד עם סיטואציות חברתיות, עיכובים ברכישת שפה, קשיי תקשורת, הפרעות מוטוריות ועוד, תלוי בדרגת החומרה וברמת התפקוד. עד היום לא ידוע מהי הסיבה אשר גורמת להפרעה, ולכן מדובר בקשת רחבה מאוד של סוגי אוטיזים, הן אצל מבוגרים והן אצל ילדים. ע"פ הסטטיסטיקה, 1 מכל 68 ילדים מאובחן על הרצף האוטיסטי, כאשר את האבחון ניתן לבצע בשלבים מוקדמים מאוד בחייו של הילד. עם זאת, לא מעט מבוגרים מגלים בשלבים מאוחרים כי הם על הספקטרום, וזאת כתוצאה מקשיים חברתיים אשר יוחסו בעבר לביישנות, אך לאחר הפנייה וכן עלייה במודעות הציבורית פונים למכון אבחון, בכדי לקבוע האם אכן הם על הספקטרום.

 

כיצד מאבחנים אוטיזים?

יש לבצע הפרדה בין סוגי אוטיזם של ילדים, לבין מבוגרים, וזאת בשל סוג האבחון. הורים רבים מזהים אצל הילדים מאפיינים חריגים כמו קשיי התפתחות, קושי בהתפתחות השפה ותקשורת, אי יצירת קשר בעיניים, תחומי עניין מוגבלים או התנהגות אשר חוזרת על עצמה באופן קבוע או תחומי עניין אשר נראים מוזרים, ולכן חשוב מאוד במידה וישנם קשיים ליצור קשר עם מכון אבחון מוביל בכדי לבצע אבחון, וזאת בכדי להעניק התערבות מיידית אשר עשויה לשפר באופן ממשי את היכולת של הילד להתנהל בחברה, גם בגילאים מבוגרים יותר. ככל שאוטיזם אינו מטופל עשוי הילד להפוך למבוגר חרד, דיכאוני ואף מבודד, ולכן החשיבות של אבחון מוקדם היא חיונית. אצל מבוגרים עם אוטיזם בתפקוד גבוה ניתן לראות מגוון רחב של התנהגויות דומות, אולם ניתן לומר כי בתפקוד גבוה ניתן לנהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין, עם תמיכה וסיוע. כאמור, התערבות באמצעות אנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום, למידה אודות ההפרעה וכן השתתפות בקבוצות תמיכה, כל זאת על מנת לספק את המעטפת הטובה ביותר אשר מובילה בסופו של דבר לשיפור משמעותי הן ביכולת של המבוגר/הילד להתמודד עם ההפרעה על הצד הטוב ביותר.

 

אבחון אוטיזם וטיפול – הכירו את מכון דרור

מכון דרור הינו מכון אשר מתמחה בפסיכולוגיה וחינוך. הצוות של המרכז מורכב מאנשי מקצוע מיומנים ובעלי ניסיון רב באבחון וטיפול באוטיזם, הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים. על מנת לקבוע תאריך לאבחון ולאחר מכן מערכת טיפולית אנו מזמינים אתכם ליצור קשר כבר עכשיו עם נציגי המכון באמצעות חיוג למספר 03-3723067 או השאירו פרטים באתר הרשמי ונציג ישוב אליכם תוך זמן קצר לצורך תיאום.

ילד מאובחן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא