חיפוש

איך שומרים על בריאות הנפש?

אם יש משהו שחשוב לכל אדם ואדם יותר מכל דבר בעולם הוא בריאות.

אנחנו מברכים לבריאות לפני שאנחנו מברכים על כל דבר אחר ולבריאות שלנו יש משמעות רבה בשבילנו.

כחלק מבריאות גם בריאות הנפש היא חשובה במיוחד ולבריאות נפש טובה יש השלכות חיוביות על החיים שלנו ולבריאות נפש רעה יהיו השלכות שליליות על החיים שלנו.

אז איך נשמור על בריאות נפשנו? מה היא בריאות הנפש בכלל? בואו ננסה לעשות קצת סדר בכל הבלאגן ולהבין מהי בריאות נפשית תקנית.

 

אז מה זה בריאות נפש?

הגוף שלנו הוא לא רק רגליים, ראש וחלקי הגוף האחרים אלא הוא מחולק למספר ערוצים אשר מתחלקים לשני ערוצים ראשיים והם הגוף והנפש. מדובר בעצם בשני דברים אשר מרכיבים את החיים של האדם. בזמן שבריאות הגוף היא זו שנותנת לנו את תחושת החוזק ואת היכולות הפיזיות לביצוע דברים, בריאות הנפש היא זו ששומרת על מצבי הרוח השונים שלנו ועל התחושות עצמן שאיתן אנחנו חיים. בריאות הנפש היא בעצם מה שנותן לנו את התחושות השמחות, העצובות וכן כל שאר התחושות שאנחנו מרגישים אשר יש להן חשיבות רבה עבורנו.

כאשר מדברים על בריאות הנפש מדובר בתחום שנחקר כבר מאות אם לא אלפי שנים. מדובר בעצם בתחום שעדיין אין לו מספיק תשובות וידע אבל הבינו כבר שמדובר בתחום חשוב, שקיים ויש לבצע מחקרים רבים מסוגים שונים בתחום זה בשביל להבין את גוף האדם באופן מלא. אמנם ישנו קושי מוחשי בהוכחת מהי הנפש עצמה אבל ההתכחשות לעניין אינה קיימת ומתחילים למצוא הבנה כי הנפש אולי באמת אכן קיימת ובריאותה חשובה במיוחד בכדי לשמור על עצמנו.

 

אז איך אני יכול לשמור על בריאות הנפש?

הנפש כפי שאמרנו היא מה שמרכיב חלק מן האישיות שלנו ואת ההתנהלות שלנו בחיי היום יום. אורח חיים תקין שומר על נפש תקינה ועל התנהלות חיובית שלנו בחיים. תחומי הפסיכולוגיה וכן מדיטציות מסוגים שונים פונים אל בריאות הנפש ומנסים לגרום לשמירה על הנפש על ידי סוגים שונים של דיבור, ספורט ואפילו חלק מאמינים כי יש מאכלים שונים אשר שומרים על הבריאות הנפשית באופן טוב יותר ויציב יותר. הפרעות נפשיות עלולות להופיע בפתאומיות ולכן חשוב לדעת לדבר על העניינים שיושבים בפנים ובכך לנסות לשמור על בריאותנו הנפשית.

לכן כפי שאתם מבינים ישנה חשיבות רבה לשמירה על הבריאות הנפשית שלנו, לבריאות הנפשית שלנו יש השלכות רבות לכל תחום בחיים שלנו ולכן יש חשיבות רבה במיוחד להצליח לשמור עליה באופן המיטיבי. אנחנו במרכז לרפואת חירום כאן בכדי לעזור לכם לעבור גם את המכשולים הנפשיים שלכם ולכן מוזמנים להכנס לכאו: https://met.co.il וללמוד עוד על בריאות הנפש.

 

דופק

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא